Ваш кошик порожній
Книжкова Хата 097-609-59-85
Наприклад: Нестайко...

Воропай Олекса

Звичаї українського народу

Школа 2009 р. 384 ст. , палітурка: т

Продано, тимчасово немає в наявності


25 грн.
Доставка:

   - Нова Пошта 1-3 дні
   - Укрпошта 3-7 днів
   за тарифами перевізників

Оплата:

   - при отриманні
   - на карту Приватбанка



Звичаї — це прикмети, за якими розпізнається народ; неписані закони, якими люди керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних турботах. «Звичаї нашого народу» Олекси Воропая — найпопулярніша праця, яка охоплює календарний рік українця, представляючи в комплексі народні обряди, прикмети, вірування тощо. У цьому виданні представлено найбільш значні свята і звичаї, які й донині шануються та відзначаються в Україні. Видання розраховане на всіх, кому не байдуже минуле нашого народу, його прадавнє коріння, передусім на шкільну молодь, вчителів, батьків.


ISBN: 966-661-540-1
Народознавчі зошити 2'2011
62
Васнецов
Л. Кудрявцева
Среди русских живописцев В.М. Васнецов занимает особое место. Он искал вдохновения в народной поэзии, в его героях проступают типические национальные черты.
130
Народознавчі зошити 3’2012
79
Сокровища музеев России
Данная книга знакомит читателя с крупнейшими художественными музеями России. В ней рассказывается об истории создания этих сокровищниц мировой культуры и о наиболее известных из хранящихся в них шедевров живописи и скульптуры.

Издание богато иллюстрировано, что делает его особенно интересным для любителей искусства.
160
Народознавчі зошити 1'2011
75
Українські релігійні вишивки. 10-та збірка
ВСТУПНІ ЗАУВАГИ АВТОРА ДО 10-ї ЗБІРКИ ВЗОРІВ Досі я видавдрушм 9 збірок (1979, 1982,1984, 1992, 1992, 1995, 1996, 1999, 2000), У 7-ій (1996 р.) були позбирані взори (ч. 104-110). Тепер це 10-та збірка - з новими взорами Інших ікон (ч. 153-182). Пояснення чи "Вступні завваги“ щодо вишивання $ ці самі, що є в усіх попередніх збірках, а тут тільки повторюю, бо може хтось, хто купить цю збірку, не буде мати ні одної попередньої. На вишивання є найкраща ця канва, що мав подвійні нитки і 40 очок на один дециметр. У “Вступних заввагах” було: Полотно для такої вишивки'цовинно бути ішткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати, і щоб вонк творили правильний квадратик. Розмір ікони залежить від кількості ниток на дециметр (чи на іншу американську міру довжини). Чим рідше є полотно чи канва і менше очок на дециметр, і навпаки, чим густіше полотно чи канва і більше ниток' чи очок на дециметр, тим менше буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток ‘муліне", скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділити по 2-3 нитки уживаючи менше матеріалу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. На полотні, треба муліне, а на канві вишивається волічкою (акріловою. бо вода ке шкодить і молі не їдять). Секрет для вишивання гарних облич, рук та ніг полягає у застосуванні дрібних стібків поміж нитками (од вічка поміж дві ниткй, чи з-поміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків — від вічка до вічка (а на тло через одно вічко або часто через більше вічок — з одним великим стібком). Вишивання дрібними стібками є в чотири рази густіте і тому лице, і руки та ноги виходять гладшими і. щільнішими. Вишивати все можна хрестиками або півхрестиками. Півхрестиками вишивається скоріте, і поверхня буде краща та гладша, бо полотно чи канва при цьому не стягається, а хрестики стягають його, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. В усіх збірках було подано, щоб лиця і руки та ноги вишивати дрібними стібками. найкраще ДМЦ 950-ясніший колір і 3773-темніший, поміж нитками канви, а на полотні лице І руки та ноги через одну нитку, а мимо того дехто вишиває на канві грубийй нитками (від вічка до вічка), а на полотні через дві нитки і тому лице і руки та ноги не виходять ніжно. Кольори на поданих в збірці взорах є приблизними. Кожен хай добирає собі сам приблизні кольори, бо є різні відтінки ниток тієї самої барви, а на рисунку ці кольори Є переважно яскраві, щоб можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої чи іншої яскравої барви можна взяти цю саму барву з лагіднішим відтінком. Кольори треба самому гармонізувати. Вишиту ікону треба на дошці вирівняти, пришпилити і через вогку шмату перепрасувати залізком. При вишиванні ікон Краще спершу вишити рамки, у які потім треба відповідно помістити образ. Ікони І рамки краще вишивати з долини ЯщррЯ рамки вдолині з середини направо і наліво. Під взорами або осібно подано обличчя та руки у побільшенні для вишивання на полотні через одну нитку хрестиками або півхрестиками, а на канві через одну нитку, якщо канва має дві нитки. Голки длЯ вишивання па Канві є грубші, з вушком середньої величини. Водічку треба підбирати, бо якщо груба, то тяжко вишивати, а як тонка, то не покриє канви. Як канва завузька, то треба додати вишиваючи додану Канву частинно через подвійну грубість. У взірцях кожна 5-та лінійка є грубша для легшого числення. На полотні чи на канві треба самому потягнути лінійку через кожних 10 ниток вгору і вшир для легшого відшиття і контролю помилок при порівнянні зі взірцем. Всіх ікон досі вишито понад 250 і вони розповсюджені по різних краях, а частина (понад 100) є у Львові, у Музеї вишиваних ікон (біля опери — вул. Чорновола, 2а). На всі ікони, вишиті автором, є взірці, зібрані у збірках: 7-ій, 8, 9, 10-ій і виданих у 1996, 1999, 2000 і 2002 роках, а з частини ікон є видані малі образки. Автор складає ширу подяку і признання др, Анні Швердтфедер, американці німецько-ірлаццсько-французького походження, яка допомогла у приготуванні та виданні цієї і попередніх збірок.
65
Большая книга гитариста. Техника игры + 100 хитовых песен (+ DVD-ROM)
Дмитрий Агеев
Это издание является самым эффективным на сегодняшний день самоучителем игры на гитаре. Ведь теперь можно не только читать материал в книге, но и разучивать все приемы и техники вместе с опытным наставником "вживую" - благодаря видеокурсу. Вашим учителем станет преподаватель с 15-летним стажем Дмитрий Агеев. Вместе с ним вы освоите не только азы гитарного мастерства, но и более сложные приемы. Пройдите весь обучающий курс до конца - и вы сможете сыграть на гитаре практически любую музыкальную композицию!
Кроме того, всех читателей ждет сюрприз - 100 самых популярных хитов с аккордами и табулатурами!
130
Міфи та легенди українців
Шейніна О.
Книжка розповідає про стародавні вірування українців — втаємничені знання про світ, які крізь тисячоліття дійшли до нас у вигляді містерій — Різдво Світу, Масляна, Івана Купала, Покрова, у вигляді усної народної творчості — колядок, пісень, легенд, переказів, а також у вигляді орнаментів на вишиванках та писанках. Книга буде корисною для читачів, які цікавляться історією та культурою України.
53
Национальный археологический музей
66
Московская икона XIV-XVII веков
Сминова Э.
Альбом содержит вступительную статью о Московской школе живописи, которая оставалась долгое время не оцененной историками искусства. Историческое развитие Московской школы, ее своеобразие описано авторами полно и интересно. Уникален иллюстративный материал, сопровождающий рассказ автора. Большую часть альбома занимают цветные репродукции, позволяющие в полной мере ознакомиться с искусством иконописи. Последняя часть книги - это аннотации к имеющимся репродукциям. Также представлен перечень выставок, литературы, музеев, реставрационных мастерских, библиотек.
280
Сорок сороков. В 2 томах. Том 1. Кремль. Китай-город. Белый город
Петр Паламарчук
"Сорок сороков" - не просто иллюстрированная энциклопедия, это живая летопись, трагически-славная история строительства, жизни, гибели и возрождения неповторимого мира московских монастырей, соборов и приходских церквей. Это духовный образ древней и современной Москвы - столицы Российского государства.
В уникальном труде П.Г.Паламарчука, истинно русского писателя, историографа и сказителя, нашли отражение легенды и предания, сведения о происхождении названия и об архитектурном облике каждой церкви столицы, а также рассказы о православных святынях и замечательных людях, с именами которых неразрывно связана история московских храмов.
Представленная вниманию читателя книга содержит и новую информацию о современном состоянии московских храмов и монастырей.
180
Звичаї та обряди українських пасічників Карпат і Прикарпаття (друга половина XIX — початок XX століття): Монографія
Мовна Уляна
У монографії комплексно досліджується сукупність пов'язаних з бджільництвом народних уявлень, повір'їв, календарних та оказіональних обрядів, прикмет, приписів, табу, пересторог, ворожінь, віщувань, магічних практик, замовлянь, фольклорних зразків (обрядових пісень, паремій), розкривається їх семантичне наповнення, глибинний сенс, функціональна спрямованість та внутрішня організація, локалізація в загальній системі народного світобачення. Розглядається місце бджоли у народній традиції (сакральний статус комахи та його витоки), а також ритуальна знаковість меду та воску. Для етнологів, істориків, культурологів, фольклористів, пасічників, а також усіх не байдужих до багатющих скарбів національної культури.
56
Венгерская национальная галерея
66
Звичаї українського народу : етнографічний нарис
Воропай Олекса
Звичаї — це прикмети, за якими розпізнається народ; неписані закони, якими люди керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних турботах. «Звичаї нашого народу» Олекси Воропая найпопулярніша праця, яка охоплює календарний рік українця, представляючи в комплексі народні обряди, прикмети, вірування тощо. У цьому виданні представлено найбільш значні свята і звичаї, які й донині шануються та відзначаються в Україні. Видання розраховане на всіх, кому не байдуже минуле нашого народу, його прадавнє коріння, передусім на шкільну молодь, вчителів, батьків.
29
Анатомия для художников
Барбер Баррингтон
Простой и удобный в использовании справочник по анатомии человеческого тела является незаменимым пособием для художников, которые хотят реалистично изображать фигуру человека. Авторский текст писателя и художника Баррингтона Барбера сопровожден многочисленными полезными диаграммами, на которых показаны детали строения скелета и костей, мускулатурных слоев и особенностей рельефа всех частей тела. Раздел о теле в движении проиллюстрирован примерами работ великих мастеров - Микеланджело, Энгра и Рубенса.
35
Українська міфологія та культурна спадщина: ілюстрований словник-довідник міфологічних уявлень, вірувань, обрядів, легенд та їхніх відлунь у фолькльорі і пізніших звичаях українців, братів-словян та інших народів
авт.-упор. О. А. Кононенко
Ця книга знайомить з чарівним світом праслов’янського міфовсесвіту, з його магією, метаморфозами, з ієрархією у ньому богів, духів, з багатством народних обрядів. На основі різних досліджень, етнографічних праць, спостережень, розвідок по крихті дбайливо зібраний і систематизований великий матеріал— з маленьких осколків знань і відомостей, що дійшли до нас, складається велична картина світобачення далекого слов’янського предка.
220
Легенди старокиївські
Королева Наталена
Ім'я української письменниці Наталени Королеви (1888—1966) майже не відоме сучасному читачеві. Вона є автором історичних романів, повістей, оповідань, таких як «1913», «Предок», «Сон тіні» та інші. Переважну більшість творів ще й досі не видано. До книжки ввійшов цикл «Легенди старокиївські», написання яких було завершено на початку 40-х років минулого століття. Це 25 легенд-оповідань, кожне з яких містить цілий комплекс ідей, думок, фактів, спостережень, художніх перевтілень. Тематично вони поділені на: легенди скіфські, легенди княжої Русі і легенди, пов'язані з Києво-Печерським монастирем.
25
Парки. Сады
Ананьева Е.
Книга посвящена самым красивым и знаменитым садам и паркам мира. Как явление культуры, сад в каждой эпохе и цивилизации отражает представления о совершенстве, гармонии и мироустройстве, ибо любой земной сад есть осознанное либо неосознанное воспоминание о Рае. Сад — единственное место на земле, где властвуют красота и покой, где искусственное и естественное, природное и человеческое существуют как некая целостность, давая отдохновение духу, наслаждение чувствам. Листая страницы книги, читатель отправится в захватывающее путешествие по самым легендарным, величественным и таинственным садам всех эпох. Книга написана известными искусствоведами, историками и этнографами и будет интересна самому широкому кругу читателей.
150
Українські жартівливі пісні
«Серце наше звеселяймо!» — закликає відома українська пісня. Веселість духу — основа щасливого життя. Сміх робить людей вільними. Пісні, які ви знайдете на сторінках цієї книжки, були чудодійними ліками, які врятували мільйони людей від нудьги, туги і розпачу у складних соціальних і особистих перипетіях буття. Дай Боже, врятують і нас!
32
Энциклопедия русских песен
Грушко Е. А., Медведев Ю. М.
Песня — душа народа. За свою многовековую историю русский народ создал великое множество песен, буквально на все случаи жизни: веселые и грустные, обрядовые и шуточные, свадебные и поминальные, протяжные и плясовые, героические и любовные... Песни бережно хранились и передавались из поколения в поколение, словно золотой запас народного душевного здоровья, памяти, творческих способностей. Мир русской песни поистине неисчерпаем: словно океан, находится он в постоянном движении, храня и преумножая свои бесценные сокровища. В предлагаемом сборнике широко представлены лучшие образцы русской песни — от седой древности до наших дней.
44
Боттичелли
Сандро Боттичелли - один из величайших художников эпохи Возрождения. Широкую известность он снискал своими великолепными аллегориями, навеянными античной мифологией, и полотнами, выполненными по заказам семейства Медичи. В картинах этого знаменитого мастера, как в призме, отразилась эпоха Возрождения с присущей ей верой в красоту человека и возможность божественной гармонии на земле. Работы Сандро Боттичелли отличаются изысканной элегантностью линий, утонченной целостностью приглушенного колорита, мечтательной красотой женских образов и тонким поэтическим настроением. Эта книга, увлекательно рассказывая о судьбе мастера и раскрывая секреты его живописной техники, предоставляет читателю прекрасную возможность познакомиться с неподражаемым творчеством великого Сандро Боттичелли.
39
Коли в душі народжується слово: Сценарії літературно-краєзнавчих заходів, огляд творчості літераторів-земляків (З досвіду роботи клубу
Ласійчук Мирослава
Мирослава Ласійчук багато років у Коломийській міській бібліотеці для дітей №2 вела організований на печатках нашого державного відродження клуб цікавих зустрічей «Краєзнавець». У бібліотеці, яку вона очолювала, відбулося багато різноманітних заходів, які прилучали дітей до рідної культури, мистецтва, духовного світу українців. Життєві обставини змусили Мирославу Михайлівну залишити улюблену роботу з дітьми і поїхати до Італії на заробітки. Там, далеко від рідного краю, вона не полишила думки видати книжку, яку підготувала до друку перед від їздом. Справді, дивні ми люди, українці. Дивні й величні своїм оптимізмом, відданістю улюбленій справі.
15
Ганна Вінтоняк. Альбом
Вінтоняк Ганна
У виданні висвітлено творчість відомої української художниці Ганни Вінтоняк,‘дизайнера сучасного одягу на основі давніх народних традицій. Колекція костюмів з Національного музею народного мистецтва Гуцуль-щини та Покуття імені Й. Кобринського і моделі, що є власністю авторки, засвідчують найважливіші здобутки Г. Вінтоняк в галузі декоративно-ужиткового мистецтва. Для мистецтвознавців, етнографів, музейних працівників, художників, дизайнерів, викладачів і студентів художніх навчальних закладів та шанувальників українського народного мистецтва. В издании отображено творчество известной украинской художницы Анны Винтоняк, дизайнера современной одежды на базе старинных народных традиций. Коллекция костюмов Национального музея народного искусства Гуцулыцины и Покутья имени И. Кобринского и модели, принадлежащие автору, свидетельствуют о наиболее важных достижениях А. Винтоняк в декоративно-прикладном искусстве. Для искусствоведов, этнографов, музейных работников, художников, дизайнеров, преподавателей и студентов художественных учебных заведений, ценителей украинского народного искусства. In the alburn some light has been thrown upon creative works by Hanna Vintonyak, known Ukrainian artist, designer of contemporary clothings, produced on the basis of ancient folk traditions. Collections of creative works from Hutsul Land and Pokutia J. Kobrynsky National Museum of Folk Art as well as costumes in authors ownership have certitied H. Vintonyak most important achievements in the field of decorative and applied art. The book is predestined to be of interest for art scholars, ethnographers, museum staff, designers, lecturers and students of art schods and training institutions, for admirers of Ukrainian folk art. Рекомендовано до друку
240
Землі Карпат : Щастя Серед Паводків : фотоальбом
Ільєнко Олександр, Медведенко Дмитро
До Всесвітнього дня води у київському видавництві «Генеза» побачив світ фотоальбом «Землі Карпат. Щастя серед паводків», який присвячений більш як сторічній історії високої води у Карпатському регіоні. Його автори – молодий професійний фотограф Олександр Іллєнко та студент Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого Дмитро Медведенко – фотознімками зуміли донести до читачів не тільки трагізм розлютованої водної стихії, що зветься паводком, а й показати людину, яка бореться з нею і перемагає своєю мужністю, витримкою і навіть почуттям гумору. Усі чорно-білі фотографії, які представлені у цій книзі, були спеціально відібрані та відскановані у Національному архіві України за його дозволом. Після чого їх було візуально змінено, відретушовано та імпортовано до основного дизайну книги.
365
Українська народна писанка
Манько Віра
Усі писанки, подані тут, писали Віра Банько, Зоряна Грегорійчук, Зоряна ЬанцутА, лемківські писанки — народний майстер декоративно-прикладного мистецтва України п. Тереза Аищак Взірці писанок взято із фондів Національного музею у Львові, Музею етнографії та художніх промислів інституту народознавства HAH України, Музею народного побуту та архітектури у Львові, колекції «Студіону», Наукової бібліотеки ім.В.Стефаника HAH України, із приватних збірок та з попередньо опублікованої літератури. Кольорові слайди Ігоря Біклушки. У книжці використані також фотографії із фондів Національного музею у Львові та графіка з фондів Наукової бібліотеки ім.В.Стефаника HAH України.. Фоторепродукції Олега Луганського.
35
Легенди України. Частина перша - Карпати
55
Колядки
12
1000 шедевров европейской живописи
Кристиане Штукенброк, Барбара Теппер
1000 шедевров - это энциклопедия европейской живописи XII-XIX веков. В книге помещены репродукции картин, сопровождаемые классическим анализом сюжетов и особенностей стиля, представлены творческие биографии художников. Отдельные тематические статьи посвящены истории искусства и развитию жанров живописи в указанный период.
265
Народознавчі зошити 1’2012
69
Декоративне мистецтво України ХХ століття. У пошуках
Кара-Васильєва Т., Чегусова З.
Книжка базується на сучасній концепції розвитку декоративного мистецтва XX ст. Розкривається складна й розмаїта панорама художнього життя в Україні: зміни напрямів і стилів, взаємовпливи народного та професіонального мистецтва, творення нових ідей - від авангарду на початку століття до пошуків стилю сучасних митців. Для мистецтвознавців, істориків, працівників музеїв, студентів та учнів творчих навчальних закладів, усіх, хто цікавиться українським декоративним мистецтвом.
139
Українські митці у світі. Матеріали до історії українського мистецтва XX ст.
Автор-упорядник Г. Г. Стельмащук
Книга присвячена українським митцям, які змушені були покинута Україну у зв’язку з політичною ситуацією, що склалася після програних визвольних змагань у XX ст. Ці митці продовжували творчо працювати поза межами Батьківщини, не відмовляючись від свого українства ні в житті ні в творчості. Щобільш, вони активно включилися у світовий мистецький процес. У виданні представлені й художники молодшого покоління, четвертої хвилі еміграції, які покинули Україну наприкінці XX ст.— поч. XXI сг, хто з метою побачити після «залізної завіси» світ, а більшість - з причин економічних. Статті про художників подані в алфавітному порядку. Книга розрахована перш за все на студентів і викладачів художніх навчальних закладів та всіх, хто цікавиться українським мистецтвом. Ukrainian Artists in the World. Materials on history of the Ukrainian Art of the 20th century / Editor H. H. Stelmashchuk. — Lviv: Lviv National Academy of Arts (Scientific Research Department), 2013. — 520 s. This work is dedicated to Ukrainian artists who were compelled to flee Ukraine after the failed attempt to achieve Ukrainian independence in the XX century. These artists continued to work and create in their new homelands, always adhering to their national identity both on a professional and personal level. Destiny has dispersed them throughout the world (United States, Canada, Australia, Argentina, Brazil, Venezuela, Switzerland, France, Germany, England, Italy and various other countries) yet they entered the mainstream and participated in all the international artistic movements. This compilation includes young artists of the 20th and 21st century who fled Ukraine either for political reasons or in search of a more stable economical environment. The pages in this work are presented in alphabetical order. This book has been created to be used as a manual for students as well as to assist professors in their teachings of art and for a any person interested in Ukrainian art in general.
256
Белая ворона: Драматургия
Рыбчинский Юрий
Редкостный дар перевоплощения, ярко проявившийся в песенном творчестве, естественным образом раскрывается и в драматических произведениях народного артиста Украины Юрия Рыбчинского. В книгу вошли пьесы «Не все люди сволочи», «Между Бетховеном и Луной», «Царь Ирод», а также «Белая ворона», известная еще и как рок-опера, созданная в соавторстве с композитором Г. Татарченко.
64
Мировое искусство (Мастера Северного Возрождения)
Сост. И. Г. Мосин
Книга посвяшена художественному периоду в искусстве Северной Европы XV-XVI веков, получившему название Северное Возрождение. В ней представлено 108 биографий как прославленных, так и малоизвестных мастеров, представляющих разные художественные школы, сформировавшиеся в этот период в Нидерландах, Германии, Франции, Испании. Издание богато иллюстрировано (в нем более 1000 цветных репродукций) и снабжено предисловием, даюшим представление об особенностях этого периода, его художественной уникальности. Алфавитный принцип, положенный в основу данного справочного издания, делает работу с ним максимально удобной. Книга адресована всем, кто интересуется историей искусства и культуры.
55
Історія культури: Короткий довідник
Поліщук Є.П.
Пропонований довідник містить понад 1000 коротких статей про видатних діячів і визначні здобутки світової та вітчизняної культури. Довідник призначений для студентів вищих навчальних закладів, може також прислужитися викладачам, старшокласникам, широкому колу читачів.
19
Лувр. Большая энциклопедия живописи
"Мона Лиза Джоконда" да Винчи - и "Вирсавия" Рембрандта. Венера Милосская - и Афродита Книдская. "Давид" Донателло - и "Положение во гроб" Риверы. Что объединяет эти гениальные произведения? Лувр.
Один из величайших музеев мира, в котором содержатся подлинные шедевры живописи, скульптуры и декоративно-прикладного искусства. Это богато иллюстрированная энциклопедия не просто познакомит вас с сокровищами Лувра, но и подробно и увлекательно расскажет об истории его создания...
180
Нестор Кизенко. Живопис
Нестор Кизенко
120
Золотой век нидерландской живописи. XV век
Никулин Николай
`Золотой век` - вот единственное определение, применимое к нидерландской живописи XV века. Эпоха, подарившая миру целую плеяду гениальных художников - Яна ван Эйка и Рогира ван дер Вейдена, Гуго ван дер Гуса, Ганса Мемлинга - и, конечно, самого знаковогоживописца этого периода Иеронима Босха. Наследие нидерландского золотого века - это десятки шедевров, неподвластных времени, представляющих собой, при всем своем многообразии, очень законченное, целостное и своеобразное для истории искусства явление.
250
Сокровища мира
Под редакцией Джанни Гуадалупи
Книга, написанная в увлекательной форме, познакомит читателя с шедеврами ювелирного искусства народов мира от античности до наших дней.
920
На перехрестях віку.У 3 кн. Кн.1
Ільницький М.
Перша книга вибраних праць Миколи Ільницького містить літера-турно-критичні та історико-літературні статті, передмови, портрети, рецензії, які охоплюють понад сорок років його творчої діяльності. У них відображено важливі грані літературного процесу історичного періоду, сповненого драматизму суспільного життя: зв'язок слова і національного світосприйняття, трансформацію «вічних образів», характер міжлітературних взаємозв'язків і типологічних спорідненостей. У книзі окреслено характер творчої індивідуальності багатьох материкових та діаспорних українських письменників. Видання розраховане на широке коло читачів, зокрема на науковців, студентів та аспірантів гуманітарних профілів вищої школи, вчителів літератури.
60
Сокровища европейских музеев
Е. П. Рачеева
В альбоме представлены произведения живописи западноевропейских мастеров из собраний пяти крупнейших художественных музеев мира - Лувра, галереи Уффици, Лондонской Национальной галереи, музея Прадо и Дрезденской галереи. В издании рассказывается о картинах и художниках, об истории создания музеев и комплектовании их коллекций.

Для широкого круга читателей.
510
Український портрет XVI — XVIII століть. Каталог-альбом
Авт. - уклад. Г. Бєлікова, Л. Членова
Among numerous art exhibitions with which the National art museum of Ukraine arranged during last years, '' the Ukrainian portrait XVI — XVIII centuries '' (May - October, 2005) — an exhibition unique: infrequently it is possible to collect under one roof perfect art luxury from different museums,Poorly what exhibition has such wide hour and highly artistic retrospective show... З-поміж численних художніх виставок, що їх Національний художній музей України влаштовував протягом останніх років, ''Український портрет XVI—XVIII століть'' (травень-жовтень 2005 року) виставка унікальна: нечасто вдається зібрати під одним дахом добірну мистецьку розкіш з різних музеїв, мало яка виставка має таку широку часову й високохудожню ретроспективу...
399
Современные пейзажи. Впечатляющие картины на подрамниках
Яусли Дорис
Снова и снова художники-пейзажисты обращаются к рисованию ландшафтов в их бесконечном разнообразии проявлений и настроений. Подобные пейзажи, от детально проработанных реалистичных картин до более отвлеченных, абстрактных изображений, которые мы предлагаем вам выполнить акриловыми красками, представлены в этой книге. Особые акценты делаются в этих картинах пастельными мелками. Осваивая процесс создания картины, вы сможете добиться хороших результатов. Цветущие рапсовые и лавандовые поля, вечернее настроение, райский сад, осеннее солнце, лето на озере и множество других мотивов в абстрактном и реалистичном исполнении. Впечатляющие современные картины на подрамниках, выполненные акриловыми красками, пастельными мелками и структурными пастами. К каждой картине: подробное руководство с детальным фотокурсом, показывающим процесс исполнения работы шаг за шагом, шаблоны в натуральную величину.
80
Вольфганг Амадей Моцарт. Реквием. Клавир
Моцарт В.А.
Издание включает в себя последнее сочинение великого австрийского композитора Вольфганга Амадея Моцарта - Реквием для солистов, хора и оркестра в переложении для фортепиано.
58
Британский музей
66
Легенды и предания древней Индии
Гхош Судхин
Индия издавна поражала воображение путешественников причудливыми храмами, загадочными культами, яркой природой и таинственными отшельниками. А сказки этого древнего народа — ключ к его сердцу, в них удивительным Образом сочетается наивность и лукавство. Сообразительный юноша обманывает глупого духа, принцесса Майя спасает своего мужа от ужасной змеи, и они обретают счастье, а четверо мудрецов, странствующих по свету в поисках лучшей доли, теряют все из-за своей жадности. Собрание этих сказаний познакомит вас с множеством .колоритных персонажей, которые откроют вам мир, где торжествует любовь и добро...
39
Прислів’я, прикмети та повір’я українського народу
Уклад. Н. Кусайкіна
Прислів’я та приказки, прикмети й повір’я — невичерпна скарбниця народної мудрості. У них відбивається розмаїття життя, сфери побуту, звичаї українського народу, його історія й мораль. Ви маєте добру нагоду долучитися до цієї скарбниці, збагатившись перлинами народної мудрості. Збірка складається з кількох розділів: «Прикмети», «Прислів’я та приказки» і «Повір’я». Видання стане у пригоді широкому загалу читачів — шанувальників української народної творчості.
19
Традиційне співоцтво. Українські співці-музиканти в контексті світової культури: Наукове видання
Черемський Кость
Книга присвячена традиційному українському співоцтву, його походженню та історичним особливостям розвитку. На основі запропонованого автором нового концептуального підходу і залучення нових маловідомих джерельних матеріалів у роботі, вперше в українському мистецтвознавстві, здійснено системне дослідження форм і груп традиційного українського сиівоцтва, висвітлено феномен цього явища у контексті світової культури. Дослідження орієнтоване на коло дослідників, науковців, студентів, викладачів і всіх зацікавлених у пізнанні традиційної культури українського народу.
75
Українське сакральне мистецтво з колекції ''Студіон''
Ікона як явище світової культури; її богословський, духовний, мистецький виміри; ікона в українській культурі; роль музейників і духовенства у порятунку і збереженні творів сакрального мистецтва-теми, заторкнуті на сторінках цього видання, так чи інак стосуються теми головної: збірки творів з колекції "Студіон", яка тепер зберігається у Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького. У стінах Музею знайшли прихисток понад 500 експонатів "Студіону"; їхній порятунок від варварського знищення тоталітарним режимом - велика заслуга музейників, зокрема - схимонаха Мар'яна (Михайла) Пигеля. Історію збірки "Студіону" від початків її формування і до надходження в Музей розповідає добірка документів, подана окремим розділом книжки. Великий альбом фоторепродукцій демонструє чудові зразки українського, російського, європейського сакрального мистецтва, збережені самовідданою працею музейників для майбутніх поколінь.
180
Кричевські і українська художня культура ХХ століття. Василь Кричевський.
Рубан-Кравченко В.
Книга "Василь Кричевський" — перша частина трилогії "Кричевські і українська художня культура XX століття", шо розпочинає серію видань "Мистецькі роди України". Серія присвячена художній еліті, творчість і доля якої яскраво фокусують драматизм шляхів української культури, виявляють її самобутність і внесок у світову скарбницю. У книзі йдеться про життєвий і творчий шлях родоначальника потужної мистецької династії, художника універсального таланту — Василя Кричевського — одного з великих Майстрів XX століття, які відкривали нові обрії творчості. Творець нової української архітектури і перший художник кіно, живописець, графік і сценограф, майстер вжиткового мистецтва і дизайнер, педагог, дослідник і знавець народної творчості — усе це Василь Кричевський, ключова постать українського мистецтва минулого століття. Книга містить великий документальний та ілюстративний матеріал, який дозволяє глибше зрозуміти мистецтво Майстра і відчути час, в який він жив і творив.
540
Вибрані праці. У 2-х книгах. Кн.1
Шевельов Ю.
Перша книга «Вибраних праць» Юрія Шсиглр.ии.і, н<ні видатнішого українського гуманітарія XX сторіччя, щм-ді і.мілис доробок ученого в різних галузях мовознавства. Сюди ппііііііл.і мого класична праця «Українська мова в першій полотим уи.ідцнтого століття (1900—1941): Стан і статус», полемічнії |игші,.і<.і «Так нас навчали правильних проізношеній», в якій Шгиілі.пи і простежує деякі псевдонаукові концепції радянських ліні ші мі: і і.ггп, що висвітлюють погляди вченого на актуальні ирішонік мі іі лексикографічні проблеми. Кілька розвідок Шевельон.і, нміщсмн« у .ібірнику, присвячено історичним питанням походження и мім іку української мови. Для студентів і аспірантів філологічних ф.іиул.....і lit, викладачів вищої школи, вчителів, журналісті», п і.нм, і у 1 хто цікавиться питаннями історії й сучасного стану уи і.....и м ш мови.
83
ЖЛОБОЛОГІЯ : Мистецько-культурологічний проек
Мухарський Антін
Літературно-мистецьке видання «Жлобологія» розраховане на широке коло читачів: поціновувачів сучасного мистецтва, студентів і викладачів, громадських діячів, політиків, коуч-тренерів, художників, письменників і галеристів, фалеристів, адвентистів сьомого дня, дипломатів, рекламістів, телепродюсерів, зірок шоу-бізнесу та спорту, філологів, філософів, філантропів, антропологів та інших «богемних виродків», які «відірвалися від народу». Книга є рекомендованою для читання всім, хто вважає себе «інтелігентною людиною», «елітою нації», «душой народа», «знавцем істини», відданим адептом «масковского православія» та й, зрештою, кожному, хто хоч раз ставив собі запитання: «Чому в Україні з історією і з добробутом не склалося?». У всіх текстах збережені особливості мовлення авторів. Вживання ненормативної лексики в окремих авторів не є самоціллю, бо дозоване і вмотивоване емоційністю розмови. Це є невід'ємною складовою діалогу і водночас відтворює авторську стилістику викладу думок. Кожен з авторів у природний для себе спосіб тлумачить певні філософські та культурологічні категорії, про які йдеться в роздумах. Небажано читати цю книгу людям з обмеженими розумовими здібностями, спричиненими браком освіти, культури та виховання, адептам різних людиноненависницьких ідеологій, особам із ознаками політичної шизофренії та інших афективних станів, дітям до 18-ти років, а також людям із нестабільною психікою. Заборонене читання людям бєз почуття гумору!
199
Українські релігійні вишивки. 8-ма збірка
ВСТУПНІ ЗАВВАГИ АВТОРА ДО 8-ої ЗБІРКИ Досі я видав друком 7 збірок (1979, 1982, 1984, 1992, 1992, 1995, 1996). У 7-ій (1996) були позбирані взори з усіх нопередних збірок(ч.І-ІОЗ) + нові взори (ч. 104-110).Тепер це 8-ма збірка - з нцшіміі взорами інших ікон (ч.ІП- 125). Пояснення чи „Вступні завваіи“ щодо вищивайня є ці самі в усіх попередніх збірках* а тут їх тільки дослівно повторюю, бо може хтось, хто купить цю збірку, не буде мати ні одної иопередної. В усіх збірках було подано, щоб лиця і руки та ноги вишивати дрібними стібками, "найкраще ДМЦ 950-яеніший колор і 3773-темніший, поміж нитками канви (канва і подвійними; нитками - 40 очок на один сантиметер), а на полотні (панама, чи подібне до панами полотно) через одну нитку, а мимо того дехто вишиває на канві грубими нитками (від очка до очка), а на полотні через-дві нитки і тому лиця і руки та ноги не виходять ніжно. У „Вступних заввагах* було: „Щоб вишивання вийшло добрим» окрім зразків, треба мати відповідне полотно, або відповідну канву. Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати, і щоб вони творили правильний квадратик. Такою тканиною є так зване „нанаміГ . полотно, що дуже добре надається до вишивання. Розмір ікони залежить від кількості ниток на сантиметер (чи на інч - американську міру довжини). Чим рідше є полотно f і менше ниток на сантиметер чи на інч, тим більша ікона і, навпаки, чим густіше полотно і більше ниток на сантиметер, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток „молін©іі, скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділити по 2-3 нитки, усуваючи менше матеріялу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. Сказане про полотно стосується і- канви. Ікони можна вишити на приложеній до полотна канві, або волічкою - на самій канві. Якщо вишивається по канві на полотні, то треба „моліне“, а як на самій канві, то треба вишивати волічкою. Канва може мати у переплетенні по одній нитці (дрібна канва), або рівночасно по дві нитки, одна коло другої (рідка Канва). Якщо вишивається на самій лише канві то найкраще брати ту, що мас біля вісім подвійних ниток на сантиметер(чотири вічка - чотири стібки-хрестики, чи около 20 подвійних ниток на інч (10 вічок - 10 стібків-хрестиків). Ця канва між вічками має по дві нитки, і на ній найлегше вишивати постаті та тло волічкою, звичайними стібками від вічка до вічка, а на лиця і руки треба вживати „моліне" і вишивати дрібними стібками поміж здвоєними нитками канви. Секрет для вишнвання гарних облич і рук полягає якраз на застосуванні дрібних стібків поміж нитками (од вічка поміє дві нитки, чи зпоміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків - од вічка до вічка (так само- й на тло), або іі через більше вічок - на одному дуже великому стібку. Вишивання дрібними стібками є в чотири рази густіше, тому якраз лице і руки виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками, або півхрестиками. Півхрестиками вішшвасться скоріше, і поверхня буде краща та гладша, оскільки полотно чи канва' нрп цьому не стягається, а хрестики стягають його, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. Кольори на поданих в збірці взора* є приблизними, або відтвореними подекуди припадковими олівцями. Хто забирається до вишивання, сам мусить добирати собі відповідні кольри, бо є різні відтінки ниток тої самої барвила на рисунку ці краски є переважно яскраві, щоб можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої, чи іншої яскравої барви можна брата, і добре є взяти, цю саму барву з лагіднішим відтінком. Купуючи нитки, кольори треба самому гармонізувати, пам’ятаючи, що кольоровані олівцем взори не завжди мають барву волічки, чи ниток „ДМЦ-МОЛІНЕ“. Коли ікону вишито півхрестиками на самій лише канві, по завершенні треба причепити на дошинку, виражати ікону як правильний чотирокутник, і через вогку шматину перепрасувати залізком. Після того ікона матиме правильну форму. Вишиті волічкою чи нитками „ДМЦ - МОЛІНЕ* ікони виглядають, звичайно, значно краще аніж рисовані олівцями на папері і з того малюнку фотографовані.Барви, однак, треба добре, зі смаком дібрати у гармонійну цілість. На іконах, переважно, є рамки. При вишиванні ікон краще спочатку вишити рамки, у які потім віповідно помістити образ. Якщо рамки дасться інші від тих, що на рисунку, то їх треба почати вишивати з долини від середини - вправо і вліво. Якщо хтось хоче інші рамки, то для того, щоби всі чотири кути були правильними, треба ужити дзеркала і відповідно укласти кут. Під взорами тих ікон, де є дрібні лиця, подано ці обличчя ще раз, у побільшенні, для вишивання хрестиками на полотні через одну нитку, цебто малими стібками, або півхрестиками на канві через одну нитку (поміж нитки), якщо канва має між вічками дві нитки. При деяких іконах, якщо не було місця для зразків облич дрібними стібками, а треба було подати дрібні стібки, то їх видрукувано осібно у цій збірці по зразках ікон. Голки для вишивання на канві є грубілі, аніж звичайні - до полотна. Кінець їх є тупий, а вушко більше, відповідно до волічки (не замале, бо тяжко було б пересягнути волічку, але і не завелике, бо тоді волічка висуватись буде при вишиванні).Волічка буває різних кольорів і товщини, вовняна, або синтетична. Синтетична краща, бо її молі не їдять і вона не корчиться на дощі.Товщину волічки треба вибирати у залежності від величини вічок канви. Якщо волічка загруба, то тяжко нею вишивати, а якщо за тонка, то не покриває канви. Якщо канва завузька, то можна додати її, вишиваючи, де канва кладеться одна на одну, через подвійну грубість. При вишивані на канві треба по боках лишити смугу на 15-20 стібків, затягнути її під спід і вишивати краї рамки на цій подвійній товщині. При цьому ікона краще тримається, бо краї мають подвійну товщину. Взірці є, звичайно, друковані так, що кожна 5-та лінія по горизонталі і вертикалі є грубшою для кращого обчислення стібків при вишиванні. Якщо на канві для вишивання нема 5-тої лінії чорнішої, то можна нарисувати лінії в обох напрямах на канві, через кожне 5-те вічко, а на полотні дати лінію через кожних 10 ниток (по дві на вічко) олівцем - для легшого вишивання і контролю помилок, при порівнанні з рисунком на взірцях. Всіх ікон досі вишито і продано чи подаровано 175 і вони розповсюднені в Україні, в Західній Європі, в Америці, Канаді, Бразилії, Аргентині і Австралії., а 68 вишито на виставку в Україні. На всі ікони вишиті автором є видруковані взірці крім для двох великих Люрдських. Автор мав виставки в Україні у 1992 році у 9-ьох містах, а у 1996-1998 у 32 містах і має намір робити вистаки у 1998 - 1999 роках у східних і полудневих містах України. Мета видавання збірок, альбому та образців і роблення виставок була і є, щоб заінтересовані побачивши вишиті ікони і альбом та образці вишитих ікон, і маючи взори, самі їх вишивали. Автор складає щиру подяку і признання др. Анні Швердтфегер, американці німецько-ірляндсько-французького походження, яка погодилася допомогти і допомогла у виданні збірки.
75
Народознавчі зошити 4'2011
59
Школа Михайла Бойчука. Тридцять сім імен
Кравченко Ярослав
У виданні вперше зібрано матеріали про життєвий і творчий шлях 37 художників-бойчукістів — Михайла Бойчука, його однодумців та учнів — і подано на тлі історичних подій XX століття. Видання містить понад 400 ілюстрацій: твори, що збереглися в музеях чи приватних колекціях, а також фотографії знищених робіт. Тут вміщено листи самих бойчукістів, а також листи про них. Частина з листів уже публікувалася, а деякі публікуються вперше. Також подано огляд бібліографії, присвяченої бойчукістам. Видання призначене для мистецтвознавців, істориків культури, педагогів і студентів мистецьких навчальних закладів, а також для всіх, хто цікавиться українським образотворчим мистецтвом XX століття.
360
Казкогості з високості. Сценарії свят
Павленко Ольга
У посібнику вміщено розробки виховних заходів, які сприятимуть підвищенню загальної культури учнів, дх моральної та національної гідності. Чимало сценаріїв цієї збірки пройшли випробування часом і практикою. Для вчителів української мови і літератури, студентів філологічних факультетів, керівників студій, гуртків, факультативів.
26
Українська димлена кераміка XIX - початку XXI ст. Історія. Типологія. Художні особливості
Мотиль Роман
У монографії висвітлюється українська димлена кераміка як самобутнє мистецьке явище. Аналізуються історико-соціальні, економічні й естетичні передумови формування української димленої кераміки, її витоки і періодизація розвитку, трансформації впливів, відродження та згасання традицій. Окремо приділено увагу технології виготовлення та оздоблення димлених гончарних виробів, а також типології творів. Для мистецтвознавців, істориків, етнографів, культурологів, музейних працівників, художників та шанувальників української культури. The monograph throws light upon Ukrainian smoked ceramics considered as original artistic phenomenon of traditional folk culture. Thorough study has been performed in historical, social, economic and aesthetic preconditions for formation of Ukrainian smoked ceramics with more precise definition of its sources as well as an arrangement of periodic cycles during its development. Factual data as for transformation of impacts, revival and weakening of traditions have been noted. Especial attention has been paid to the technologies of production and decoration of smoked pottery-ware. In accordance with the complexes of features a typology of art-works has been elaborated. Under analysis have been put some peculiarities of forms and decor of Ukrainian smoked ceramics. This book might be of interest for art scholars, historians, ethnographers, culturologists, museum custodians, artists and connoisseurs of Ukrainian culture.
62
Показати ще...