Ваш кошик порожній
Книжкова Хата 097-609-59-85

Воропай Олекса

Звичаї українського народу

Школа 2009 р. 384 ст. , палітурка: т

Продано, тимчасово немає в наявності


25 грн.
Доставка:

   - Нова Пошта 1-3 дні
   - Укрпошта 3-7 днів
   за тарифами перевізників

Оплата:

   - при отриманні
   - на карту Приватбанка



Звичаї — це прикмети, за якими розпізнається народ; неписані закони, якими люди керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних турботах. «Звичаї нашого народу» Олекси Воропая — найпопулярніша праця, яка охоплює календарний рік українця, представляючи в комплексі народні обряди, прикмети, вірування тощо. У цьому виданні представлено найбільш значні свята і звичаї, які й донині шануються та відзначаються в Україні. Видання розраховане на всіх, кому не байдуже минуле нашого народу, його прадавнє коріння, передусім на шкільну молодь, вчителів, батьків.


ISBN: 966-661-540-1
Гойя: Легенда и жизнь
Батикль Жанин
Книга посвящена выдающемуся испанскому художнику Франсиско Гойе. Жизнь и творчество мастера показаны на широком историческом фоне.
59
Українська індоаріка
С. Наливайко
"Українська індоаріка" — третя книжка відомого сходознавця-індоло-га, присвячена українсько-індоіранським мовним, етнічним, історичним, міфологічним і фольклорним зв'язкам. Як і в попередніх двох книжках ("Таємниці розкриває санскрит" та "Ін-доарійські таємниці України"), широке залучення індійського, іранського, балтійського й слов'янського фактографічного й культурологічного матеріалу дозволило дослідникові по-новому осмислити й пояснити низку важливих для вітчизняної історії етнонімів і назв, скіфських царських і слов'янських князівських імен, важливих термінів і реалій. Новим є розділ "Слов'янська індоаріка". Накопичені українсько-індо-арійські паралелі дозволили перекинути містки з України до сусідніх слов'янських народів і по-новому витлумачити давні, але й досі загадкові назви — польські Вісла й Варшава, чеське Острава й словенське Мулява, ім'я засновника Першої Болгарської держави, народженого в Україні, — Аспарух. Книжка щедро насичена цікавим, пізнавальним матеріалом і засвідчує, що українська мова й духовна культура сягають тисячолітніх часових глибин, а українська історія творилася разом з історією найдавніших цивілізацій світу.
71
Т. 4: «Египетский музей»
66
Відзнаки Президента України: Ордени, медалі, нагородна зброя: Фотоальбом
Альбом уперше репрезентує систему відзнак Президента України, яку складають ордени, медалі, нагородна зброя. Вони гідно представляють незалежну Україну в світовій нагородній спадщині. У текстовій частині подано укази Президента України про встановлення президентських відзнак, їх статути, положення та описи. Видання розраховане на широкий читацький загал і буде корисним спеціалістам у галузі нагородної справи, історикам, юристам, колекціонерам-фалеристам.
90
Сокровища музеев России
Данная книга знакомит читателя с крупнейшими художественными музеями России. В ней рассказывается об истории создания этих сокровищниц мировой культуры и о наиболее известных из хранящихся в них шедевров живописи и скульптуры.

Издание богато иллюстрировано, что делает его особенно интересным для любителей искусства.
160
Звичаї та обряди українських пасічників Карпат і Прикарпаття (друга половина XIX — початок XX століття): Монографія
Мовна Уляна
У монографії комплексно досліджується сукупність пов'язаних з бджільництвом народних уявлень, повір'їв, календарних та оказіональних обрядів, прикмет, приписів, табу, пересторог, ворожінь, віщувань, магічних практик, замовлянь, фольклорних зразків (обрядових пісень, паремій), розкривається їх семантичне наповнення, глибинний сенс, функціональна спрямованість та внутрішня організація, локалізація в загальній системі народного світобачення. Розглядається місце бджоли у народній традиції (сакральний статус комахи та його витоки), а також ритуальна знаковість меду та воску. Для етнологів, істориків, культурологів, фольклористів, пасічників, а також усіх не байдужих до багатющих скарбів національної культури.
56
Пісні Прикарпаття у записах Петра Свериди
До унікальної книжки ввійшли пісні з різних регіонів Прикарпаття, записувані невтомним збирачем українського пісенного скарбу Петром Сверидою впродовж десятиліть. Це й історичні та суспільно-побутові пісні, балади, пісні ліричні та соціально-побутові, це й колядки та щедрівки, гаївки й коломийки, пісні жартівливі й старовинні галицькі пісні-вальси, а також народні романси та пісні літературного походження. Неабиякої вартості зібраним і впорядкованим пісням надають ноти. Книжка розрахована на всіх, хто любить і шанує українську пісню.
80
Енциклопедія нашого українознавства
Кривенко О. А., Павлів В. В.
Ще у далеких 90-х у журналістів Олександра Кривенка та Володимира Павліва, щоі працювали у телепроекті «Вікна-новини», з’явилася ідея написати книжку про людей, яких вони знали, про події, учасниками і свідками яких були, про свої радощі і печалі, мрії і фантазії. І хоч автори трактували свою книжечку як дуже особисту, вона знайшла свого вдячного читача і навіть стала культовою у певних колах. Перше видання — «Слово і комерція» (Львів, 1997). Друге видання — «Дух і літера» (Київ, 2003). Третє видання — «Фоліо» (Харків, 2012),
62
Академический рисунок : уроки великих мастеров
Шамрай Е.
«Для начала научитесь рисовать и писать как старые мастера, а уж потом действуйте по своему усмотрению — и вас будут уважать», — прислушайтесь к совету великого художника XX века, ниспровергателя всех и всяческих авторитетов в живописи — Сальвадора Дали. Истинный шедевр — это гениальный замысел плюс мастерство в деталях. Эскизы, наброски и подготовительные рисунки — это лаборатория мастера, в которой прорабатываются тонкие нюансы деталировки, определяются постановочные элементы, подбирается характерная модель, ищется уникальный ракурс. Перед вами книга, которая приоткрывает завесу над святая святых великих художников: техникой прорисовки важнейших элементов в работе над фигурой человека. Вашими Учителями в мире изобразительного искусства на этот раз станут Леонардо да Винчи, Микеланджело Буонарроти, Рафаэль Санти, Тициан, Альбрехт Дюрер, Питер Пауль Рубенс, Антуан Ватто, Винсент Ван Гог и десятки других величайших художников от Ренессанса до импрессионизма.
189
Шедевры мировой живописи
Завязкин О.
Неумолимое время обращает в пыль города и государства, но оно не властно над красотой. Живописные полотна дарят человеку редкую возможность заглянуть в глубины времени, познать мир, созданный кистью художника. На страницах этого иллюстрированного издания вы найдете рассказ о знаменитых художниках, оставивших глубокий след в истории мировой культуры, и их бессмертных шедеврах. Книга охватывает произведения живописи XV-XIX веков. Адресовано широкой читательской аудитории. Все права на книгу находятся под охраной издательства. Ни одна часть данного издания, включая название и художественное оформление, не может перерабатываться, переиздаваться, ксерокопироваться, репродуцироваться или множиться каким-либо иным способом. Издательство не несет ответственности за содержание и достоверность данного произведения. Мнение издательства может не совпадать с мнением авторов, переводчиков, составителей.
82
Древнегреческие мифы: Подвиги Геракла
Настоящее красочно иллюстрированное издание познакомит вас с древнегреческими мифами о подвигах Геракла.
45
Как быть максимально естественным и убедительным. Телесная свобода, сценическое действие
Сарабьян Эльвира
Выступая перед публикой, любой человек испытывает колоссальные психические перегрузки, которые проявляются в чувстве скованности и оцепенения. Как избавиться от зажимов, как обрести мышечную свободу и начать действовать свободно, вдохновенно, творчески? Ответ - в этой книге. Тренинг на освобождение мышц по системе Станиславского научит вас управлять своим телом и эмоциями, поможет избавиться от мышечного напряжения. Книга адресована преподавателям, студентам и абитуриентам творческих учебных заведений, а также всем тем, кому приходится часто выступать перед людьми.
69
Українські релігійні вишивки. 8-ма збірка
ВСТУПНІ ЗАВВАГИ АВТОРА ДО 8-ої ЗБІРКИ Досі я видав друком 7 збірок (1979, 1982, 1984, 1992, 1992, 1995, 1996). У 7-ій (1996) були позбирані взори з усіх нопередних збірок(ч.І-ІОЗ) + нові взори (ч. 104-110).Тепер це 8-ма збірка - з нцшіміі взорами інших ікон (ч.ІП- 125). Пояснення чи „Вступні завваіи“ щодо вищивайня є ці самі в усіх попередніх збірках* а тут їх тільки дослівно повторюю, бо може хтось, хто купить цю збірку, не буде мати ні одної иопередної. В усіх збірках було подано, щоб лиця і руки та ноги вишивати дрібними стібками, "найкраще ДМЦ 950-яеніший колор і 3773-темніший, поміж нитками канви (канва і подвійними; нитками - 40 очок на один сантиметер), а на полотні (панама, чи подібне до панами полотно) через одну нитку, а мимо того дехто вишиває на канві грубими нитками (від очка до очка), а на полотні через-дві нитки і тому лиця і руки та ноги не виходять ніжно. У „Вступних заввагах* було: „Щоб вишивання вийшло добрим» окрім зразків, треба мати відповідне полотно, або відповідну канву. Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати, і щоб вони творили правильний квадратик. Такою тканиною є так зване „нанаміГ . полотно, що дуже добре надається до вишивання. Розмір ікони залежить від кількості ниток на сантиметер (чи на інч - американську міру довжини). Чим рідше є полотно f і менше ниток на сантиметер чи на інч, тим більша ікона і, навпаки, чим густіше полотно і більше ниток на сантиметер, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток „молін©іі, скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділити по 2-3 нитки, усуваючи менше матеріялу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. Сказане про полотно стосується і- канви. Ікони можна вишити на приложеній до полотна канві, або волічкою - на самій канві. Якщо вишивається по канві на полотні, то треба „моліне“, а як на самій канві, то треба вишивати волічкою. Канва може мати у переплетенні по одній нитці (дрібна канва), або рівночасно по дві нитки, одна коло другої (рідка Канва). Якщо вишивається на самій лише канві то найкраще брати ту, що мас біля вісім подвійних ниток на сантиметер(чотири вічка - чотири стібки-хрестики, чи около 20 подвійних ниток на інч (10 вічок - 10 стібків-хрестиків). Ця канва між вічками має по дві нитки, і на ній найлегше вишивати постаті та тло волічкою, звичайними стібками від вічка до вічка, а на лиця і руки треба вживати „моліне" і вишивати дрібними стібками поміж здвоєними нитками канви. Секрет для вишнвання гарних облич і рук полягає якраз на застосуванні дрібних стібків поміж нитками (од вічка поміє дві нитки, чи зпоміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків - од вічка до вічка (так само- й на тло), або іі через більше вічок - на одному дуже великому стібку. Вишивання дрібними стібками є в чотири рази густіше, тому якраз лице і руки виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками, або півхрестиками. Півхрестиками вішшвасться скоріше, і поверхня буде краща та гладша, оскільки полотно чи канва' нрп цьому не стягається, а хрестики стягають його, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. Кольори на поданих в збірці взора* є приблизними, або відтвореними подекуди припадковими олівцями. Хто забирається до вишивання, сам мусить добирати собі відповідні кольри, бо є різні відтінки ниток тої самої барвила на рисунку ці краски є переважно яскраві, щоб можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої, чи іншої яскравої барви можна брата, і добре є взяти, цю саму барву з лагіднішим відтінком. Купуючи нитки, кольори треба самому гармонізувати, пам’ятаючи, що кольоровані олівцем взори не завжди мають барву волічки, чи ниток „ДМЦ-МОЛІНЕ“. Коли ікону вишито півхрестиками на самій лише канві, по завершенні треба причепити на дошинку, виражати ікону як правильний чотирокутник, і через вогку шматину перепрасувати залізком. Після того ікона матиме правильну форму. Вишиті волічкою чи нитками „ДМЦ - МОЛІНЕ* ікони виглядають, звичайно, значно краще аніж рисовані олівцями на папері і з того малюнку фотографовані.Барви, однак, треба добре, зі смаком дібрати у гармонійну цілість. На іконах, переважно, є рамки. При вишиванні ікон краще спочатку вишити рамки, у які потім віповідно помістити образ. Якщо рамки дасться інші від тих, що на рисунку, то їх треба почати вишивати з долини від середини - вправо і вліво. Якщо хтось хоче інші рамки, то для того, щоби всі чотири кути були правильними, треба ужити дзеркала і відповідно укласти кут. Під взорами тих ікон, де є дрібні лиця, подано ці обличчя ще раз, у побільшенні, для вишивання хрестиками на полотні через одну нитку, цебто малими стібками, або півхрестиками на канві через одну нитку (поміж нитки), якщо канва має між вічками дві нитки. При деяких іконах, якщо не було місця для зразків облич дрібними стібками, а треба було подати дрібні стібки, то їх видрукувано осібно у цій збірці по зразках ікон. Голки для вишивання на канві є грубілі, аніж звичайні - до полотна. Кінець їх є тупий, а вушко більше, відповідно до волічки (не замале, бо тяжко було б пересягнути волічку, але і не завелике, бо тоді волічка висуватись буде при вишиванні).Волічка буває різних кольорів і товщини, вовняна, або синтетична. Синтетична краща, бо її молі не їдять і вона не корчиться на дощі.Товщину волічки треба вибирати у залежності від величини вічок канви. Якщо волічка загруба, то тяжко нею вишивати, а якщо за тонка, то не покриває канви. Якщо канва завузька, то можна додати її, вишиваючи, де канва кладеться одна на одну, через подвійну грубість. При вишивані на канві треба по боках лишити смугу на 15-20 стібків, затягнути її під спід і вишивати краї рамки на цій подвійній товщині. При цьому ікона краще тримається, бо краї мають подвійну товщину. Взірці є, звичайно, друковані так, що кожна 5-та лінія по горизонталі і вертикалі є грубшою для кращого обчислення стібків при вишиванні. Якщо на канві для вишивання нема 5-тої лінії чорнішої, то можна нарисувати лінії в обох напрямах на канві, через кожне 5-те вічко, а на полотні дати лінію через кожних 10 ниток (по дві на вічко) олівцем - для легшого вишивання і контролю помилок, при порівнанні з рисунком на взірцях. Всіх ікон досі вишито і продано чи подаровано 175 і вони розповсюднені в Україні, в Західній Європі, в Америці, Канаді, Бразилії, Аргентині і Австралії., а 68 вишито на виставку в Україні. На всі ікони вишиті автором є видруковані взірці крім для двох великих Люрдських. Автор мав виставки в Україні у 1992 році у 9-ьох містах, а у 1996-1998 у 32 містах і має намір робити вистаки у 1998 - 1999 роках у східних і полудневих містах України. Мета видавання збірок, альбому та образців і роблення виставок була і є, щоб заінтересовані побачивши вишиті ікони і альбом та образці вишитих ікон, і маючи взори, самі їх вишивали. Автор складає щиру подяку і признання др. Анні Швердтфегер, американці німецько-ірляндсько-французького походження, яка погодилася допомогти і допомогла у виданні збірки.
75
Рисунок
Лорен Жарретт, Лиза Ленард
Эта книга поможет вам освободить правое полушарие коры головного мозга и развить способности к изобразительному искусству. Из нее вы узнаете, как пользоваться пластиковой картинной плоскостью, рамкой-видоискателем, как составить свой первый натюрморт и множество других интересных вещей. В книге рассказывается также о том, как сделать первые шаги в карьере художника и превратить свое увлечение в профессию.
55
Фінал третього Риму. Книга друга. Осторонь Азіопи
Кісь Роман
Новоукраїнську ідею, укорінену в смислові мережі культури, автор книжки розглядає в горизонті культурно-цивілізаційного проекту. Смислові мережі культури генеруються в надрах інтенсивних дискурсивних практик, на перехресті досвіду, комунікативної поведінки та життєтворення. Нарощування і зміцнення нового українського дискурсивно-смислового світу – єдина передумова органічного виходу України з євразійської цивілізаційної периферії. Зупинити знеукраїнювання України можна лише через дискурсивну революцію в надрах великого урбанізму
60
232 найпопулярніші українські народні пісні
Чаморова Н. В.
Українська пісня є втіленням народної душі, дорогоцінним культурним скарбом. Кращі фольклорні зразки живуть у століттях, не втрачаючи своєї свіжості та краси. У пропонованій збірці представлено найпопулярніші народні пісні, які найчастіше співалися й співаються зараз в Україні. Це видання є результатом кропіткої дослідницької роботи й має неабияке культурно-художнє значення. Книжка розрахована як на професійних музикантів, так і на широкий загал любителів задушевної народної пісні.
29
Золотой век нидерландской живописи. XV век
Никулин Николай
`Золотой век` - вот единственное определение, применимое к нидерландской живописи XV века. Эпоха, подарившая миру целую плеяду гениальных художников - Яна ван Эйка и Рогира ван дер Вейдена, Гуго ван дер Гуса, Ганса Мемлинга - и, конечно, самого знаковогоживописца этого периода Иеронима Босха. Наследие нидерландского золотого века - это десятки шедевров, неподвластных времени, представляющих собой, при всем своем многообразии, очень законченное, целостное и своеобразное для истории искусства явление.
250
Юрий Любимов. Режиссерский метод
Ольга Мальцева
Книга посвящена искусству выдающегося режиссера ХХ-ХХ1 веков Юрия Любимова. Автор исследует природу художественного мира, созданного режиссером на сцене Московского театра драмы и комедии на Таганке с 1964 по 1998 г. Более 120 избранных фотографий режиссера и сцен из спектаклей представляют своего рода фотолетопись Театра на Таганке.
93
В рокотанні-риданні бандур
Шудря М.
Видання "В рокотанні-риданні бандур" присвячене світлій пам'яті майстра бандур і кобзаря-віртуоза Олександра Самійловича Корнієвського (1889-1988) із Коркжівки, що на Чернігівщині. Завдяки своїм винаходам і вдосконаленням він переробив старожитню кобзу на справді концертний музичний інструмент. Цього року виповнюється сто літ, як забриніла в його руках перша виготовлена ним бандура для Терентія Пархоменка. Слідом за нею задзвеніли струни мало не 180 його витворів. Гх звуки гули в найвіддаленіших куточках і культурних осередках країни, а сьогодні вони лунають в усьому світі. А скільки з'явилося в його майстернях інших інструментів: скрипок, лір, гітар, арф, цимбалів, мандолін, балалайок і бандур! І кожен з них — шедевр! Ця книжка розрахована на шанувальників кобзарської гри, професійних бандуристів-виконавців, учнів музичних шкіл та студентів мистецьких закладів.
150
Дитина у звичаях і віруваннях українського народу
Грушевський Марко
Праця українського етнографа, громадського діяча, єпископа УАПЦ Марка Грушевського (1865—1938) є ''пребагатою збіркою матеріалу про дітей в українському селі'' (І. Франко). Подано і проілюстровано дослідження про дитячі іграшки й забави. Авторський текст доповнюють коментарі на полях відомих педагогів, психологів, медиків, письменників. Книжка зацікавить не лише фахівців — етнографів, фольклористів, педагогів, медиків, а й батьків, широке коло читачів.
171
Україна й українці: Галичина: Книга листівок
45
Русские художники в Русском музее
Это богато иллюстрированное издание рассказывает о творчестве и жизненном пути выдающихся мастеров живописи, графики и скульптуры, чьи произведения представлены в коллекции Русского музея - сокровищницы русского искусства и одного из самых знаменитых музеев Санкт-Петербурга. В книге увлекательно и доступно раскрываются основные особенности изобразительных видов пластических искусств в тесной связи с историко-социальной проблематикой своего времени, даются характеристики основных жанров живописи.
Издание представляет несомненный интерес для читателей, интересующихся историей изобразительного искусства, и окажет неоценимую пользу на занятиях со школьниками и студентами.
170
Код украинской вышивки
Чумарна Мария
Почувствовать живое дыхание космической тайны, закодированной в древней культуре наших предков, осознать необходимость заново войти в живые источники энергетического омоложения нашей современной жизни, коснувшись великого Знания - такова цель автора этого уникального исследования. Рекомендуется всем, кто любит Украину и красоту ее рукотворных шедевров.
224
Музичні інструменти гуцулів
Мацієвський Ігор
Культура гуцульського краю в цій книзі розглядається в аспекті її інструментарію, способу його виготовлення, побутування інструментальної музики, етномузичного мислення. Для науковців розмаїтих профілів і найширшого кола митців, композиторів, виконавців, художників, діячів театру, кіно, журналістів, педагогів, студентів мистецьких, гуманітарних спеціальностей та усіх, хто любить Гуцульщину, Карпати, традиційну культуру й мистецтво гуцулів.
209
Рембрандт
Бонафу Паскаль
В маленькой, но независимой и процветающей Голландии Рембрандт проживает годы признания и забвения, надежд и краха, любви и траура, славы и непонимания. `Урок анатомии доктора Тюльпа` обеспечивает ему известность, богатые горожане заказывают ему свои портреты. И вдруг после `Роты капитана Франса Баннинга Кока`, которую потомки назвали `Ночным дозором`, - полоса отчуждения. Его по-прежнему уважают, но от него отдаляются. Уже своим современникам Рембрандт представлялся непостижимой тайной...
59
Свята і пам'ятні дати моєї країни
Шкода М.
Історія свят — це, мабуть, найцікавіша сторінка світової культури. Свята бувають різні щ релігійні, державні, професійні, сімейні. Усі вони пов'язані.з давніми традиціями та визначними історичними подіями, кожне з них — радість, щире спілкування, розваги та частування. До цього ілюстрованого видання ввійшли розповіді про святкові дні, які відзначаються в Україні. Видання розраховане на школярів, їхніх дбайливих батьків, учителів та всіх, хто цікавиться вітчизняною культурою та історією.
16
Дерев'яна скульптура Галичини XVII—XIX ст.
Упорядник Юрій Юркевич
Альбом присвячений дерев'яній скульптурі XVII-XIX століть, що походить зі Східної Галичини. Твори майстрів-самоуків та різьбярів-ремісників - надзвичайно цікава, але малодосліджена сторінка українського мистецтва. У XX столітті дерев'яна скульптура в Галичині зазнала непоправних втрат, тому в нашому виданні представлено зразки майже з усіх музеїв Львівської, Івано-Франківської, Тернопільської областей та з приватних збірок, що дає змогу скласти цілісне уявлення про цю ланку мистецької спадщини України. Більшість експонатів опубліковано вперше. The album features wood sculpture of the 17th-19th cc. from Eastern Halychyna. The works by self-taught folk artists and craftsmen are a very interesting, yet understudied form of Ukrainian art. In the 20th century, much wood sculpture of Halychyna was lost and damaged; therefore, the album includes artifacts from almost all the museums of the L'viv, Ivan-Frankivs'k, and TernopiP regions, as well as from private collections, which makes it possible to understand this Ukrainian art form comprehensively. The majority of the images included in the album appear in print for the first time.
439
Українські релігійні вишивки. 14-та збірка
Вступні зауваги автора до 14-ї збірки взорів Досі я видав друком 12 збірок.(1979, 1982, 1984, 1992, 1995, 1996, 1999, 2000, 2002, 2006, 2007). У 7-й (1996 р.) були позбирані взори (ч. 1-110). Тепер це 13-та збірка — продовження взорів інших ікон (ч. 262-286). Пояснення чи “Вступні зауваги" щодо вишивання є ті самі, що і у всіх попередніх збірках, а тут тільки повторюю, бо, може, хтось купить цю збірку, не мавши жодної попередньої. Для вишивання є найкраща ця канва, що має подвійні нитки і 40 очок на один дециметр. У “Вступних заувагах” було: Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати, і щоб вони творили правильний квадратик. Розмір ікони залежить від кількості ниток на дециметр (чи на іншу американську міру довжини). Чим рідше є полотно чи канва і менше очок на дециметр, і навпаки: чим густіше полотно чи канва і більше ниток чи очок на дециметр, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток “муліне”, скручених із шести тонших ниточок. їх можна розділити по 2-3 нитки, уживаючи менше матеріалу, на малі стібки по густім полотні ,чи по густій канві—для дрібної вишивки. На полотні треба муліне, а на канві вишивається волічкою (акриловою, бо вода не шкодить і молі не їдять). Секрет для вишивання гарних обличь, рук та ніг полягає у застосуванні дрібних стібків поміж нитками (від вічка поміж дві нитки, чи з-поміж двох ниток до вічка, тоді як на цілу постать вічок—з одним великим стібком). Вишивання дрібними стібками є в чотири рази густішим і тому лице, руки і ноги виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками або півхрестиками. Півхрестиками вишивається скоріше, і поверхня буде краща та гладша, бо полотно чи канва при цьому не стягаються, а хрестики стягають його, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. В усіх збірках було подано, щоб лиця, руки та ноги вишивати дрібними стібками, найкраще ДМЦ 950-ясніший колір і 3773-темніший, поміж нитками канви, а на полотні лице, руки та ноги через одну нитку, а мимо того дехто вишиває на канві грубими нитками (від вічка до вічка), а на полотні через дві нитки і тому лице, руки та ноги не виходять ніжно. Кольори на поданих в збірці взорах є приблизними. Кожен хай добирає собі сам приблизні кольори, бо є різні відтінки ниток тієї самої барви, а на рисунку ці кольори є переважно яскраві, щоб можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої чи іншої яскравої барви можна взяти цю саму барву з лагіднішим відтінком. Кольори треба самому гармонізувати. Вишиту ікону треба на дошці вирівняти, пришпилити і через вологу ганчірку перепрасувати праскою. При вишиванні ікон краще спершу вишити рамки, у які потім треба відповідно помістити образ. Ікони і рамки краще вишивати з долини вгору, а рамки — вдолині з середини направо і наліво. Під взорами або осібно подано обличчя та руки у побільшенні для вишивання на полотні через одну нитку хрестиками або півхрестиками, а на канві через одну нитку, якщо канва має дві нитки. Голки для вишивання на канві є грубшими, з вушком середньої величини. Волічку треба підбирати, бо якщо груба, то тяжко вишивати, а як тонка, то не покриває канви. Як канва завузька, то треба додати вишиваючи додану канву частинно через подвійну грубість. У взірцях кожна 5-та лінійка є грубша для легшого числення. На полотні чи на канві треба самому потягнути лінійку через кожні 10 ниток вгору і вшир для легшого відшиття і контролю помилок при порівнянні зі взірцем. Всіх ікон досі вишито понад 350 і вони розповсюджені по різних краях, а частина (понад 200) є у Львові, у Музеї Вишиваних Ікон (біля Оперного театру — просп. В. Чорновола, 2 а). На всі ікони, вишиті автором, є взірці, зібрані у збірках: 7-13-й і виданих у 1996-2008 pp., а з частини ікон є видані малі образки, а також є виданий Альбом вишиваних ікон з фотографіями (1999 p.). Автор складає щиру подяку і признання світлої пам’яті др. Анні Швердтфедер, американці німецько-ірландсько-французького походження, яка допомогла у приготуванні та виданні цієї і попередніх збірок.
51
Історія культури: Короткий довідник
Поліщук Є.П.
Пропонований довідник містить понад 1000 коротких статей про видатних діячів і визначні здобутки світової та вітчизняної культури. Довідник призначений для студентів вищих навчальних закладів, може також прислужитися викладачам, старшокласникам, широкому колу читачів.
19
Українські звичаї: Народини. Коса ж моя...
Кондратович Олександра
В епіцентр цієї книги поставлено жінку. Тут детально прослідковуються різні етапи її становлення та життя. У розділі «Народини», що є своєрідним кодексом правил і табуацій, яких мала дотримуватися жінка, виношуючи, народжуючи, вигодовуючи та виховуючи дитину, а також її оточення, аби нащадок з }я-вився на світ здоровим й став у майбутньому справо/снім продовжувачем роду; описано дії повитухи та сім ї під час пологів і після них; широко представлено різні замовляння, зговорювання, магічні дії, до яких вдавались, щоб попередити або позбутися хвороби чи якоїсь іншої напасті, окремі рецепти, рекомендації. Розділ «Коса ж моя шовковая» висвітлює погляди українців на дівочу косу як важливий компонент етнокультури, показано її символіку, розкриваються народні уявлення, звичаї та обряди, пов’язані з нею. Вовзвеличенню Жінки-Матері в пісенному фольклорі Волинського Полісся присвячено третій розділ — «Як у лузі калинойка з квітками». Книга розрахована на широке коло читачів: фолоклористів, етнологів, учителів, студентів, батьків, шанувальників рідних традицій і слова.
40
Український стрій
М. С. Білан, Г. Г. Стельмащук
На обширному джерельному і фактологічному матеріалі представлено шлях формування і побутування українського традиційного строю від найдавніших часів до XX ст. Розглянуто комплекси строїв усіх етнографічних регіонів України та зв'язок строю із духовним життям народу. Додано короткий словник народної одягової термінології та список літератури про одіж.
269
Театр, розвіяний по світу. Феномен сцени повоєнної української діаспори (Німеччина, Австрія, Франція, США, Канада, Австралія)
Гайдабура Валерій
Автор книжки, член-кореспондент Академії мистецтв України, доктор мистецтвознавства Валерій Михайлович Гайдабура, що відомий своїм монографічним дослідженням про сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації (1941-1944), цього разу першим у вітчизняному театрознавстві звернувся до узагальнення багаторічної практики повоєнного театру української діаспори та його тлумачення як невід’ємної частини комплексної історії національного мистецтва XX століття. Феномен сцени української повоєнної діаспори автор досліджує у науково-популярній формі; у методології приваблює звернення до персоналістики та психоаналітичних можливостей епістології. У книзі зібрано матеріали, документи, персоналії, спогади, листування, а також подано авторські рефлексії.
89
Поль Сезанн
Ульрике Бекс-Малорни
`Может быть, у Поля талант большого художника, но ему не хватает силы воли стать им. Малейшее препятствие - и у него опускаются руки`. Этот жестокий приговор произнес друг юности Сезанна Эмиль Золя, и он верно подметил своеобразие характера живописца из Экса, особенности, которые до конца жизни будут тяготеть над ним, человеком и художником: глубокая, обоснованная и непоколебимая вера в гениальность своего дарования, неуклонное стремление к цели своего творчества и одновременно невозможность избавиться от частых сомнений в своих силах и постоянно наступающих периодов малодушия. Другая важнейшая черта личности художника - бескомпромиссность в искусстве и его отказ идти на какие-либо уступки общественному мнению, - свойство, которое зачастую делало Сезанна в глазах его современников отщепенцем, оригиналом и чудовищем.
155
Китайское искусство. Принципы. Школы. Мастера
В книге раскрываются "секреты" китайской классической живописи, соединявшей в себе эстетические качества каллиграфии, поэзии и даже музыки. В ней содержится оригинальный очерк истории китайского искусства и впервые публикуется ряд классических сочинений по теории китайской живописи и каллиграфии, а также материалы, дающие яркое представление о личности китайских художников.
80
Реальный словарь классических древностей. В 3 томах. Том 3
Фридрих Любкер
Фридрих Любкер - выдающийся немецкий филолог и педагог. Его "Реальный словарь классических древностей" был основным учебным пособием в немецких и русских классических гимназиях с конца XIX века. Настоящее издание построено таким образом, что им легко пользоваться даже тем, кто только начинает изучение классических языков. Книга богато иллюстрирована.
250
UKRAINSKA PISANKA LUDOWA
Manko Wira
Wydanie popularno-naukowe
62
Українське сакральне мистецтво з колекції Студіон. Врятовані від загибелі і забуття
Севастіян (Степан) Дмитрух
Збираючи і зберігаючи мистецьку релігійну спадщину народу як невід'ємну складову частину історії і сьогодення України, ми віддаємо глибоку шану і засвідчуємо пам'ять Великим Мужам нашої Церкви, які зробили неоціненний вклад у розвиток української культури та утвердження національної ідентичності українського народу, пам'ятаючи завжди слова Митрополита Андрея Шептицького на відкритті Національного музею у Львові у 1905 році: "Що може мати більший вплив на виховання нації, на розбудження справжнього щирого патріотизму серед нашої спільноти, ніж реальні свідки... Покажіть нашій спільноті, чим ми були, чим залишаємося далі, що ми є носіями великої рідної культури, що плекаємо таланти..."
185
Традиції
укл. І. Сметана
Енциклопедія охоплює широкий пласт культури українського народу: побут, страви та напої, основні промисли й види дозвілля, традиційний одяг, взуття і прикраси із різних куточків нашої країни. На цих ілюстрованих сторінках оживають звичаї та обряди минувшини, найшанованіші свята, традиційна музика та пісні, що передавалися із покоління в покоління та стали невід’ємною частиною життя українців.
36
Українська димлена кераміка XIX - початку XXI ст. Історія. Типологія. Художні особливості
Мотиль Роман
У монографії висвітлюється українська димлена кераміка як самобутнє мистецьке явище. Аналізуються історико-соціальні, економічні й естетичні передумови формування української димленої кераміки, її витоки і періодизація розвитку, трансформації впливів, відродження та згасання традицій. Окремо приділено увагу технології виготовлення та оздоблення димлених гончарних виробів, а також типології творів. Для мистецтвознавців, істориків, етнографів, культурологів, музейних працівників, художників та шанувальників української культури. The monograph throws light upon Ukrainian smoked ceramics considered as original artistic phenomenon of traditional folk culture. Thorough study has been performed in historical, social, economic and aesthetic preconditions for formation of Ukrainian smoked ceramics with more precise definition of its sources as well as an arrangement of periodic cycles during its development. Factual data as for transformation of impacts, revival and weakening of traditions have been noted. Especial attention has been paid to the technologies of production and decoration of smoked pottery-ware. In accordance with the complexes of features a typology of art-works has been elaborated. Under analysis have been put some peculiarities of forms and decor of Ukrainian smoked ceramics. This book might be of interest for art scholars, historians, ethnographers, culturologists, museum custodians, artists and connoisseurs of Ukrainian culture.
62
50-й закон власти
Роберт Грин & 50 Ce
Новая книга Роберта Грина "50-й закон власти" просто запрограммирована на то, чтобы стать мировым бестселлером. Во-первых - это продолжение его знаменитой книги "48 законов власти", раскрывшей всю подноготную науки управления людьми, а во-вторых, вместе с Грином над выведением еще одного и самого главного закона власти работал 50 Cent, звезда хип-хопа, самый известный в мире американский рэпер.
На примерах из жизни 50 Cent - этого, по словам Роберта Грина, Наполеона от хип-хопа, дается определение нового закона власти - закона неустрашимости.
"Ваши страхи - это своего рода тюрьма. Они сковывают вас, ограничивают вашу свободу действий. Чем меньше вы боитесь, тем большей власти добиваетесь, и тем более полной жизнью живете" - утверждают в своей книге Грин и 50 Cent.
59
Українська драматургія: Антологія: У 4 т. Т. 4
Пропонована читачеві антологія є спробою дати цілісне уявлення про становлення і розвиток української драматургії від початку XIX до початку XXI століття, тобто від неперевершеної «Наталки Полтавки» Івана Котляревського та інших класичних творів, що увійшли до скарбниці світової драматургії, до п'єс наших сучасників. До четвертого тому антології увійшли драматичні твори Світлани Лелюх («Коломбіна, П'єро, Арлекін»), Марії Ладо («Звичайна історія»), Анатолія Крима («Заповіт цнотливого бабія»), Олександра Марданя («Ніч святого Валентина», «Грати в кота-мишку»), Марини і Сергія Дяченків («Последний Дон Кихот»), Андрія Куркова («Южанка и Северин»), Ігоря Афанасьева («Шиндай!»), Валентина Тарасова («Сезон полювання на кохання»), Юрія Рибчинського («Едіт Піаф. Життя в кредит»). Видання включає твори, що входять до учбового курсу вищих навчальних закладів, і рекомендовано як навчальний посібник для студентів, аспірантів, а також спеціалістів, чия діяльність пов'язана з мистецтвознавством.
118
На перехрестях віку.У 3 кн. Кн.1
Ільницький М.
Перша книга вибраних праць Миколи Ільницького містить літера-турно-критичні та історико-літературні статті, передмови, портрети, рецензії, які охоплюють понад сорок років його творчої діяльності. У них відображено важливі грані літературного процесу історичного періоду, сповненого драматизму суспільного життя: зв'язок слова і національного світосприйняття, трансформацію «вічних образів», характер міжлітературних взаємозв'язків і типологічних спорідненостей. У книзі окреслено характер творчої індивідуальності багатьох материкових та діаспорних українських письменників. Видання розраховане на широке коло читачів, зокрема на науковців, студентів та аспірантів гуманітарних профілів вищої школи, вчителів літератури.
60
Скульптура. Перетворення
Пінзель І. Г.
299
Школа быстрого обучения игре на 6-струнной гитаре
Ефимова Н.
Как научиться играть на гитаре с нуля и освоить новые техники и приемы игры? Ответ даст этот великолепный самоучитель! Минимум теории — максимальный результат: вы без труда разучите аккорды разных уровней сложности, подберете на слух любую мелодию и обязательно порадуете друзей и родных блестящим исполнением понравившихся романсов, эстрадных и рок-композиций. Наряду с аккордами приведены ноты.
34
Искусство танца. История. Культура. Ритуал
С. Н. Худеков
Блестящая книга, написанная известным журналистом, литератором, драматургом, искусствоведом и издателем С.Н.Худековым, - приглашение к увлекательному путешествию в историю танца как вида искусства, где автор выступает надежным и квалифицированным проводником. Автор книги был лично знаком с выдающимися танцовщиками и балетмейстерами XX века, написал несколько либретто к постановкам М.И.Петипа, создал прекрасный роман "Балетный мирок", собрал уникальную коллекцию редчайших рисунков, фотографий и документов по истории балета. Его незаурядные знания, многолетний опыт и многогранные дарования самым удачным образом сложились под переплетом этой книги. Это иллюстрированное издание станет прекрасным подарком для тех, кто изучает искусство пластики и танца.
149
Историческая портретная миниатюра XVI—XIX вв.: Т. 1
Книга посвящена портретной миниатюре, которая во все времена являлась зеркалом истории. Издание охватывает духовную и художественную жизнь четырех столетий — с середины XVI до середины XIX (когда появление фотографии вытеснило этот прекрасный вид искусства), а также историю развития моды и нравов. В книге помещено множество миниатюрных портретов, в наши дни эти шедевры находятся в общественных коллекциях, а также в музеях Берлина, Вены, Мюнхена, Дрездена, Парижа, Лондона, Стокгольма и в больших частных собраниях.
55
Українське народознавство
Лозко Галина
Це четверте, оновлене і доповнене видання книжки відомого етнолога, кандидата філософських наук Галини Лозко «Українське народознавство», що вперше побачила світ у 1995 р. і стала популярною серед учителів, учнів та студентів України. Автор не тільки значно розширила коло народознавчих проблем, але і доповнила книіу новими фактичними даними (зокрема розділи про походження українського народу, міфологію, пантеон слов'янських Богів, державну символіку, додано відомості про цілющі рослини і священних тварин тощо). Відтворено давній календар наших Пращурів «Коло Свароже», зроблено до кладний аналіз Велесової Книги, яка нині вивчається у курсі шкільної програми з літератури. Видання доповнене ілюстративним матеріалом, а також великим списком наукових джерел. Книга буде цікавою для всіх, хто любить і шанує рідну минувшину та дбає про майбутнє збереження нашого етносу
55
Найкращі прислів’я і приказки
Упоряд. Г. Басюк
Українські прислів’я та приказки — це енциклопедія народного життя, у якій відображені мудріть і досвід багатьох поколінь. У пропонованій книзі зібрано 2008 прислів’їв і приказок, що познайомлять із звичаями та світоглядом нашого народу. Задля зручності у користуванні всі 2008 прислів’їв і приказок поділені за темами. Для дітей і батьків, вихователів і вчителів.
15
Жизнеописания наиболее знаменитых живописцев, ваятелей и зодчих. Том IV
Джорджо Вазари

«Жизнеописания» Вазари — первая по времени создания европейская история искусств, настольная книга всякого любителя и исследователя итальянского искусства эпохи Возрождения. Это не только богатейшая сокровищница фактического материала, но и полноценноехудожественное произведение, воссоздающее яркую и живую картину жизни в Италии на протяжении двух столетий.

XVI век — время наивысшего пика итальянского Возрождения. Этот том посвящен творчеству многих живописцев, графиков, скульпторов того периода — как широко известных, таких как Антонио да Сангалло Младший и Джулио Романо, так и тех, о которых мы знаем гораздо меньше.

210
Польський плакат
Анна Аґнєшка Шабльовська, Мар'яна Сеньків
зі збірки Музею етнографії та художнього промислу Інституту народознавства Національної академії наук України у Львові
275
Співаник Студентського братства з акордами
Друге, змінене і доповнене, видання збірника пісень, які співає сучасна молодь. Містить твори останніх років та найкращі зразки народних, повстанських, пластових пісень. До всіх пісень подано акорди.
39
Древнегреческие мифы: Троянская война
Эта книга посвящена великим древним событиям, столь же сказочным, сколь и историческим, — осаде греками города Трои. Образы, созданные легендарным сказателем Гомером в его поэме «Илиада», живут в людских сердцах уже несколько тысяч лет. Античные боги и герои Зевс, Афина, Елена, Парис — сойдут со страниц книги, чтобы рассказать юным читателям вечную историю о войне и любви, верности и коварстве.
45
100 знаменитых площадей мира
''...Года, как волны, разбивались О твой гранитный постамент'' - эти строки об Александровской колонне, что возвышается на Дворцовой площади Санкт-Петербурга, могут быть отнесены к десяткам других не менее величественных и прекрасных площадей мира. Творения разных эпох, они, каждая в отдельности, стали сердцем своих городов, воплотив в себе величие духа и гения людей, их создавших. На большинстве из них и сегодня кипит жизнь. ''Старушки в кружевах'' - площади Брюгге, Мантуи, Праги, Нюрнберга, Исфахана - по сей деньмноголюдны. Осматривая их достопримечательности, туристы порой ловят себя на мысли, что современная пестроцветная толпа забавно смотрится в декорациях Средневековья и Ренессанса. Площади же Ротенбурга-на-Таубере и Самарканда, Лечче и Тадж-Махала словно погружены в сон, созерцая свое славное прошлое. Когда-нибудь, возможно, такая участь постигнет и Потсдамскую площадь, и Пикадилли-серкус, и Таймс-сквер, и Праба-дос-Трес-Подерас, но сегодня это царство модерна, где правит бал XX век. А какими будут площади нового тысячелетия? Возможно, подобными площади Федерации в Мельбурне... Технический прогресс меняет нашу жизнь, и архитектура новых площадей несет отпечаток этих перемен.
199
Маестро художнього скла Андрій Бокотей
Федорук Oлександр
У книзі про одного з найвидатніших мистців-новаторів у царині художнього скла, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка, народного художника України, академіка Академії мистецтв України Андрія Бокотея вперше на великому історико-мистецькому та ілюстративному матеріалі розглянуто еволюцію творчості львівського маестро. Висвітлено етапи мистецького зростання Майстра від перших виробів у манері традиційного гутництва до високих звершень у художньому склі. Понад 35 років наполегливої творчої праці принесли Андрієві Бокотею світове визнання і славу лідера постмодерності. Для всіх шанувальників української культури й мистецтва.
148
В краю Черемоша й Прута (Снятинщина)
Пилип'юк
65
Микеланджело Буонарроти
Фисэль Элен
Итальянский скульптор, живописец, архитектор, поэт, мыслитель, величайший мастер эпохи Ренессанса, гений Микеланджело Буонарроти — герой этой книги. По масштабу деятельности лишь самые избранные из великих творческих личностей могут быть поставлены в один ряд с Микеланджело. Во всем мире его имя ассоциируется с фреской «Сотворение Адама», статуями Давида и Моисея, собором Св. Петра в Риме... Микеланджело был удивительным человеком, и жизнь его была не менее удивительной. Он знал, чего хотел, шел к своей цели, не щадя ни себя, ни окружающих, став первым скульптором, показавшим в мраморе всю красоту человеческого тела. Каким он был в жизни, от чего страдал, что ненавидел, кого любил? Обо всем этом и многом другом из жизни великого Микеланджело расскажет вам эта книга.
132