Ваш кошик порожній
Книжкова Хата 097-609-59-85
Наприклад: Нестайко...

Воропай Олекса

Звичаї українського народу

Школа 2009 р. 384 ст. , палітурка: т

Продано, тимчасово немає в наявності


25 грн.
Доставка:

   - Нова Пошта 1-3 дні
   - Укрпошта 3-7 днів
   за тарифами перевізників

Оплата:

   - при отриманні
   - на карту Приватбанка



Звичаї — це прикмети, за якими розпізнається народ; неписані закони, якими люди керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних турботах. «Звичаї нашого народу» Олекси Воропая — найпопулярніша праця, яка охоплює календарний рік українця, представляючи в комплексі народні обряди, прикмети, вірування тощо. У цьому виданні представлено найбільш значні свята і звичаї, які й донині шануються та відзначаються в Україні. Видання розраховане на всіх, кому не байдуже минуле нашого народу, його прадавнє коріння, передусім на шкільну молодь, вчителів, батьків.


ISBN: 966-661-540-1
Українське сакральне мистецтво з колекції ''Студіон''
Ікона як явище світової культури; її богословський, духовний, мистецький виміри; ікона в українській культурі; роль музейників і духовенства у порятунку і збереженні творів сакрального мистецтва-теми, заторкнуті на сторінках цього видання, так чи інак стосуються теми головної: збірки творів з колекції "Студіон", яка тепер зберігається у Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького. У стінах Музею знайшли прихисток понад 500 експонатів "Студіону"; їхній порятунок від варварського знищення тоталітарним режимом - велика заслуга музейників, зокрема - схимонаха Мар'яна (Михайла) Пигеля. Історію збірки "Студіону" від початків її формування і до надходження в Музей розповідає добірка документів, подана окремим розділом книжки. Великий альбом фоторепродукцій демонструє чудові зразки українського, російського, європейського сакрального мистецтва, збережені самовідданою працею музейників для майбутніх поколінь.
180
Энциклопедия русских песен
Грушко Е. А., Медведев Ю. М.
Песня — душа народа. За свою многовековую историю русский народ создал великое множество песен, буквально на все случаи жизни: веселые и грустные, обрядовые и шуточные, свадебные и поминальные, протяжные и плясовые, героические и любовные... Песни бережно хранились и передавались из поколения в поколение, словно золотой запас народного душевного здоровья, памяти, творческих способностей. Мир русской песни поистине неисчерпаем: словно океан, находится он в постоянном движении, храня и преумножая свои бесценные сокровища. В предлагаемом сборнике широко представлены лучшие образцы русской песни — от седой древности до наших дней.
44
Народознавчі зошити 1’2013
75
Монастирські сади Галичини (X - середина XIX ст.)
Тарас В.
У монографії вперше висвітлено нові архівні матеріали, які дозволили відтворити цілісну картину розвитку монастирських садів X - середини XIX ст. Доведено, шо монастирські сади є об'єктами ландшафтної архітектури й посідають особливе місце в культурній спадщині України. Аналіз матеріалів з історії релігії, філософії, мистецтва й архітектури показав, що ландшафтно-планувальні схеми, стильові та композиційні вирішення монастирських садів базувалися на місцевих традиціях, історичних прототипах і аналогах, залежали від філософського світогляду епохи, орденської належності монастиря, місця розташування монастиря у ландшафті. На конкретних прикладах висвітлено функціональні, планувально-композиційні вирішення, філософсько-символічний зміст монастирських садів середньовіччя, ренесансу, бароко. Для архітекторів, мистецтвознавців, культурологів, краєзнавців і широкого кола читачів, які цікавляться розвитком української культури.
129
Українські легенди
упор. Г. Рогач ; передм. Я. Гояна ; худож. О. Губарев
Збірник складають кращі українські легенди, записані на території України у ХІХ-ХХ ст. Книга призначається для широкого кола читачів.
95
Дали. Живопись (подарочный комплект из 2 книг)
Богато иллюстрированное подарочное издание в суперобложке, вложенное в твердый подарочный футляр.

Данная книга о творчестве Сальвадора Дали представляет собой наиболее полное собрание его картин и графических произведений. Однако это не систематический каталог в классическом смысле. Скорее, книга является контекстуальным анализом произведений Дали, в ней толкование его картин происходит посредством изучения множества разнообразных документов того времени: писем, рисунков, дополняющих основные шедевры Дали, а также материала, относящегося к его многогранной деятельности в других областях искусства, - от балета и кино до моды, рекламы и "objets d'art". Без изучения любимых мотивов Дали, на которых базируется весь анализ, его картины были бы просто изображениями.

Формат книги: 24,5 см х 32 см.
Размер футляра: 25,5 см х 33 см.
1110
Маестро художнього скла Андрій Бокотей
Федорук Oлександр
У книзі про одного з найвидатніших мистців-новаторів у царині художнього скла, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка, народного художника України, академіка Академії мистецтв України Андрія Бокотея вперше на великому історико-мистецькому та ілюстративному матеріалі розглянуто еволюцію творчості львівського маестро. Висвітлено етапи мистецького зростання Майстра від перших виробів у манері традиційного гутництва до високих звершень у художньому склі. Понад 35 років наполегливої творчої праці принесли Андрієві Бокотею світове визнання і славу лідера постмодерності. Для всіх шанувальників української культури й мистецтва.
148
Сюрреалізм: Наукове видання
Біла Анна
Праця Анни Білої пропонує новий погляд на один із провідних напрямів літератури та мистецтва XX століття — сюрреалізм (1920—1960-ті роки). Авторка розглядає його становлення та теоретичні засади, визначає основні положення і напрямки, розкриває суть цього естетичного та культурного феномену в зіставленні різноманітних шкіл, течій і підтечій у межах сюрреалістичного руху. Книга знайомить із сюрреалістськими осередками (зокрема і слов'янськими: чеським, польським, сербським, українським), а також розглядає вплив сюрреалізму на розвиток світового — у тому числі й українського—мистецтва та літератури. Видання розраховане на студентів, викладачів, філологів, культурологів, а також усіх, хто цікавиться історією літератури та мистецтва в цілому.
66
Все о клавишах: подробный самоучитель игры на фортепиано и синтезаторе
Барроуз Терри
Самоучитель дает возможность освоить основные приемы игры на фортепиано и синтезаторе.
119
Китайское искусство. Принципы. Школы. Мастера
В книге раскрываются "секреты" китайской классической живописи, соединявшей в себе эстетические качества каллиграфии, поэзии и даже музыки. В ней содержится оригинальный очерк истории китайского искусства и впервые публикуется ряд классических сочинений по теории китайской живописи и каллиграфии, а также материалы, дающие яркое представление о личности китайских художников.
80
На перехрестях віку.У 3 кн. Кн.1
Ільницький М.
Перша книга вибраних праць Миколи Ільницького містить літера-турно-критичні та історико-літературні статті, передмови, портрети, рецензії, які охоплюють понад сорок років його творчої діяльності. У них відображено важливі грані літературного процесу історичного періоду, сповненого драматизму суспільного життя: зв'язок слова і національного світосприйняття, трансформацію «вічних образів», характер міжлітературних взаємозв'язків і типологічних спорідненостей. У книзі окреслено характер творчої індивідуальності багатьох материкових та діаспорних українських письменників. Видання розраховане на широке коло читачів, зокрема на науковців, студентів та аспірантів гуманітарних профілів вищої школи, вчителів літератури.
60
Ремінісценції
Медвідь Любомир
Дане видання - це своєрідний погляд на 70-літній період життя і творчої діяльності відомого українського митця Любомира Медвідя. Крім репродукцій картин з вибраних живописних серій («Евакуації», «Периферії», «Інтер'єри», «Розточчя», «Ессе homo» та «Terra incognita»), тут представлені авторське есе «Рельєфи пам'яті», репродукції кількох графічних творів та окремі поетичні балади середини 60-тихроків минулого століття.
190
Европейское искусство. Энциклопедия. Живопись. Скульптура. Графика. В 3 томах. Том 3. П-Я (подарочное издание)
Редакторы Михаил Бусев, Виктор Ванслов, И. Смирнова, Елена Федотова
Энциклопедия, посвященная европейским живописи, скульптуре и графике, подготовлена сотрудниками Отдела зарубежного искусства Научно-исследовательского института теории и истории изобразительных искусств Российской академии художеств и является первым изданием такого рода в нашей стране. Широкий круг читателей, интересующихся искусством, и специалисты найдут в ней достаточно полные, соответствующие жанру энциклопедического словаря сведения о жизни и творчестве европейских живописцев, скульпторов, графиков начиная с последних десятилетий XIII века вплоть до начала XXI столетия. Составители энциклопедии ставили перед собой задачу сочетать свойственную изданиям такого рода фактологическую насыщенность с развернутой характеристикой творчества крупнейших европейских мастеров, статьи о которых приближаются по своему жанру к монографическому очерку. В отличие от прежних справочных изданий словарь содержит обширные, в ряде случаев малоизвестные читателю материалы о европейских живописцах, скульпторах, графиках. К статьям приложена краткая библиография, включающая достаточно полный список работ на русском языке и наиболее значительные публикации зарубежных исследователей. В данном издании рассказывается о творчестве более чем тысячи европейских мастеров - живописцев, скульпторов, графиков, многие из которых работали сразу в нескольких видах изобразительного искусства. Статьи о каждом из них включают биографические сведения и анализ основных произведений, краткую библиографию. Освещается деятельность не только крупных мастеров, но и менее известных широкому читателю. В подготовке издания приняли участие ведущие специалисты в области зарубежного искусства. Коллективный труд является первым достаточно полным и хорошо иллюстрированным справочником.
560
Музей народної архітектури та побуту у Львові
Фотоальбом знайомить львів'ян та гостей міста з Музеєм народної архітектури та побуту
99
Вишивання долі
Чумарна Марія
«Вишивання долі» - це розвідка про потаємні коди української орнаментальної символіки, яка поглиблює тему космічного буття людини в потоках світлоносних енергій матеріального світу, частково розкриту Марією Чумарною у книзі «Код української вишивки». Вона в новому ракурсі розкриває можливості впливу людини на долю, на здоров'я власного тіла, благополуччя сім'ї і роду через повернення до джерел духовного знання наших предків. Особливістю нової книжки є те, що вона наближена до потреб тих, хто практично займається відновленням зразків стародавньої вишивки, хто шукає нових «старих» ідей у творенні власного одягу. Тут подано 56 видів техніки шитва, розкладки узорів, які підготувала і систематизувала майстер художньої вишивки Віра Чипурко. Книга рекомендована найширшому колу шанувальників українського народного мистецтва.
69
В саду времен
Молева Нина
Эта книга необычна во всем. В ней совмещены научно-аргументированный каталог, биографии художников и живая история считающейся одной из лучших в Европе частных коллекций искусства XV-XVII веков, дополненной разделами Древнего Египта, Древнего Китая, Греции и Рима. В ткань повествования входят литературные портреты искусствоведов, реставраторов, художников, архитекторов, писателей, общавшихся с собранием на протяжении 150-летней истории. Заложенная в 1860-х годах художником Конторы императорских театров антрепренером И.Е.Гриневым, коллекция и по сей день пополняется его внуком - живописцем русского авангарда Элием Белютиным. Ее ждут для показа музеи Италии, США, Японии, Польши, Литвы, но по воле составителей собрания оно сначала должно стать самостоятельным государственным музеем в качестве собственности России.
148
Микеланджело Буонарроти
Фисэль Элен
Итальянский скульптор, живописец, архитектор, поэт, мыслитель, величайший мастер эпохи Ренессанса, гений Микеланджело Буонарроти — герой этой книги. По масштабу деятельности лишь самые избранные из великих творческих личностей могут быть поставлены в один ряд с Микеланджело. Во всем мире его имя ассоциируется с фреской «Сотворение Адама», статуями Давида и Моисея, собором Св. Петра в Риме... Микеланджело был удивительным человеком, и жизнь его была не менее удивительной. Он знал, чего хотел, шел к своей цели, не щадя ни себя, ни окружающих, став первым скульптором, показавшим в мраморе всю красоту человеческого тела. Каким он был в жизни, от чего страдал, что ненавидел, кого любил? Обо всем этом и многом другом из жизни великого Микеланджело расскажет вам эта книга.
132
Народознавчі зошити 4’2012
89
125 запрещенных фильмов. Цензурная история мирового кинематографа
Дон Б. Соува
Эту книгу можно назвать историей американской киноцензуры, В ней рассказывается о судьбе 125 фильмов, начиная с "Рождения нации", "Голубого Ангела" и заканчивая "Основным инстинктом" и "Списком Шиндлера". Все они так или иначе подверглись цензуре - по религиозным, политическим, социальным или сексуальным мотивам. Издание построено в форме справочника: каждому фильму посвящена отдельная статья, где даются общие сведения о картине и ее создателях, приводится сюжет фильма и история цензуры.
57
Іде звізда чудна Колядки, щедрівки та віншівки
Упорядник Наталія Манько
До збірника ввійшло понад двісті колядок, щедрівок, новорічних та йорданських пісень, а також близько сорока різдвяних, новорічних та йорданських віншівок. Увесь текстовий та музичний матеріял зібрано в західних регіонах України: на Волині, в Галичині, на Закарпатті та в Буковині. Для широкого кола поціновувачів української культури.
30
Белая ворона: Драматургия
Рыбчинский Юрий
Редкостный дар перевоплощения, ярко проявившийся в песенном творчестве, естественным образом раскрывается и в драматических произведениях народного артиста Украины Юрия Рыбчинского. В книгу вошли пьесы «Не все люди сволочи», «Между Бетховеном и Луной», «Царь Ирод», а также «Белая ворона», известная еще и как рок-опера, созданная в соавторстве с композитором Г. Татарченко.
64
Україна: Природа. Традиції. Культура
Загальні відомості Важливі історичні події Природа Парки і заповідники Архітектура Мова Прадавні вірування Народні свята й обряди Народна культура Традиційна кухня Професійна культура Наука і техніка Спорт
240
Египетские храмы
Маргарет Мюррей
В книге рассказывается о храмах и храмовых комплексах самой древней и таинственной цивилизации мира - египетской. Автор, используя богатейшие данные археологических экспедиций, ярко и увлекательно повествует о характерных особенностях планировки, разнообразии материалов и стилистике украшений культовых сооружений Древнего, Среднего и Нового царств.
49
Лувр. Большая энциклопедия живописи
"Мона Лиза Джоконда" да Винчи - и "Вирсавия" Рембрандта. Венера Милосская - и Афродита Книдская. "Давид" Донателло - и "Положение во гроб" Риверы. Что объединяет эти гениальные произведения? Лувр.
Один из величайших музеев мира, в котором содержатся подлинные шедевры живописи, скульптуры и декоративно-прикладного искусства. Это богато иллюстрированная энциклопедия не просто познакомит вас с сокровищами Лувра, но и подробно и увлекательно расскажет об истории его создания...
180
Розмай Незалежної України. Художники Києва. Українське образотворче мистецтво 4991-2011 років. Живопис. Графіка. Скульптура
Авт.-упоряд. В. Л. Андрієвська; вступ, ст. Л. І. Андрієвського
В мистецькому виданні “Розмай Незалежної України. Художники Києва. Українське образотворче мистецтво 1991-2011 років. Живопис. Графіка. Скульптура” представлено понад 1 200 кольорових ілюстрацій - кращих, знакових робіт, створених художниками різних поколінь. Видання об’єднує понад 400 художників; про нйх вміщено мистецтвознавчі статті із визначенням їхньої творчості (понад 200 авторів-мистецтвознавців). Науково-публіцистична стаття Л. Андрієвського “Українська ідея: історично-державний і мистецько-духовний вимір” висвітлює широку панораму художніх процесів, що відбувалися на київському полі українського мистецтва упродовж тисячоліть: вони вагомо відлунюють у мистецтві двох десятиліть відродженої Незалежної України. Це святкове видання призначається для широкого кола шанувальників і дослідників українського образотворчого мистецтва.
630
Ліра і її мотиви. Додатки. Біографічні матеріали
Демуцький П.
Нотна збірка відомого українського музичного фольклориста П. Д. Демуцького (1860-1927) «Ліра і її мотиви» давно визнана як одне з найповніших зібрань творів лірницького репертуару. Пропоноване перевидання містить також матеріали, присвячені життю та творчості її автора, та коментарі й примітки фахівців минулого і сучасності, що стануть в нагоді фольклористам, музикознавцям, дослідникам і реконструкторам кобзарсько-лірницької традиції. Видання підготовлено до 110-річчя першого виходу в світ збірки «Ліра і її мотиви» (Київ, 1903), а також до 85-річчя від дня смерті 11. Д. Демуцького.
169
1000 шедевров европейской живописи
Кристиане Штукенброк, Барбара Теппер
1000 шедевров - это энциклопедия европейской живописи XII-XIX веков. В книге помещены репродукции картин, сопровождаемые классическим анализом сюжетов и особенностей стиля, представлены творческие биографии художников. Отдельные тематические статьи посвящены истории искусства и развитию жанров живописи в указанный период.
265
Народознавчі зошити 2'2011
62
Всеобщая история архитектуры
Огюст Шуази
Успех "Истории архитектуры" французского инженера путей сообщения, бывшего адъюнкт-профессора Политехнической школы Огюста Шуази объяснялся несколькими причинами. Во-первых, широтой осуществленного автором замысла: в книгах представлены этапы развития архитектуры доисторической эпохи; государств Древнего Востока, Античности, включая Индию, Китай, Японию; европейских стран в Средние века, Новое и Новейшее время. Во-вторых, научной добросовестностью исследователя, который скрупулезно описал постройки, их отдельные части, материалы и способы их применения, строительную технику и на основании непосредственного многолетнего личного опыта сделал смелые предположения, дав почву для размышления над своими архитектурными гипотезами другим ученым, идущим за ним. Наконец, труд Шуази - это взгляд профессионала на историю становления и развития человеческого общества сквозь призму взаимопроникновения различных архитектурных приемов и форм.
В настоящее полное издание включены оба тома "Истории архитектуры" О.Шуази. Ясный и легкий язык изложения, авторские рисунки и подрисуночные комментарии делают книгу понятной и интересной для современного читателя.
225
Экспресс-курс игры на гитаре
Ю. Г. Лихачев
Страшно взять в руки Инструмент? У вас есть голос, но рядом так редко оказывается достойный аккомпаниатор? Хочется петь и играть новые популярные песни? Не хватает времени выучить больше, чем "три аккорда"? Значит, эта книга написана для вас. Этот самоучитель для тех, кто не собирается посвящать жизнь сцене, но хочет блистать в компании друзей.
Для тех, кто убежден, что гораздо эффектнее с гитарой в руках выглядит человек, владеющий техникой игры. А если вы чувствуете в себе талант барда, хотите придумывать и подбирать популярные песни, гитара и эта книга станут вашими самыми верными помощниками и первыми "ступеньками" к признанию и раскрытию талантов.
54
Українські релігійні вишивки. 8-ма збірка
ВСТУПНІ ЗАВВАГИ АВТОРА ДО 8-ої ЗБІРКИ Досі я видав друком 7 збірок (1979, 1982, 1984, 1992, 1992, 1995, 1996). У 7-ій (1996) були позбирані взори з усіх нопередних збірок(ч.І-ІОЗ) + нові взори (ч. 104-110).Тепер це 8-ма збірка - з нцшіміі взорами інших ікон (ч.ІП- 125). Пояснення чи „Вступні завваіи“ щодо вищивайня є ці самі в усіх попередніх збірках* а тут їх тільки дослівно повторюю, бо може хтось, хто купить цю збірку, не буде мати ні одної иопередної. В усіх збірках було подано, щоб лиця і руки та ноги вишивати дрібними стібками, "найкраще ДМЦ 950-яеніший колор і 3773-темніший, поміж нитками канви (канва і подвійними; нитками - 40 очок на один сантиметер), а на полотні (панама, чи подібне до панами полотно) через одну нитку, а мимо того дехто вишиває на канві грубими нитками (від очка до очка), а на полотні через-дві нитки і тому лиця і руки та ноги не виходять ніжно. У „Вступних заввагах* було: „Щоб вишивання вийшло добрим» окрім зразків, треба мати відповідне полотно, або відповідну канву. Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати, і щоб вони творили правильний квадратик. Такою тканиною є так зване „нанаміГ . полотно, що дуже добре надається до вишивання. Розмір ікони залежить від кількості ниток на сантиметер (чи на інч - американську міру довжини). Чим рідше є полотно f і менше ниток на сантиметер чи на інч, тим більша ікона і, навпаки, чим густіше полотно і більше ниток на сантиметер, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток „молін©іі, скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділити по 2-3 нитки, усуваючи менше матеріялу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. Сказане про полотно стосується і- канви. Ікони можна вишити на приложеній до полотна канві, або волічкою - на самій канві. Якщо вишивається по канві на полотні, то треба „моліне“, а як на самій канві, то треба вишивати волічкою. Канва може мати у переплетенні по одній нитці (дрібна канва), або рівночасно по дві нитки, одна коло другої (рідка Канва). Якщо вишивається на самій лише канві то найкраще брати ту, що мас біля вісім подвійних ниток на сантиметер(чотири вічка - чотири стібки-хрестики, чи около 20 подвійних ниток на інч (10 вічок - 10 стібків-хрестиків). Ця канва між вічками має по дві нитки, і на ній найлегше вишивати постаті та тло волічкою, звичайними стібками від вічка до вічка, а на лиця і руки треба вживати „моліне" і вишивати дрібними стібками поміж здвоєними нитками канви. Секрет для вишнвання гарних облич і рук полягає якраз на застосуванні дрібних стібків поміж нитками (од вічка поміє дві нитки, чи зпоміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків - од вічка до вічка (так само- й на тло), або іі через більше вічок - на одному дуже великому стібку. Вишивання дрібними стібками є в чотири рази густіше, тому якраз лице і руки виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками, або півхрестиками. Півхрестиками вішшвасться скоріше, і поверхня буде краща та гладша, оскільки полотно чи канва' нрп цьому не стягається, а хрестики стягають його, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. Кольори на поданих в збірці взора* є приблизними, або відтвореними подекуди припадковими олівцями. Хто забирається до вишивання, сам мусить добирати собі відповідні кольри, бо є різні відтінки ниток тої самої барвила на рисунку ці краски є переважно яскраві, щоб можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої, чи іншої яскравої барви можна брата, і добре є взяти, цю саму барву з лагіднішим відтінком. Купуючи нитки, кольори треба самому гармонізувати, пам’ятаючи, що кольоровані олівцем взори не завжди мають барву волічки, чи ниток „ДМЦ-МОЛІНЕ“. Коли ікону вишито півхрестиками на самій лише канві, по завершенні треба причепити на дошинку, виражати ікону як правильний чотирокутник, і через вогку шматину перепрасувати залізком. Після того ікона матиме правильну форму. Вишиті волічкою чи нитками „ДМЦ - МОЛІНЕ* ікони виглядають, звичайно, значно краще аніж рисовані олівцями на папері і з того малюнку фотографовані.Барви, однак, треба добре, зі смаком дібрати у гармонійну цілість. На іконах, переважно, є рамки. При вишиванні ікон краще спочатку вишити рамки, у які потім віповідно помістити образ. Якщо рамки дасться інші від тих, що на рисунку, то їх треба почати вишивати з долини від середини - вправо і вліво. Якщо хтось хоче інші рамки, то для того, щоби всі чотири кути були правильними, треба ужити дзеркала і відповідно укласти кут. Під взорами тих ікон, де є дрібні лиця, подано ці обличчя ще раз, у побільшенні, для вишивання хрестиками на полотні через одну нитку, цебто малими стібками, або півхрестиками на канві через одну нитку (поміж нитки), якщо канва має між вічками дві нитки. При деяких іконах, якщо не було місця для зразків облич дрібними стібками, а треба було подати дрібні стібки, то їх видрукувано осібно у цій збірці по зразках ікон. Голки для вишивання на канві є грубілі, аніж звичайні - до полотна. Кінець їх є тупий, а вушко більше, відповідно до волічки (не замале, бо тяжко було б пересягнути волічку, але і не завелике, бо тоді волічка висуватись буде при вишиванні).Волічка буває різних кольорів і товщини, вовняна, або синтетична. Синтетична краща, бо її молі не їдять і вона не корчиться на дощі.Товщину волічки треба вибирати у залежності від величини вічок канви. Якщо волічка загруба, то тяжко нею вишивати, а якщо за тонка, то не покриває канви. Якщо канва завузька, то можна додати її, вишиваючи, де канва кладеться одна на одну, через подвійну грубість. При вишивані на канві треба по боках лишити смугу на 15-20 стібків, затягнути її під спід і вишивати краї рамки на цій подвійній товщині. При цьому ікона краще тримається, бо краї мають подвійну товщину. Взірці є, звичайно, друковані так, що кожна 5-та лінія по горизонталі і вертикалі є грубшою для кращого обчислення стібків при вишиванні. Якщо на канві для вишивання нема 5-тої лінії чорнішої, то можна нарисувати лінії в обох напрямах на канві, через кожне 5-те вічко, а на полотні дати лінію через кожних 10 ниток (по дві на вічко) олівцем - для легшого вишивання і контролю помилок, при порівнанні з рисунком на взірцях. Всіх ікон досі вишито і продано чи подаровано 175 і вони розповсюднені в Україні, в Західній Європі, в Америці, Канаді, Бразилії, Аргентині і Австралії., а 68 вишито на виставку в Україні. На всі ікони вишиті автором є видруковані взірці крім для двох великих Люрдських. Автор мав виставки в Україні у 1992 році у 9-ьох містах, а у 1996-1998 у 32 містах і має намір робити вистаки у 1998 - 1999 роках у східних і полудневих містах України. Мета видавання збірок, альбому та образців і роблення виставок була і є, щоб заінтересовані побачивши вишиті ікони і альбом та образці вишитих ікон, і маючи взори, самі їх вишивали. Автор складає щиру подяку і признання др. Анні Швердтфегер, американці німецько-ірляндсько-французького походження, яка погодилася допомогти і допомогла у виданні збірки.
75
Жіночий образ у сучасному українському мистецтві (кінець XX століття)
Л. Д. Черватюк
У альбомі представлені роботи сучасних українських художників, скульпторів, графіків і твори українських поетів, що дають змогу по-новому поглянути на жіночий образ як одну з найсвітліших сторін національного мистецького простору. Для широкого загалу читачів.
290
Махабхарата, или Сказание о великой битве потомков Бхараты
Литературный пересказ Махабхараты знакомит читателя с основными героями и сюжетами всемирно известного древнеиндийского эпоса. В издание включены статья и словарь имен, названий и терминов.
35
Народні танці українців Карпат. Кн.2 Бойківські і лемківські танці
Гарасимчук Р.
Фундаментальна праця українського етнохореолога, музикознавця і етнолога Романа Гарасимчука (1900-1976), написана на основі довголітніх польових досліджень. Монографія про гуцульські танці, видана польською мовою в 1939 р., була визнана як одне з кращих досягнень європейської хореології. У післявоєнний час текст цієї праці вчений доповнив новими матеріалами і дослідженнями про бойківські і лемківські танці, які високо оцінив Павло Вірський. У радянський час ця унікальна праця не побачила світ, незважаючи на її високу оцінку фахівцями. Тепер це дослідження видається за авторським рукописом, який зберігається в архіві Інституту народознавства HAH України. Для фахівців з хореографії, викладачів, мистецтвознавців та творчих колективів.
110
UKRAINSKA PISANKA LUDOWA
Manko Wira
Wydanie popularno-naukowe
62
Вибрані праці. У 2-х книгах. Кн.1
Шевельов Ю.
Перша книга «Вибраних праць» Юрія Шсиглр.ии.і, н<ні видатнішого українського гуманітарія XX сторіччя, щм-ді і.мілис доробок ученого в різних галузях мовознавства. Сюди ппііііііл.і мого класична праця «Українська мова в першій полотим уи.ідцнтого століття (1900—1941): Стан і статус», полемічнії |игші,.і<.і «Так нас навчали правильних проізношеній», в якій Шгиілі.пи і простежує деякі псевдонаукові концепції радянських ліні ші мі: і і.ггп, що висвітлюють погляди вченого на актуальні ирішонік мі іі лексикографічні проблеми. Кілька розвідок Шевельон.і, нміщсмн« у .ібірнику, присвячено історичним питанням походження и мім іку української мови. Для студентів і аспірантів філологічних ф.іиул.....і lit, викладачів вищої школи, вчителів, журналісті», п і.нм, і у 1 хто цікавиться питаннями історії й сучасного стану уи і.....и м ш мови.
83
Т. 7: «Музей Прадо»
66
Людмила Жоголь: Чарівниця художнього текстилю
Чегусова 3. А., Кара-Васильєва Т. В., Придатко Т. О.
Книгу присвячено народному художнику України, академіку Української академії архітектури Людмилі Євгенівні Жоголь, яка уславилась як видатний майстер художнього текстилю, зокрема гобелена. Саме вона першою в Україні ввела гобелен і декоративні тканини в громадські інтер’єри, надавши їм національного колориту. Її творчість розвиває традиції класичного гобелена, надихається перлинами народного мистецтва, є невід’ємною й вагомою часткою національної культури України. Призначена для мистецтвознавців, працівників музеїв, студентів та учнів творчих навчальних закладів, широкого кола шанувальників мистецтва.
112
Атлас мирового искусства
Новый взгляд на 40 тысяч лет мирового искусства. Это первая в мире книга, посвященная искусству всего мира с доисторических времен до наших дней. Атлас охватывает все сферы искусства - живопись, скульптуру, архитектуру и многое другое и предлагает читателю экскурс в историю мирового искусства, показывая, как повлияли на ее развитие различные факторы. Благодаря радикально новому подходу эта книга рассматривает искусство как мировой феномен. Читателю предоставляется возможность сравнить искусство стран, разделенных не только тысячами километров, но и несколькими столетиями, а также увидеть, как повлияло на развитие искусства местоположение страны и особенности ее культуры. Рассказывая о том, где и когда жили и творили великие художники и мастера и как развивались различные стили искусства. Атлас показывает, какое влияние на искусство оказали религия, торговля, войны, путешествия и другие политические, экономические и культурные факторы. Атлас учитывает влияние природы на развитие искусства, ведь для создания различных произведений требовался натуральный материал: нити для вышивки, краски для живописи, дерево для резьбы, руды для литья, бумага для создания книг, камень для скульптуры и архитектурных строений... Не менее важна и природа самого человека, его способности и возможности, которые позволяют ему создавать все те уникальные вещи, которые мы называем произведениями искусства. Авторские тексты, представленные в Атласе, позволяют понять, что объединяет все сферы искусства и в то же время делает его таким многогранным. Разделенный на семь хронологических периодов и написанный 68 ведущими специалистами из разных стран, "Атлас мирового искусства" - оригинальное издание на все времена. Содержит более 300 цветных иллюстраций и 300 карт. Формат: 25,5 см х 34,5 см.
990
Европейское искусство. Энциклопедия. Живопись. Скульптура. Графика. В 3 томах. Том 1. А-Й (подарочное издание)
Редакторы Михаил Бусев, Виктор Ванслов, И. Смирнова, Елена Федотова
Энциклопедия, посвященная европейским живописи, скульптуре и графике, подготовлена сотрудниками Отдела зарубежного искусства Научно-исследовательского института теории и истории изобразительных искусств Российской академии художеств и является первым изданием такого рода в нашей стране. Широкий круг читателей, интересующихся искусством, и специалисты найдут в ней достаточно полные, соответствующие жанру энциклопедического словаря сведения о жизни и творчестве европейских живописцев, скульпторов, графиков начиная с последних десятилетий XIII века вплоть до начала XXI столетия. Составители энциклопедии ставили перед собой задачу сочетать свойственную изданиям такого рода фактологическую насыщенность с развернутой характеристикой творчества крупнейших европейских мастеров, статьи о которых приближаются по своему жанру к монографическому очерку. В отличие от прежних справочных изданий словарь содержит обширные, в ряде случаев малоизвестные читателю материалы о европейских живописцах, скульпторах, графиках. К статьям приложена краткая библиография, включающая достаточно полный список работ на русском языке и наиболее значительные публикации зарубежных исследователей. В данном издании рассказывается о творчестве более чем тысячи европейских мастеров - живописцев, скульпторов, графиков, многие из которых работали сразу в нескольких видах изобразительного искусства. Статьи о каждом из них включают биографические сведения и анализ основных произведений, краткую библиографию. Освещается деятельность не только крупных мастеров, но и менее известных широкому читателю. В подготовке издания приняли участие ведущие специалисты в области зарубежного искусства. Коллективный труд является первым достаточно полным и хорошо иллюстрированным справочником.
560
Истребитель Ла-5. Сломавший хребет Люфтваффе
Николай Якубович
История создания Ла-5 драматична и парадоксальна. Это история чудесного превращения откровенно неудачной машины, прозванной летчиками "лакированным гарантированным гробом", в один из лучших истребителей Второй Мировой войны. Установка на перетяжеленный и неповоротливый ЛаГГ-3 нового мощного мотора буквально преобразила этот грузный тихоходный самолет в великолепный Ла-5, скоростной, приемистый, маневренный, мало в чем уступавший лучшим истребителям Люфтваффе. А модернизированные Ла-5ФН не только догнали, но и превзошли последние модификации "фоккеров" и "мессеров", обеспечив нашей авиации господство в воздухе.
Именно на "лавочкиных" воевали двое из пяти лучших советских асов - непревзойденный Иван Кожедуб, на боевом счету которого 63 победы, и Кирилл Евстигнеев, сбивший 56 самолетов противника.
Советское правительство высоко оценило труд создателей прославленного истребителя. В 1943 году Главному конструктору С.А.Лавочкину было присвоено высокое звание Героя Социалистического Труда.
104
Золото серця
Мацюк Володимир
24
Кричевські і українська художня культура ХХ століття. Василь Кричевський.
Рубан-Кравченко В.
Книга "Василь Кричевський" — перша частина трилогії "Кричевські і українська художня культура XX століття", шо розпочинає серію видань "Мистецькі роди України". Серія присвячена художній еліті, творчість і доля якої яскраво фокусують драматизм шляхів української культури, виявляють її самобутність і внесок у світову скарбницю. У книзі йдеться про життєвий і творчий шлях родоначальника потужної мистецької династії, художника універсального таланту — Василя Кричевського — одного з великих Майстрів XX століття, які відкривали нові обрії творчості. Творець нової української архітектури і перший художник кіно, живописець, графік і сценограф, майстер вжиткового мистецтва і дизайнер, педагог, дослідник і знавець народної творчості — усе це Василь Кричевський, ключова постать українського мистецтва минулого століття. Книга містить великий документальний та ілюстративний матеріал, який дозволяє глибше зрозуміти мистецтво Майстра і відчути час, в який він жив і творив.
540
З історії незакінченої війни
Шевельов Ю.
У книзі вибраних есеїв і розвідок Юрія Шевельова — найвидатнішого українського гуманітарія XX століття, славіста зі світовим ім'ям — автор постає передусім як політичний мислитель, блискучий аналітик своєї доби. Ця збірка є хронікою вивільнення непересічної особистості з випарів найядучішої системи радянського тоталітаризму, історія особистого вибору позиції інтелектуального опору в епоху пристосуванства, поєднана з проникливим аналізом колективної долі українців в імперській системі всеохопної соціальної й національної уніфікації та державного терору. До збірки ввійшли есеї й розвідки Ю. Шевельова, написані впродовж тривалого часу — від 1940-х років, початків його еміграційного життя на Заході, до 1990-х, коли ім'я і творчий доробок автора стали відомими в Україні. Культурологічну й політологічну тематику останніх його розвідок, опублікованих уже на батьківщині, можна загально окреслити підзаголовком одного з есеїв, хоча й присвяченого іншій країні, — «Незалежність — і що завтра?». Видання розраховане на широке коло читачів. У книзі збережено правопис автора, за винятком окремих написань, узгоджених із сучасними орфографічними нормами
90
Магическая сила: рассказы
Вальехо Борис
Пятнадцать ослепительных, ярких и использующих все цвета радуги живописных работ знаменитого художника Бориса Вальехо и сборник дерзостно эротичных рассказов Дорис Вальехо сплетаются в некое зачаровывающее своим великолепием заклинание страсти человеческой и все превосходящего могущества любви. Которая превыше всего.
95
Українці в малюнках Івана Гончара: Книга листівок
45
Буковинське вишиття і ткацтво. Знаки-символи: [книга-альбом]
Марусик Настя
Це видання є спробою автора привернути увагу майстрів, дослідників та шанувальників народного мистецтва до глибокої символічної мови орнаментів, які передавалися від покоління до покоління нашими предками. Книга багато ілюстрована фрагментами зразків буковинської вишивки і ткацтва кінця XIX - XX століть. Видання стане у нагоді сучасним майстрам для відродження символічності та обереговості їхніх творів. На першій сторінці обкладинки: фрагмент рукава жіночої сорочки. Кіцманщина, податок XX ст.
139
Сокровища европейских музеев
Е. П. Рачеева
В альбоме представлены произведения живописи западноевропейских мастеров из собраний пяти крупнейших художественных музеев мира - Лувра, галереи Уффици, Лондонской Национальной галереи, музея Прадо и Дрезденской галереи. В издании рассказывается о картинах и художниках, об истории создания музеев и комплектовании их коллекций.

Для широкого круга читателей.
510
Народознавчі зошити 3'2011
59
Тарас Шевченко у пам’яті поколінь
Книга про генія українського народу охоплює багатогранну його творчість, а також пошанування Великого Кобзаря як в Україні, так і в світі - українською та англійською мовами. Особливо помітними є розділи про родовід генія, вислови про нього видатних людей світу, а також висвітлення Шевченкіани у філателії, грошових знаках, монетах і медалях, світлинах, народній творчості. У повноколірному виданні досить вдало скомпонована галерея світових пам’ятників Шевченкові, передано його дружбу із кобзарями і побратимами, відомими художниками. Чи не вперше читачі дізнаються про самоспалення справжнього патріота у Каневі, біля могили Шевченка, - проти зросійщення України. Ця книга розрахована на широке коло читачів - як поцінувачів його ідей, так і кожного школяра, студента, вчителя, політика - та для популяризації Кобзаря у світі. Taras Shevchenko in the memory of generations The book about the genius of Ukrainian nation covers his multi-faceted creative work and also the honouring of the Great Kobzar in Ukraine, as well as in the world. The most notable are the chapters about Shevchenko ancestry, opinions and wievs about the poet in in philately, banknotes, coins and medals, photographs, folk creative work. The gallery of world monuments to Shevchenko conveyed his friendship with kobzars and fellowmen, famous artists is compiled successfully enough in the full-colour edition. The readers will, probably, get to know for the first time about the self-immolation of the real patriot in Kaniv, near the grave of Shevchenko in protest against the Russification of Ukraine. This book is written for a wide range of readers - appreciators of his ideas, as well as every pupil, student, teacher, politician and for Kobzar’s popularization in the world.
269
Жіночі сорочки борщівсько-заставнівського придністров’я. Альбом
Упорядники: Людмила Булгакова-Ситник, Тарас Лозинський
В альбомі зібрано жіночі святкові сорочки кінця ХІХ - початку ХХ століття з двох осередків вишивальної творчості подільського та буковинського Придністров'я - Борщівського району Тернопільської області та Заставнівського району Чернівецької області. Мета видання - ввести у науковий обіг зразки високого мистецького рівня, які можна побачити в музеях та приватних збірках. Для мистецтвознавців, поціновувачів культурної спадщини України, а також майстрів-вишивальників.
349
Острів благодаті: Фотоальбом
Пилип'юк В.
44
Т. 6: «Третьяковская галерея»
66
Українська народна меморіальна пластика
Микола Моздир
У монографії простежується розвиток сакрального й суто меморіального українського народного пластичного мистецтва від давнини до сучасності. Характеризуються його основні типологічні групи: надмогильні, придорожні хрести та "фігури", пам'ятники на знесення панщини і відмини кріпостного права, уцілілі надмогильні знаки з часів козаччини та споруджені у ХХ ст. "козацькі могили", а також пам'ятники полеглим у національно-визвольних змаганнях борцям за волю України. Висвітлюється сутність ідейно-семантичного та символіко-образного наповнення цих реалій. Відзначаються найбільш відомі осередки народного пам'ятникарства, творчість окремих майстрів.
129
Українські релігійні вишивки. 7-ма збірка
Блажейовський Дмитро
ВСТУПНІ ЗАУВАГИ Щоби вишивання вийшло добрим, окрім зразків,, треба мати відповідне полотно, або відповідну канву. Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати і щоб вони творили правильний квадратик. Такою тканиною є так зване "панама" - полотно, що дуже добре надається для вишивання. Розмір ікони залежить від кількості ниток на сантиметр (чи на інч -американську міру довжини). Чим рідше полотно, тим більша ікона і, навпаки, чим густіше полотно, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток "МОЛІНЕ", скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділяти по 2-4 нитки, уживаючи менше матеріалу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. Сказане про полотно стосується й канви. Ікони можна вишивати на приложеній до полотна канві, або волічкою - на самій канві. Якщо вишивається по канві на полотні, то треба "МОЛІНЕ", а як по самій канві, то треба вишивати волічкою. Канва може мати у перерлетенні по одній нитці (дрібна канва), або одночасно по дві нитки, одна коло другої (рідка канва). Якщо вишивається на самій лише канвГ, то найкраще брати ту, що має біля 8 подвійних ниток на сантиметр (чотири вічка - чотири стібки-хрестики), чи біля 20 подвійних ниток на інч (10 вічок - 10 стібків-хрестиків). Ця канва між вічками має по дві нитки, і на ній найлегше вишивати постаті та тло волічкою, звичайними стібками від вічка до вічка, а на лиця і руки треба вживати "МОЛІНЕ" і вишивати дрібними стібками поміж здвоєними нитками канви. Секрет для вишивання гарних облич і рук полягає якраз на застосуванні дрібних стібків поміж нитками (від вічка поміж дві нитки, чи зпоміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків - від вічка до вічка (так само -й на тло), або й через більше вічок - на одному дуже великому стібку. Вишивання дрібними стібками - в чотири рази густіше, тому якраз лице і руки виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками, або півхрестиками. Півхрестиками вишивається скоріше, і поверхня буде краща та гладша, оскільки полотно чи канва при цьому не стягається, а хрестики стягають їх, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. Кольори на поданих в альбомі взорах є приблизними, бо відтворені олівцями. Хто має намір зайнятись вишиванням, той сам мусить добирати собі відповідні кольори, бо є різні відтінки ниток тої самої барви, а на рисунку ці краски переважно є надто яскраві, щоб їх можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої, чи іншої яскравої барви, можна брати, і добре є взяти, цю саму барву з лагіднішим відтінком. Купуючи нитки, треба самому гармонізувати кольори, пам'ятаючи, що мальовані олівцями взори не завжди мають барви волічки, чи ниток "ДМЦ ; МОЛІНЕ". На лице і руки добре є уживати ДМЦ 950, a ANCOR-368 для темнішого кольору. Коли ікону вишито півхрестиками на самій лише канві, то по завершенні треба вишивку пришпилити на дощинку, вирівнявши ікону як правильний чотирикутник, і через вогку тканину перепрасувати залізком. Після того ікона матиме правильну форму. Вишиті волічкою чи нитками "ДМЦ - МОЛІНЕ" ікони виглядають, звичайно, значно краще, аніж рисовані на папері і з того малюнка фотографовані. Барви, однак, треба добре зі смаком дібрати у гармонійну цілість. На іконах переважно є рамки. При вишиванні ікон краще спочатку вишити рамки, у які потім відповідно помістити образ. Якщо рамки даються інші від тих, що на рисунку, то їх треба почати вишивати знизу, від середини - вправо і вліво. Якщо хтось хоче інші рамки, то для того, щоби всі чотири кути були правильними, треба укласти кут з допомогою дзеркала. Додатково, дрібні елементи подаються збільшеноЦдля вишивання хрестиками на полотні через одну нитку, тобто малими стібками, або півхрестиками на канві через одну нитку (поміж нитки), якщо канва має між вічками дві нитки. Голки для вишивання волічкою по канві є грубші, аніж звичайні - до полотна. Кінець їх тупий, а вушко більше, відповідно до волічки (не замале, бо тяжко було б протягнути волічку, але й не завелике, бо тоді волічка висуватиметься при вишиванні). Волічка буває різного кольору і товщини, вовняною або синтетичною. Синтетична краща, бо її не їсть міль і вона не деформується на дошці. Товщину волічки треба вибирати у залежності від величини вічок канви. Якщо волічка загруба, то тяжко нею вишивати, а якщо затонка, то не покриває канви. Якщо канва завузька, то можна додати її, вишиваючи на стику двох полотен канви. При вишиванні на канві треба лишити по краях смугу на 15-20 стібків, затягнути її підниз і вишивати рамку по краях підігнутої канви. При цьому ікона краще тримається, бо краї мають подвійну товщину. Взірці є друковані так, що кожна 5-та лінія по горизонталі й вертикалі є товщиною для кращого обчислення стібків при вишиванні. Якщо на канві для вишивання нема 5-тої лінії, то можна нарисувати лінії в обох напрямках на канві, через кожне 5-те вічко, а на полотні дати лінію олівцем через кожних 10 ниток (по дві на вічко) - для легшого вишивання і контролю помилок, при порівнянні з рисунком на взірцях. Всіх ікон і хоругов досі вишито 168 і вони розповсюджені в Україні, в Західній Європі, в Америці, Канаді, Бразилії, Аргентині і Австралії. Вишивані хоругви автора зберігаються в українських катедральних соборах: у Львові у св. Юрі - дві, у Мюнхені (Німеччина) - дві, у Мельборн'і (Австралія) - дві, у Люрді (Франція) - чотири, в Українській центральній семінарії в Римі - чотири. Кир Лостен взяв до Стемфорду чотири. Ікони знаходяться: у Люрді - дві, в Українській центральній семінарії в Римі - п'ять, у бібліотеці Східного Інституту - дві, у бібліотеці у Ватикані - дві, у сестер св. Анни в Бразилії - дві, у музеї в Коломиї - дві, у музеї Історії релігії у Львові - дві, у каплиці Митрополита Сулика - дві, у каплиці Кир Дмитерка - одна, у канцелярії Кир Мудрого - три, у музеї в Каневі. Малі іконки знаходяться на фелоні Кир Мудрого - одна, на фелонах отців Василіян в Римі - три, а по чотири на мантіях Блаженішого Любачівського, Митрополита Сулика і Кир Лостена. На всі ікони, вишиті автором, є взірці видруковані. Досі вийшло сім збірок: у 1979, 1982, 1984, 1992, 1992, 1995 pp. Остання - сьома (1996) має всі попередні разом взяті з додатком ч. 104-110. У 1992 р. автор мав виставки вишитих хоругов та ікон у дев'ятьох містах України, а в 1992/93 р. дві у Римі і одну в Помпеях, а на 1996 р. заплановано зробити виставку робіт автора у різних містах України, головно 1992-1996 pp. Мета видавання збірок, виставки і подання місць, де можуть заінтересовані побачити вишиті хоругви й ікони, є та, щоб люди мали взори і самі їх вишивали. Автор складає щиру подяку і признання др. Анні Швердтфегер, американки німецько-ірляндсько-французького походження, яка погодилася допомагати і допомогла у виданні збірок та у вишиванні хоругов, ікон та образів. Дмитро Блажейовський
159
В рокотанні-риданні бандур
Шудря М.
Видання "В рокотанні-риданні бандур" присвячене світлій пам'яті майстра бандур і кобзаря-віртуоза Олександра Самійловича Корнієвського (1889-1988) із Коркжівки, що на Чернігівщині. Завдяки своїм винаходам і вдосконаленням він переробив старожитню кобзу на справді концертний музичний інструмент. Цього року виповнюється сто літ, як забриніла в його руках перша виготовлена ним бандура для Терентія Пархоменка. Слідом за нею задзвеніли струни мало не 180 його витворів. Гх звуки гули в найвіддаленіших куточках і культурних осередках країни, а сьогодні вони лунають в усьому світі. А скільки з'явилося в його майстернях інших інструментів: скрипок, лір, гітар, арф, цимбалів, мандолін, балалайок і бандур! І кожен з них — шедевр! Ця книжка розрахована на шанувальників кобзарської гри, професійних бандуристів-виконавців, учнів музичних шкіл та студентів мистецьких закладів.
150
Показати ще...