Ваш кошик порожній
Книжкова Хата 097-609-59-85
Наприклад: Нестайко...

Воропай Олекса

Звичаї українського народу

Школа 2009 р. 384 ст. , палітурка: т

Продано, тимчасово немає в наявності


25 грн.
Доставка:

   - Нова Пошта 1-3 дні
   - Укрпошта 3-7 днів
   за тарифами перевізників

Оплата:

   - при отриманні
   - на карту Приватбанка



Звичаї — це прикмети, за якими розпізнається народ; неписані закони, якими люди керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних турботах. «Звичаї нашого народу» Олекси Воропая — найпопулярніша праця, яка охоплює календарний рік українця, представляючи в комплексі народні обряди, прикмети, вірування тощо. У цьому виданні представлено найбільш значні свята і звичаї, які й донині шануються та відзначаються в Україні. Видання розраховане на всіх, кому не байдуже минуле нашого народу, його прадавнє коріння, передусім на шкільну молодь, вчителів, батьків.


ISBN: 966-661-540-1
Землі Карпат : Щастя Серед Паводків : фотоальбом
Ільєнко Олександр, Медведенко Дмитро
До Всесвітнього дня води у київському видавництві «Генеза» побачив світ фотоальбом «Землі Карпат. Щастя серед паводків», який присвячений більш як сторічній історії високої води у Карпатському регіоні. Його автори – молодий професійний фотограф Олександр Іллєнко та студент Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого Дмитро Медведенко – фотознімками зуміли донести до читачів не тільки трагізм розлютованої водної стихії, що зветься паводком, а й показати людину, яка бореться з нею і перемагає своєю мужністю, витримкою і навіть почуттям гумору. Усі чорно-білі фотографії, які представлені у цій книзі, були спеціально відібрані та відскановані у Національному архіві України за його дозволом. Після чого їх було візуально змінено, відретушовано та імпортовано до основного дизайну книги.
365
Українські релігійні вишивки. 7-ма збірка
Блажейовський Дмитро
ВСТУПНІ ЗАУВАГИ Щоби вишивання вийшло добрим, окрім зразків,, треба мати відповідне полотно, або відповідну канву. Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати і щоб вони творили правильний квадратик. Такою тканиною є так зване "панама" - полотно, що дуже добре надається для вишивання. Розмір ікони залежить від кількості ниток на сантиметр (чи на інч -американську міру довжини). Чим рідше полотно, тим більша ікона і, навпаки, чим густіше полотно, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток "МОЛІНЕ", скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділяти по 2-4 нитки, уживаючи менше матеріалу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. Сказане про полотно стосується й канви. Ікони можна вишивати на приложеній до полотна канві, або волічкою - на самій канві. Якщо вишивається по канві на полотні, то треба "МОЛІНЕ", а як по самій канві, то треба вишивати волічкою. Канва може мати у перерлетенні по одній нитці (дрібна канва), або одночасно по дві нитки, одна коло другої (рідка канва). Якщо вишивається на самій лише канвГ, то найкраще брати ту, що має біля 8 подвійних ниток на сантиметр (чотири вічка - чотири стібки-хрестики), чи біля 20 подвійних ниток на інч (10 вічок - 10 стібків-хрестиків). Ця канва між вічками має по дві нитки, і на ній найлегше вишивати постаті та тло волічкою, звичайними стібками від вічка до вічка, а на лиця і руки треба вживати "МОЛІНЕ" і вишивати дрібними стібками поміж здвоєними нитками канви. Секрет для вишивання гарних облич і рук полягає якраз на застосуванні дрібних стібків поміж нитками (від вічка поміж дві нитки, чи зпоміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків - від вічка до вічка (так само -й на тло), або й через більше вічок - на одному дуже великому стібку. Вишивання дрібними стібками - в чотири рази густіше, тому якраз лице і руки виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками, або півхрестиками. Півхрестиками вишивається скоріше, і поверхня буде краща та гладша, оскільки полотно чи канва при цьому не стягається, а хрестики стягають їх, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. Кольори на поданих в альбомі взорах є приблизними, бо відтворені олівцями. Хто має намір зайнятись вишиванням, той сам мусить добирати собі відповідні кольори, бо є різні відтінки ниток тої самої барви, а на рисунку ці краски переважно є надто яскраві, щоб їх можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої, чи іншої яскравої барви, можна брати, і добре є взяти, цю саму барву з лагіднішим відтінком. Купуючи нитки, треба самому гармонізувати кольори, пам'ятаючи, що мальовані олівцями взори не завжди мають барви волічки, чи ниток "ДМЦ ; МОЛІНЕ". На лице і руки добре є уживати ДМЦ 950, a ANCOR-368 для темнішого кольору. Коли ікону вишито півхрестиками на самій лише канві, то по завершенні треба вишивку пришпилити на дощинку, вирівнявши ікону як правильний чотирикутник, і через вогку тканину перепрасувати залізком. Після того ікона матиме правильну форму. Вишиті волічкою чи нитками "ДМЦ - МОЛІНЕ" ікони виглядають, звичайно, значно краще, аніж рисовані на папері і з того малюнка фотографовані. Барви, однак, треба добре зі смаком дібрати у гармонійну цілість. На іконах переважно є рамки. При вишиванні ікон краще спочатку вишити рамки, у які потім відповідно помістити образ. Якщо рамки даються інші від тих, що на рисунку, то їх треба почати вишивати знизу, від середини - вправо і вліво. Якщо хтось хоче інші рамки, то для того, щоби всі чотири кути були правильними, треба укласти кут з допомогою дзеркала. Додатково, дрібні елементи подаються збільшеноЦдля вишивання хрестиками на полотні через одну нитку, тобто малими стібками, або півхрестиками на канві через одну нитку (поміж нитки), якщо канва має між вічками дві нитки. Голки для вишивання волічкою по канві є грубші, аніж звичайні - до полотна. Кінець їх тупий, а вушко більше, відповідно до волічки (не замале, бо тяжко було б протягнути волічку, але й не завелике, бо тоді волічка висуватиметься при вишиванні). Волічка буває різного кольору і товщини, вовняною або синтетичною. Синтетична краща, бо її не їсть міль і вона не деформується на дошці. Товщину волічки треба вибирати у залежності від величини вічок канви. Якщо волічка загруба, то тяжко нею вишивати, а якщо затонка, то не покриває канви. Якщо канва завузька, то можна додати її, вишиваючи на стику двох полотен канви. При вишиванні на канві треба лишити по краях смугу на 15-20 стібків, затягнути її підниз і вишивати рамку по краях підігнутої канви. При цьому ікона краще тримається, бо краї мають подвійну товщину. Взірці є друковані так, що кожна 5-та лінія по горизонталі й вертикалі є товщиною для кращого обчислення стібків при вишиванні. Якщо на канві для вишивання нема 5-тої лінії, то можна нарисувати лінії в обох напрямках на канві, через кожне 5-те вічко, а на полотні дати лінію олівцем через кожних 10 ниток (по дві на вічко) - для легшого вишивання і контролю помилок, при порівнянні з рисунком на взірцях. Всіх ікон і хоругов досі вишито 168 і вони розповсюджені в Україні, в Західній Європі, в Америці, Канаді, Бразилії, Аргентині і Австралії. Вишивані хоругви автора зберігаються в українських катедральних соборах: у Львові у св. Юрі - дві, у Мюнхені (Німеччина) - дві, у Мельборн'і (Австралія) - дві, у Люрді (Франція) - чотири, в Українській центральній семінарії в Римі - чотири. Кир Лостен взяв до Стемфорду чотири. Ікони знаходяться: у Люрді - дві, в Українській центральній семінарії в Римі - п'ять, у бібліотеці Східного Інституту - дві, у бібліотеці у Ватикані - дві, у сестер св. Анни в Бразилії - дві, у музеї в Коломиї - дві, у музеї Історії релігії у Львові - дві, у каплиці Митрополита Сулика - дві, у каплиці Кир Дмитерка - одна, у канцелярії Кир Мудрого - три, у музеї в Каневі. Малі іконки знаходяться на фелоні Кир Мудрого - одна, на фелонах отців Василіян в Римі - три, а по чотири на мантіях Блаженішого Любачівського, Митрополита Сулика і Кир Лостена. На всі ікони, вишиті автором, є взірці видруковані. Досі вийшло сім збірок: у 1979, 1982, 1984, 1992, 1992, 1995 pp. Остання - сьома (1996) має всі попередні разом взяті з додатком ч. 104-110. У 1992 р. автор мав виставки вишитих хоругов та ікон у дев'ятьох містах України, а в 1992/93 р. дві у Римі і одну в Помпеях, а на 1996 р. заплановано зробити виставку робіт автора у різних містах України, головно 1992-1996 pp. Мета видавання збірок, виставки і подання місць, де можуть заінтересовані побачити вишиті хоругви й ікони, є та, щоб люди мали взори і самі їх вишивали. Автор складає щиру подяку і признання др. Анні Швердтфегер, американки німецько-ірляндсько-французького походження, яка погодилася допомагати і допомогла у виданні збірок та у вишиванні хоругов, ікон та образів. Дмитро Блажейовський
159
Русские художники в Русском музее
Это богато иллюстрированное издание рассказывает о творчестве и жизненном пути выдающихся мастеров живописи, графики и скульптуры, чьи произведения представлены в коллекции Русского музея - сокровищницы русского искусства и одного из самых знаменитых музеев Санкт-Петербурга. В книге увлекательно и доступно раскрываются основные особенности изобразительных видов пластических искусств в тесной связи с историко-социальной проблематикой своего времени, даются характеристики основных жанров живописи.
Издание представляет несомненный интерес для читателей, интересующихся историей изобразительного искусства, и окажет неоценимую пользу на занятиях со школьниками и студентами.
170
Коли в душі народжується слово: Сценарії літературно-краєзнавчих заходів, огляд творчості літераторів-земляків (З досвіду роботи клубу
Ласійчук Мирослава
Мирослава Ласійчук багато років у Коломийській міській бібліотеці для дітей №2 вела організований на печатках нашого державного відродження клуб цікавих зустрічей «Краєзнавець». У бібліотеці, яку вона очолювала, відбулося багато різноманітних заходів, які прилучали дітей до рідної культури, мистецтва, духовного світу українців. Життєві обставини змусили Мирославу Михайлівну залишити улюблену роботу з дітьми і поїхати до Італії на заробітки. Там, далеко від рідного краю, вона не полишила думки видати книжку, яку підготувала до друку перед від їздом. Справді, дивні ми люди, українці. Дивні й величні своїм оптимізмом, відданістю улюбленій справі.
15
Українська міфологія та культурна спадщина: ілюстрований словник-довідник міфологічних уявлень, вірувань, обрядів, легенд та їхніх відлунь у фолькльорі і пізніших звичаях українців, братів-словян та інших народів
авт.-упор. О. А. Кононенко
Ця книга знайомить з чарівним світом праслов’янського міфовсесвіту, з його магією, метаморфозами, з ієрархією у ньому богів, духів, з багатством народних обрядів. На основі різних досліджень, етнографічних праць, спостережень, розвідок по крихті дбайливо зібраний і систематизований великий матеріал— з маленьких осколків знань і відомостей, що дійшли до нас, складається велична картина світобачення далекого слов’янського предка.
210
Теорія літератури
Безпечний І.
Ім'я Івана Безпечного мало відоме в Україні, більше знане воно в заокеанській діаспорі. Корінний українець, після Другої світової війни він опинився в Канаді, де, незважаючи на зміну професії, активно продовжував займатися літературознавством. Пропонований увазі читача підручник «Теорія літератури» вперше з'явився друком 1984 року в Торонто і лише нині дійшов до української аудиторії. Видання містить розділи, присвячені загальним поняттям та проблемам традиційної науки про літературу, поетичній лексиці й фразеології, семантиці, синтаксису та фоніці; в ньому докладно розглянуто основи віршування, жанрово-родову та стилістичну літературні класифікації. Однак це не просто теорія літератури, тобто сухий опис правил і усталених конвенцій художнього письма, а ще й принагідний аналіз найбільш яскравих і промовистих прикладів, узятих з його національної історії; аналіз, покликаний зміцнити національну пам'ять, активізувати пригадування найважливіших імен і текстів українських май стрів художнього слова. Книжка може бути використана як посібник у навчальних курсах історії та теорії літератури й літературознавства, оскільки призначена для студентів філологічних факультетів і всіх, хто цікавиться теорією літератури та літературознавством.
42
Традиції та звичаї українців.
Гуркіна Г., Сердюк О.
Книжка розповідає про стародавні й сучасні звичаї та традиції українців, про їх вірування та світогляд, знання та народну мудрість. Зі сторінок цього видання ви дізнаєтеся про найважливіші свята українців, їх побут та життя, а також чим відрізнялося життя українців, які мешкали у різних регіонах.
53
Сакральне мистецтво Галичини XV-XIX століть в експозиції Івано-Франківського художнього музею. Путівник-каталог
Мельник Віктор
Сакральне мистецтво Івано-Франківщини, унікальної за природним та історичним ландшафтом частки Галичини в етнокультурних межах Гуцульщини, південно-східної Бойківщини, Покуття та Опілля, - це "terra incognita" національної образотворчої пам'яті. Увага дослідників цього реґіону традиційно прикута до сфери народної творчості, етнографії, дерев"яної архітектури.З багатства пам'яток іконопису, монументального живопису, скульптури ХV - початку ХХ століть до всеукраїнського контексту введено поодинокі твори. Пропонована Вам книга є повноцінним путівником-каталогом, в якому на прикладі найкращих експонатів Прикарпаття, творів з музейних і приватних колекцій області, а також Львова і Києва простежується розвиток сакрального мистецтва Івано-Франківщини від найдавніших збережених пам'яток і до початку ХХ ст., наводяться словники майстрів та специфічної термінології. Одночасно це тільки початок тотального усвідомлення втаємничених глибин і не відомих досі явищ сакральної спадщини заповідного краю між Дністром і Карпатами.
70
Львів у графіці [Образотворчий матеріал] : [з фондів Львівського історичного музею]: [альбом]
Альбом містить 50 зображень графічних творів з Колекції „Графіка” Львівського історичного музею. Це — панорами Львова XVII—XIX ст., вигляди площ і вулиць, сакральні споруди, архітектурні пам’ятки. Альбом зацікавить істориків і мистецтвознавців, шанувальників минувшини Львова, гостей нашого міста. The album features 50 works of graphic art from the collection „Graphic Works“ of Lviv History Museum. These include scenic views of Lwiw of the XVII—XIX century, views of squares and streets, sacral buildings, architectural monuments. The following album will be of interest to historians and art experts, those who are fond of Lviv’s historical past and guests of our city. W albumie rozmieszczono 50 prac graficznych ze zbiorow Lwow-skiego Muzeum Historycznego ,,Grafika“. to panoramy Lwowa XVII—XIX w., widoki placow і ulic, budowle sakralne, zabytki architektoniczne. Album zainteresuje historykow і znawcow sztuki, przyjaciol przeszlosci Lwowa, gosci naszego miasta. В альбоме представлены 50 изображений произведений графики из коллекции Львовского исторического музея. Это панорамы Львова XVIII—XIX в., виды площадей и улиц, сакральные сооружения, пам’ятники архитектуры. Альбом заинтересует историков и искусствоведов, поклонников истории Львова, гостей нашого города.
160
Постимпрессионизм
Жабцев В.
В конце XIX — начале XX в. некоторые новые течения во французской живописи были объединены под названием постимпрессионизм, представители которого сознательно выступили против некоторых принципов импрессионизма. Постимпрессионизм повысил интерес к философским и символическим началам искусства. Художники этого направления не придерживались только зрительных впечатлений, а стремились свободно и обобщенно передавать материальность мира, прибегали к декоративной стилизации (П. Сезанн, ван Гог, П. Гоген). К постимпрессионизму относится и творчество А. Ту-луз-Лотрека, который изображал на своих полотнах жизнь актеров, циркачей, певиц, танцовщиц, завсегдатаев кафе и баров. Настоящее издание знакомит читателя с наиболее характерными сторонами творчества художников конца XIX — начала XX вв., которые принадлежат к различным направлениям постимпрессионизма, с самыми известными их работами, а множество репродукций дает возможность оценить вклад этих живописцев в процесс формирования мирового художественного искусства. Каждый раздел книги содержит описание жизни и творчества того или иного худож-ника-постимпрессиониста, здесь также представлены его работы, что позволяет лучше понять внутренний мир мастера. Все произведения живописи снабжены подробными характеристиками, которые содержат не только название картины, но и сведения о времени написания, размере, а также последнем месте хранения произведения. Настоящее издание является поистине незаменимым для всех, кто интересуется живописью постимпрессионистов.
89
Образы Италии. В 3 т. Т. 3
Муратов П.
''Образы Италии'' впервые увидели свет в 1911-1912 годах, а в 1924 году в Берлине вышли в окончательной редакции. Берлинское (трехтомное) издание мы использовали для настоящей публикации. Это блестящие эссе, которые представляют собой и путевые заметки, и биографии знаменитых людей, и глубокие размышления об истории и художественном наследии Италии.
Книга может стать увлекательным чтением, путеводителем, пособием по истории искусства. Настоящее издание снабжено большим количеством иллюстраций.
120
Вишивання долі
Чумарна Марія
«Вишивання долі» - це розвідка про потаємні коди української орнаментальної символіки, яка поглиблює тему космічного буття людини в потоках світлоносних енергій матеріального світу, частково розкриту Марією Чумарною у книзі «Код української вишивки». Вона в новому ракурсі розкриває можливості впливу людини на долю, на здоров'я власного тіла, благополуччя сім'ї і роду через повернення до джерел духовного знання наших предків. Особливістю нової книжки є те, що вона наближена до потреб тих, хто практично займається відновленням зразків стародавньої вишивки, хто шукає нових «старих» ідей у творенні власного одягу. Тут подано 56 видів техніки шитва, розкладки узорів, які підготувала і систематизувала майстер художньої вишивки Віра Чипурко. Книга рекомендована найширшому колу шанувальників українського народного мистецтва.
69
Народознавчі зошити 6’2011
59
Готика. Архитектура. Скульптура. Живопись
Готическое искусство зародилось около 1140 года в Иль-де-Франс. Первоначально оно прослеживается только в строительстве соборов и наиболее важных аббатских церквей этой области. Но довольно скоро готика распространилась по всей Франции, а затем и по Европе. Не ограничиваясь сферой сакральной архитектуры, мастера готики активно распространяли новый стиль на область светского строительства. Готика это первый в истории архитектурный стиль, от которого до наших дней дошли произведения всех жанров. Среди этих выдающихся построек особое место занимают чрезвычайно разнообразные в стилистическом плане соборы, аббатские и городские церкви. Они богато украшены скульптурой, витражами и настенной росписью, а в их убранстве видное место занимают произведения ювелирного искусства и роскошно иллюстрированные книги. Наряду с готическими храмами современного зрителя до сих пор продолжают очаровывать разнообразные городские постройки, замки и дворцы, украшенные не менее искусно, чем шедевры религиозной архитектуры.
В данной книге изложена история развития готики от первого взлета архитектуры во Франции до форм, которые приобретал этот стиль в различных странах Европы. Отдельные статьи посвящены истории развития конкретных форм готики в Англии, в немецкоязычных странах, в Италии, Испании, Португалии, в странах Северной и Восточной Европы. Также уделено внимание формам позднеготической архитектуры, сложившимся во Франции и Нидерландах. Ценным дополнением к обзору соответствующего исторического периода служат статьи, посвященные искусству витража и ювелирному делу, а также эссе, в которых идет речь о ереси катаров, о папском дворце в Авиньоне, о развитии городов и строительных работах в эпоху готики.
Многочисленные иллюстрации, вошедшие в данную книгу, охватывают широкий спектр разнообразных форм, которые приобретала готика на протяжении всей своей истории. Почти две трети из 780 фотографий и многочисленные статьи были созданы специально для этой книги.
Формат: 22 см х 26 см.
480
Кричевські і українська художня культура ХХ століття. Василь Кричевський.
Рубан-Кравченко В.
Книга "Василь Кричевський" — перша частина трилогії "Кричевські і українська художня культура XX століття", шо розпочинає серію видань "Мистецькі роди України". Серія присвячена художній еліті, творчість і доля якої яскраво фокусують драматизм шляхів української культури, виявляють її самобутність і внесок у світову скарбницю. У книзі йдеться про життєвий і творчий шлях родоначальника потужної мистецької династії, художника універсального таланту — Василя Кричевського — одного з великих Майстрів XX століття, які відкривали нові обрії творчості. Творець нової української архітектури і перший художник кіно, живописець, графік і сценограф, майстер вжиткового мистецтва і дизайнер, педагог, дослідник і знавець народної творчості — усе це Василь Кричевський, ключова постать українського мистецтва минулого століття. Книга містить великий документальний та ілюстративний матеріал, який дозволяє глибше зрозуміти мистецтво Майстра і відчути час, в який він жив і творив.
540
Українська драматургія: Антологія: У 2 т. Т. 1
Дана антологія — це спроба дати цілісне уявлення про українську драматургію: від неперевершеної «Наталки Полтавки» та «Москаля-чарівника» Івана Котляревського, з яких все починалося, до драматургічних творів наших сучасників — Валерії Врублевської та Павла Загребельного. У першому томі антології представлено класичний період української драматургії — п'єси Григорія Квітки-Основ'яненка («Сватання на Гончарівці»), Тараса Шевченка («Назар Стодоля»), Михайла Старицького («Не судилося», «Талан»), Марка Кропивницького («Доки сонце зійде, роса очі виїсть», «Глитай, або ж Павук»), Івана Карпенка-Карого («Хазяїн», «Сто тисяч»), Лесі Українки («Лісова пісня», «Камінний господар»), Івана Франка («Украдене щастя»), що увійшли до скарбниці світової драматургії. Видання включає твори, що входять до учбового курсу вищих навчальних закладів, і рекомендовано як навчальний посібник для студентів, аспірантів, а також спеціалістів, чия діяльність пов'язана з мистецтвознавством.
119
Мировая художественная культура : Византия
Лисичкина О.
Книга знакомит с тысячелетней историей культуры Византии — блестящей наследницы Античности и верной хранительницы христианских традиций. Широкая панорама духовной и художественной жизни представлена на фоне общественно-политического развития империи. Подробно рассматриваются основные сферы культуры: религия, философия, литература, архитектура, живопись, музыка, прослеживается их единство, взаимовлияние, общие тенденции и идеи. Книга снабжена большим количеством цветных иллюстраций, справочным словарем и списком использованной литератур
79
100 великих музеев мира
Ионина Надежда
Книга, продолжающая популярную серию «100 великих», рассказывает об истории зарождения музейного дела, о том, как частные коллекции страстных собирателей и меценатов превращались в великие музейные собрания. В ней собран материал о музеях древних и совсем молодых, всемирно известных и еще не ставших самыми знаменитыми. Читатель книги совершит путешествие в афинский Акрополь и Помпеи, Ватикан и Лувр, Дворец дожей и Эскориал, Кунсткамеру и Петродворец, Эрмитаж и Алмазный фонд России.
39
Український стрій
М. С. Білан, Г. Г. Стельмащук
На обширному джерельному і фактологічному матеріалі представлено шлях формування і побутування українського традиційного строю від найдавніших часів до XX ст. Розглянуто комплекси строїв усіх етнографічних регіонів України та зв'язок строю із духовним життям народу. Додано короткий словник народної одягової термінології та список літератури про одіж.
269
Народна будівельна термінологія українців Карпат і Прикарпаття (етнологічний словник)
Файник Тетяна
Словник охоплює лексику, пов'язану з комплексом традиційної народної будівельної культури в Українських Карпатах і Прикарпаття, стисло фіксує назви етапів і технологій будівництва, окремих елементів будівель, їх оздоблення, одиниць виміру, ритуальної атрибутики; знайомить з узвичаєними нормативами у стосунках майстрів-будівельників, соціальним та природним довкіллям тощо. Матеріал словника автор отримала переважно внаслідок власних польових досліджень. Він засвідчує самобутність та високу вартісність набутого досвіду в галузі будівництва українських горян. Для етнологів, фахівців у галузі будівництва та широкого кола читачів.
75
Дорога до мами
Ведмедеря Микола
Пісні композитора М. О. Бедмедері створені з урахуванням психології й вікових особливостей дітей молодшого та середнього шкільного віку. Вони мелодійні, легко запам’ятовуються і сприяють формуванню любові до рідного краю.
7
Український обрядовий фольклор західних земель : Музична антологія [Текст] (Бесарабія. Бойківщина. Буковина. Волинь. Галичина. Гуцульщина. Закарпаття. Лемківщина. Підляшшя. Поділля. Полісся. Покуття. Холмщина)
Відп. ред. Г. А. Скрипник ; упоряд. та вступ, стаття А. І. Іваницького
Фольклор західних земель є регіоном постійних фахових зацікавлень етно-музикологів, істориків культури, етнографів, палеопсихологів. В науковій розвідці упорядника порушується ряд методологічних проблем, а також наголошено на давніх езотеричних зв’язках між землеробством, ініціальною магією, генезою й функціями обрядового музично-пісенного фольклору. Особливістю збірника є подача пісень з урахуванням язичницьких солярних та родинних культів.
99
Українське народознавство
Лозко Галина
Це четверте, оновлене і доповнене видання книжки відомого етнолога, кандидата філософських наук Галини Лозко «Українське народознавство», що вперше побачила світ у 1995 р. і стала популярною серед учителів, учнів та студентів України. Автор не тільки значно розширила коло народознавчих проблем, але і доповнила книіу новими фактичними даними (зокрема розділи про походження українського народу, міфологію, пантеон слов'янських Богів, державну символіку, додано відомості про цілющі рослини і священних тварин тощо). Відтворено давній календар наших Пращурів «Коло Свароже», зроблено до кладний аналіз Велесової Книги, яка нині вивчається у курсі шкільної програми з літератури. Видання доповнене ілюстративним матеріалом, а також великим списком наукових джерел. Книга буде цікавою для всіх, хто любить і шанує рідну минувшину та дбає про майбутнє збереження нашого етносу
55
Від Романа до Йордана: обряди, символи, страви
Упоряд. Я. Музиченко, муз. ред. К. Міщенко
З давніх часів від Романа до Йордана українці святкували цілу низку різноманітних зимових празників. Ці святкування мали як релігійний, так і побутово-обрядовий вимір. Отож нині маємо ціле надбання багатьох поколінь українців із різних сфер життя: релігія, церковна практика, поезія, пісня, театр, кулінарія. Це видання допоможе нашій молодій генерації українців відтворити давні зимові обряди і дійства у міському середовищі XXI ст. Залучаючись до таких святкувань, кожен зможе відчути себе маленькою, але незамінною ланкою у неперервному плетиві національних традицій. Для педагогів, учителів, аніматорів та усіх, небайдужих до національної спадщини.
49
ЛЮБОВ У ЗАЛІЗНИХ ЧОБОТЯХ. Езотерика українських казок
Чумарна Марія
Захоплююча розвідка про символізм та філософську притчевість українських народних казок, що заховують в собі закодовані знання про архетипи світотвору, про нелегкий шлях людського пізнання. Вперше українська казка розглядається не лише як пласт моралізаторського чи повчального жанру фольклору: автор запрошує читача до діалогу, до спільного пошуку витоків геройського духу українського лицарства, чиє вміння і сила базувалися на глибокому знанні закономірностей природних явищ, на усвідомленні Божої волі як основної рушійної сили людського поступу. Крізь призму казкових сюжетів осмислюється найбільша філософема всіх часів - проблема виборювання свого права на любов, на вірність і честь, проблема вибору між Правдою і Кривдою. Життям та Смертю. Книжка пропонується найширшому колу читачів.
48
Ремінесценції-2
Медвідь Любомир
«Ремінесценції-2» відомого мистця, живописця-монументаліста (церква Івана Богослова у Суховолі, храм Івана Хрестителя в Оттаві та ін.), академіка Любомира Медвідя охоплюють частину написаних ним у різні роки прозових творів. Перші «Ремінісценції» - це серія живописних робіт (19 полотен) опосередковано пов’язаних із євангельською притчею про повернення Блудного сина. Цій же темі присвячений складний текст есе-феєрії «Кому повінь підвалиною». Крім повісті, у книзі вміщено п’єсу у стилістиці абсурду «Пані - статуя», образний лад якої перегукується із згадкою про дружину праведного Лота, що, утікаючи із покараного Содома, оглянулася і за свою цікавість стала соляним стовпом. Книга презентує проект кіносценарію «Пікассо Рея Бредбері», що опирається на коротку новелу геніального американського письменника, а також кілька вибраних новел, написаних у середині 1960-х років, які доволі прикметно проявляють образне мислення автора. У книзі використано авторські рисунки спонтанного характеру із колекції А. Максименка та М. Андрущенка.
48
Русская живопись
Книга посвящена истории развития русской живописи в течение семи веков - с XIII по XX. В ней даны биографии и произведения 150 русских художников, среди которых представлены как прославленные, так и малоизвестные широкому кругу мастера живописи. Издание делится на четыре периодических раздела, знакомящих читателя с основными направлениями, от древнерусской иконописи до авангарда и соцреализма. Каждая глава предварена вступительной статьей, где рассказывается об особенностях художественного периода, дан анализ основных течений, и проиллюстрирована картинами, наиболее ярко отражающими эстетику данного времени.
Издание адресовано всем, кто интересуется историей искусства и культуры.
206
Монологи на заданную тему
Виктор Авилов
51
Жінка в традиційній українській культурі (друга половина XIX -початок. XX ст.)
Кісь Оксана
Монографія, перше в Україні комплексне історико-етнолої ічне дослідження становища жінок у середовищі українського селянства, здійснене на засадах ген дер ного підходу. Праця ознайом л юс з основними етапами становлення феміністської парадигми в соціальній та культурній антропології, а також розкриває генезу та сучасні тенденції розвитку жіночих студій в українському народознавстві. Висвітлено правовий, соні а гі ь і і о -де м о гр аф і ч пи й та світоглядний конгекстп життя української селянки, прроаналізовано джерела і зміст традиційного стереотипу феміі-шості. У фокусі дослідження - функції та повноваження, права і обов'язки жінки на різних етапах життєвого циклу (дівчинка, дівчина, жінка, баба). Особливу увагу зосереджено на процесові тендерної соціалізації дівчат. Розкрито особливості нормативних (дівчина, дружина, маги, господиня) і девіантних (вдова, самотня матір, відьма) жіночих соціальних ролей у сім'ї та сільськії) громаді. Показано засадиичу неможливість однозначної оцінки тендерних відносин та станови та українських жінок у минулому, розкрито суперечливі та складні аспекти жіночого повсякдення, які досі перебували поза увагою дослідників. Праця написана па основі різноманітних джерел (етнографічних і фольклорних матеріалів, історичних документів, законодавчих актів, статистично-демографічних відомостей тощо), дає змогу скласти доволі цілісне уявлення про буденне життя української селянки у другій половині XIX — на початку XX ст. This monograph represents a complex historical and ethnographic study of the everyday lives of Ukrainian peasant women in the second half of the 19th and early 20th centuries. The gender approach lo traditional Ukrainian culture is applied for the first time in Ukrainian scholarship. The book offers a thorough critical overview of the development of the feminist paradigm in social and cultural anthropology; the origins and main trends of research on women within the framework of Ukrainian studies are discussed as well. This study reveals basic legal, socio-economic, and demographic contexts of a peasant woman's life. The author explores the roots and key constituents of the traditional stereotype of femininity as an essential part of the Ukrainian peasantry's worldview. The study focuses on principal functions, rights, and responsibilities of women at various stages of the life span (little girl, young girl, woman, old woman). The peculiarities of gender socialization receive special attention. The specific features of the women's social roles - normative (young girl, wife, mother, housewife), and marked (widow, single mother, witch) in the context of the peasant family and rural community are examined in depth. The study reveals the complex and controversial aspects of everyday women's lives which heretofore have been silenced or overlooked. Based upon the unbiased analysis of various sources this book contributes to a more accurate and thorough understanding of the Ukrainian popular notion of womanhood, as well as the diversity in a woman's status in a peasant family and the rural community.
72
Британский музей
66
На перехрестях віку: У 3 кн. Кн. 2
Ільницький М.
До другої книги праць Миколи Ільницького ввійшли монографії про Богдана-Ігоря Антонима, Ігоря Калинця та «портрет» літературного Львова XX століття. Нарис про Б.-І. Антонима — перше в українському літературознавстві дослідження про талановитого поета (1909—1937), творчість якого за радянського режиму замовчувалася і спотворювалася. У портреті І. Калинця розкрито закоріненість слова поета в духовну традицію української культури та інтенсивність новаторських пошуків, втілення громадянського сумління покоління 60—80 років і суверенності поетичного слова. Літературні портрети постають яскравими фрагментами широкого тла — літературного життя Львова протягом XX століття, насиченого драматичними колізіями спрагою оновлення поетичного слова. Розраховано на науковців, студентів і всіх, хто цікавиться українсь
60
Україна: Природа. Традиції. Культура
Загальні відомості Важливі історичні події Природа Парки і заповідники Архітектура Мова Прадавні вірування Народні свята й обряди Народна культура Традиційна кухня Професійна культура Наука і техніка Спорт
240
Тройдерево. Обряд хрищешш, весільний та поховальний обряди українців
Чумарна Марія
37
Народознавчі зошити 2’2013
75
Мировое искусство (Мастера Северного Возрождения)
Сост. И. Г. Мосин
Книга посвяшена художественному периоду в искусстве Северной Европы XV-XVI веков, получившему название Северное Возрождение. В ней представлено 108 биографий как прославленных, так и малоизвестных мастеров, представляющих разные художественные школы, сформировавшиеся в этот период в Нидерландах, Германии, Франции, Испании. Издание богато иллюстрировано (в нем более 1000 цветных репродукций) и снабжено предисловием, даюшим представление об особенностях этого периода, его художественной уникальности. Алфавитный принцип, положенный в основу данного справочного издания, делает работу с ним максимально удобной. Книга адресована всем, кто интересуется историей искусства и культуры.
55
Т. 5: «Музей Метрополитен»
66
Современные пейзажи. Впечатляющие картины на подрамниках
Яусли Дорис
Снова и снова художники-пейзажисты обращаются к рисованию ландшафтов в их бесконечном разнообразии проявлений и настроений. Подобные пейзажи, от детально проработанных реалистичных картин до более отвлеченных, абстрактных изображений, которые мы предлагаем вам выполнить акриловыми красками, представлены в этой книге. Особые акценты делаются в этих картинах пастельными мелками. Осваивая процесс создания картины, вы сможете добиться хороших результатов. Цветущие рапсовые и лавандовые поля, вечернее настроение, райский сад, осеннее солнце, лето на озере и множество других мотивов в абстрактном и реалистичном исполнении. Впечатляющие современные картины на подрамниках, выполненные акриловыми красками, пастельными мелками и структурными пастами. К каждой картине: подробное руководство с детальным фотокурсом, показывающим процесс исполнения работы шаг за шагом, шаблоны в натуральную величину.
80
Махабхарата, или Сказание о великой битве потомков Бхараты
Литературный пересказ Махабхараты знакомит читателя с основными героями и сюжетами всемирно известного древнеиндийского эпоса. В издание включены статья и словарь имен, названий и терминов.
35
Енциклопедія нашого українознавства
Кривенко О. А., Павлів В. В.
Ще у далеких 90-х у журналістів Олександра Кривенка та Володимира Павліва, щоі працювали у телепроекті «Вікна-новини», з’явилася ідея написати книжку про людей, яких вони знали, про події, учасниками і свідками яких були, про свої радощі і печалі, мрії і фантазії. І хоч автори трактували свою книжечку як дуже особисту, вона знайшла свого вдячного читача і навіть стала культовою у певних колах. Перше видання — «Слово і комерція» (Львів, 1997). Друге видання — «Дух і літера» (Київ, 2003). Третє видання — «Фоліо» (Харків, 2012),
62
Школа Михайла Бойчука. Тридцять сім імен
Кравченко Ярослав
У виданні вперше зібрано матеріали про життєвий і творчий шлях 37 художників-бойчукістів — Михайла Бойчука, його однодумців та учнів — і подано на тлі історичних подій XX століття. Видання містить понад 400 ілюстрацій: твори, що збереглися в музеях чи приватних колекціях, а також фотографії знищених робіт. Тут вміщено листи самих бойчукістів, а також листи про них. Частина з листів уже публікувалася, а деякі публікуються вперше. Також подано огляд бібліографії, присвяченої бойчукістам. Видання призначене для мистецтвознавців, істориків культури, педагогів і студентів мистецьких навчальних закладів, а також для всіх, хто цікавиться українським образотворчим мистецтвом XX століття.
360
Антична література для всіх і кожного
Г. Підлісна
Книжка розповідає про античну літературу-найвизначніших письменників Давньої Греції та Риму, творчість яких суттєво вплинула на художній розвиток людства й формування філософської думки в нові часи. Йдеться також про використання античної спадщини українськими митцями - від давнини й до сьогодення. Популярно написана й ілюстрована численними репродукціями творів живопису, графіки та скульптури, книжка стане в пригоді студентам - майбутнім філологам, бібліотекарям, мистецтвознавцям, історикам, філософам, юристам. Вана буде корисною вчителям, учням гімназій і ліцеїв, усім, хто бажає прилучитися до світової культури.
28
Мистецька спадщина Тараса Шевченка у контексті європейської художньої культури
Овсійчук Володимир
Монографія В. Овсійчука стане помітним явищем у системі координат Генія Т. Шевченка. До сьогодні так повно і вичерпно ніхто не представив малярську велич Кобзаря, його національну ідеологію, втілену в художньому осмисленні історичної пам'яті народу, його внутрішньої зорієнтованості до національної свободи. Дослідження вартісне для всіх, кого цікавить творча спадщина Т. Шевченка, як визначного художника європейського рівня.
440
Дитина у звичаях і віруваннях українського народу
Грушевський Марко
Праця українського етнографа, громадського діяча, єпископа УАПЦ Марка Грушевського (1865—1938) є ''пребагатою збіркою матеріалу про дітей в українському селі'' (І. Франко). Подано і проілюстровано дослідження про дитячі іграшки й забави. Авторський текст доповнюють коментарі на полях відомих педагогів, психологів, медиків, письменників. Книжка зацікавить не лише фахівців — етнографів, фольклористів, педагогів, медиків, а й батьків, широке коло читачів.
171
Україна - це світло, а пастель - роса
Барабаш М.
...2002 рік дав поштовх... тенденції в творчості М. Барабаню, наближеній, на думку автора, до «примітивного стилю» через декоративізацію натурного матеріалу. Пре-зентаційним твором цього напряму стало полотно «Мої Відники», яке сконструйоване в іншому, аніж досі, семантичному ключі, з відповідно переорієнтованими функціями пластики, фактури, кольору. Формальна ідея цієї картини якби задала програму натурних малюнків, що їх готує автор під час поїздок Україною в 2004-2005 роках (техніка пастелі), на матеріалі яких повинен постати великий виставковий цикл полотен із дальшою публікацією альбому про Україну. Митець об'їздив багато населених пунктів Галичини — Трускавець, Борислав, Східницю,Урич, Шоломию,Звенигород, Глинну Наварію, а також Карпатський регіон — Яремчу, Ворохту, Вижницю — з метою відновлення конкретно-чуттєвого зв'язку з Україною. Ці малюнки (форматом 35 х 50 см), хоч і мають побіжно-репортажну форму фіксації, містять багато цінної реалістичної інформації, яка згодом стане основою нових концептуальних розробок на перспективу. Але вже сьогодні розкривається очевидне: Михайло Барабаш, пройшовши доволі складний шлях утвердження своєї ідентичності у мистецтві, стоїть на порозі нових перетворень і на рівні форми, і на рівні художніх смислів. Енергетика рідної землі доставить до його теперішнього статусу немало життєво необхідної сировини, яка невдовзі ствердиться у світлі й барвах.
57
100 лучших альбомов 1980-х
Питер Додд, Джастин Каутрбун, Крис Баррет, Дэн Оти
В этой книге вы найдете подробные рассказы о ста самых продаваемых музыкальных альбомах 1980-х гг с указанием выходных данных и трек-листов.
59
История костюма в иллюстрациях
В настоящем издании представлен исторический костюм от древнего мира до XVIII века: Древний Египет, Древний Рим, Персия, Италия, Испания, Германия, Голландия, Франция и Россия — красочные иллюстрации и подробные описания одеяний фараонов, царей и цариц, императоров, первосвященников, аристократов, ликторов, консулов, аптекарей, представителей городского и сельского населения. Для широкого круга читателей. Охраняется законом об авторском нраве. Воспроизведение всей книги или любой ее части запрещается без письменного разрешения издателя. Любые попытки нарушения закона будут преследоваться в судебном порядке.
56
Арийские мифы русов
Белов Александр
В этой книге рассказывается о древних божествах индоевропейцев, послуживших прототипами славянских богов. Автор анализирует русские мифы и приходит к удивительному открытию - мифы эти отражают реальное положение вещей на тот момент, когда они были созданы. К сожалению, мифы эти в наше прагматичное время никто не рассматривает серьёзно, а между тем они содержат кладезь бесценной информации, которую сохранила и донесла до нас народная традиция.
52
Т. 9: «Галерея Уффици»
66
Самые знаменитые цитадели и крепости
Стирлен Анри
На протяжении долгих веков взгляд на мир с «неба» оставался недоступным для простых смертных. Он уходил в область преданий, составляя принадлежность мифологического сознания - ибо одни лишь боги обладали способностью окидывать единым взглядом все те сооружения, что возводили люди, равно как и видеть широту пространства, оценивать техническую надежность возведенного, постигать план и композицию и, наконец, просто созерцать красоту сделанного - тем более что эти памятники в подавляющем большинстве строились к вящей славе богов. Земной же человек - и истово верующий, и просто прохожий - довольствовался взглядом на уровне собственных глаз. Сегодня мы можем воспользоваться привилегией богов, поскольку существует аэрофотосъемка. Благодаря ей читатель книги «Самые знаменитые цитадели и крепости» совершит захватывающее увлекательное путешествие, какое только можно вообразить в книжном формате. Вторая книга нашей новой серии посвящается самым знаменитым в мировой истории цитаделям и крепостям. Это своего рода путеводитель во времени - с доисторических эпох до наших дней - по легендарным оборонительным и фортификационным сооружениям, таким как древний ирландский форт Дан-Энгус, Великая Китайская стена, ближневосточная цитадель Халеб, европейские укрепленные города и замки-крепости Кайрфилли и Каркасон, инкские бастионы Саксауамана, величавые индийские дворцы-крепости Амера, первые современные крепости Сальса, неприступный оплот Блай, творение великого Вобана и самые современные крепости - тюремный форт Алькатрас и бункеры «Атлантического вала» на мысе Ферре.
289
Язик ''вєлікій і магучій''? Ні! Довгий і пародійний!
Коваль Сергій
15
Скарбниця народної мудрості. Свята, традиції, прислів'я, приказки
Авт.-укл. О. В. Лаврик
Ви хотіли б дізнатися, як зустрічали Різдво чи Великдень у давнину? Або які існують календарні свята та обряди? А можливо, ви прагнете провести весілля за українськими традиціями? Чи полюбляєте гостре та влучне слівце, вчасно вставлене у розмову? Адже, відомо: народ скаже — як зав'яже! Тоді ця книга просто необхідна вам. «Скарбниця народної мудрості» розповість про свята, історичні традиції українців та стане незамінним джерелом народних прислів'їв і приказок.
24
Українська народна меморіальна пластика
Микола Моздир
У монографії простежується розвиток сакрального й суто меморіального українського народного пластичного мистецтва від давнини до сучасності. Характеризуються його основні типологічні групи: надмогильні, придорожні хрести та "фігури", пам'ятники на знесення панщини і відмини кріпостного права, уцілілі надмогильні знаки з часів козаччини та споруджені у ХХ ст. "козацькі могили", а також пам'ятники полеглим у національно-визвольних змаганнях борцям за волю України. Висвітлюється сутність ідейно-семантичного та символіко-образного наповнення цих реалій. Відзначаються найбільш відомі осередки народного пам'ятникарства, творчість окремих майстрів.
129
Українське сакральне мистецтво з колекції ''Студіон''
Ікона як явище світової культури; її богословський, духовний, мистецький виміри; ікона в українській культурі; роль музейників і духовенства у порятунку і збереженні творів сакрального мистецтва-теми, заторкнуті на сторінках цього видання, так чи інак стосуються теми головної: збірки творів з колекції "Студіон", яка тепер зберігається у Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького. У стінах Музею знайшли прихисток понад 500 експонатів "Студіону"; їхній порятунок від варварського знищення тоталітарним режимом - велика заслуга музейників, зокрема - схимонаха Мар'яна (Михайла) Пигеля. Історію збірки "Студіону" від початків її формування і до надходження в Музей розповідає добірка документів, подана окремим розділом книжки. Великий альбом фоторепродукцій демонструє чудові зразки українського, російського, європейського сакрального мистецтва, збережені самовідданою працею музейників для майбутніх поколінь.
180
Народні художники України: живопис, графіка, скульптура
350
Ангкор. Лес из камня
Дажен Бруно
Этот таинственный город на протяжении веков будоражит человеческое воображение. Китайцы считали его недостаточно изысканным; христианские миссионеры увидели в нем очертания Атлантиды и Вавилона; японцы его рисовали; Мезо открыл его заново; матросы по нему разгуливали; архитекторы его изучали и реставрировали; Лоти обрел в этом городе свою мечту; Клодель увидел здесь лицо дьявола; руки простых людей воскресили его к новой жизни. И сегодня, как много веков назад, Ангкор, город-сказка, поражает своей красотой и величием.
59
Древнегреческие мифы: Подвиги Геракла
Настоящее красочно иллюстрированное издание познакомит вас с древнегреческими мифами о подвигах Геракла.
45
Показати ще...