Ваш кошик порожній
Книжкова Хата 097-609-59-85
Наприклад: Нестайко...

Воропай Олекса

Звичаї українського народу

Школа 2009 р. 384 ст. , палітурка: т



32 грн.
Доставка:

   - Нова Пошта 1-3 дні
   - Укрпошта 3-7 днів
   за тарифами перевізників

Оплата:

   - при отриманні
   - на карту Приватбанка



Звичаї — це прикмети, за якими розпізнається народ; неписані закони, якими люди керуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних турботах. «Звичаї нашого народу» Олекси Воропая — найпопулярніша праця, яка охоплює календарний рік українця, представляючи в комплексі народні обряди, прикмети, вірування тощо. У цьому виданні представлено найбільш значні свята і звичаї, які й донині шануються та відзначаються в Україні. Видання розраховане на всіх, кому не байдуже минуле нашого народу, його прадавнє коріння, передусім на шкільну молодь, вчителів, батьків.


ISBN: 966-661-540-1
На перехрестях віку: У 3 кн. Кн. 2
Ільницький М.
До другої книги праць Миколи Ільницького ввійшли монографії про Богдана-Ігоря Антонима, Ігоря Калинця та «портрет» літературного Львова XX століття. Нарис про Б.-І. Антонима — перше в українському літературознавстві дослідження про талановитого поета (1909—1937), творчість якого за радянського режиму замовчувалася і спотворювалася. У портреті І. Калинця розкрито закоріненість слова поета в духовну традицію української культури та інтенсивність новаторських пошуків, втілення громадянського сумління покоління 60—80 років і суверенності поетичного слова. Літературні портрети постають яскравими фрагментами широкого тла — літературного життя Львова протягом XX століття, насиченого драматичними колізіями спрагою оновлення поетичного слова. Розраховано на науковців, студентів і всіх, хто цікавиться українсь
90
Українська вишивка
Упорядник Р. В. Захарчук-Чугай
В альбомі подані узори на основі вишивок, їх фрагментів з різних регіонів України, збережених у США. Праця передана, як дар Україні, доктору мистецтвознавства, професору Paid Володимирівні Захарчук-Чугай, яка й упорядкувала та класифікувала вишивки за їх територіальною приналежністю. Для дослідників та шанувальників української народної вишивки, а також для широкого кола вишивальниць.
96
Землі Карпат : Щастя Серед Паводків : фотоальбом
Ільєнко Олександр, Медведенко Дмитро
До Всесвітнього дня води у київському видавництві «Генеза» побачив світ фотоальбом «Землі Карпат. Щастя серед паводків», який присвячений більш як сторічній історії високої води у Карпатському регіоні. Його автори – молодий професійний фотограф Олександр Іллєнко та студент Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого Дмитро Медведенко – фотознімками зуміли донести до читачів не тільки трагізм розлютованої водної стихії, що зветься паводком, а й показати людину, яка бореться з нею і перемагає своєю мужністю, витримкою і навіть почуттям гумору. Усі чорно-білі фотографії, які представлені у цій книзі, були спеціально відібрані та відскановані у Національному архіві України за його дозволом. Після чого їх було візуально змінено, відретушовано та імпортовано до основного дизайну книги.
365
Біля джерел українського бароко: Збірник наукових праць
ред. Богдани Криси
Науковий збірник присвячено явищам раннього українського бароко, перспективам і ретроспективам барокового мислення. Творчі постаті окремих авторів - Герасима Смотрицького, Мелетія Смотрицького, Кирила Транквіліона Ставровецького - увиразнюються на широкому культурному, релігійному і літературному тлі.
112
Українські релігійні вишивки. 7-ма збірка
Блажейовський Дмитро
ВСТУПНІ ЗАУВАГИ Щоби вишивання вийшло добрим, окрім зразків,, треба мати відповідне полотно, або відповідну канву. Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати і щоб вони творили правильний квадратик. Такою тканиною є так зване "панама" - полотно, що дуже добре надається для вишивання. Розмір ікони залежить від кількості ниток на сантиметр (чи на інч -американську міру довжини). Чим рідше полотно, тим більша ікона і, навпаки, чим густіше полотно, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток "МОЛІНЕ", скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділяти по 2-4 нитки, уживаючи менше матеріалу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. Сказане про полотно стосується й канви. Ікони можна вишивати на приложеній до полотна канві, або волічкою - на самій канві. Якщо вишивається по канві на полотні, то треба "МОЛІНЕ", а як по самій канві, то треба вишивати волічкою. Канва може мати у перерлетенні по одній нитці (дрібна канва), або одночасно по дві нитки, одна коло другої (рідка канва). Якщо вишивається на самій лише канвГ, то найкраще брати ту, що має біля 8 подвійних ниток на сантиметр (чотири вічка - чотири стібки-хрестики), чи біля 20 подвійних ниток на інч (10 вічок - 10 стібків-хрестиків). Ця канва між вічками має по дві нитки, і на ній найлегше вишивати постаті та тло волічкою, звичайними стібками від вічка до вічка, а на лиця і руки треба вживати "МОЛІНЕ" і вишивати дрібними стібками поміж здвоєними нитками канви. Секрет для вишивання гарних облич і рук полягає якраз на застосуванні дрібних стібків поміж нитками (від вічка поміж дві нитки, чи зпоміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків - від вічка до вічка (так само -й на тло), або й через більше вічок - на одному дуже великому стібку. Вишивання дрібними стібками - в чотири рази густіше, тому якраз лице і руки виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками, або півхрестиками. Півхрестиками вишивається скоріше, і поверхня буде краща та гладша, оскільки полотно чи канва при цьому не стягається, а хрестики стягають їх, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. Кольори на поданих в альбомі взорах є приблизними, бо відтворені олівцями. Хто має намір зайнятись вишиванням, той сам мусить добирати собі відповідні кольори, бо є різні відтінки ниток тої самої барви, а на рисунку ці краски переважно є надто яскраві, щоб їх можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої, чи іншої яскравої барви, можна брати, і добре є взяти, цю саму барву з лагіднішим відтінком. Купуючи нитки, треба самому гармонізувати кольори, пам'ятаючи, що мальовані олівцями взори не завжди мають барви волічки, чи ниток "ДМЦ ; МОЛІНЕ". На лице і руки добре є уживати ДМЦ 950, a ANCOR-368 для темнішого кольору. Коли ікону вишито півхрестиками на самій лише канві, то по завершенні треба вишивку пришпилити на дощинку, вирівнявши ікону як правильний чотирикутник, і через вогку тканину перепрасувати залізком. Після того ікона матиме правильну форму. Вишиті волічкою чи нитками "ДМЦ - МОЛІНЕ" ікони виглядають, звичайно, значно краще, аніж рисовані на папері і з того малюнка фотографовані. Барви, однак, треба добре зі смаком дібрати у гармонійну цілість. На іконах переважно є рамки. При вишиванні ікон краще спочатку вишити рамки, у які потім відповідно помістити образ. Якщо рамки даються інші від тих, що на рисунку, то їх треба почати вишивати знизу, від середини - вправо і вліво. Якщо хтось хоче інші рамки, то для того, щоби всі чотири кути були правильними, треба укласти кут з допомогою дзеркала. Додатково, дрібні елементи подаються збільшеноЦдля вишивання хрестиками на полотні через одну нитку, тобто малими стібками, або півхрестиками на канві через одну нитку (поміж нитки), якщо канва має між вічками дві нитки. Голки для вишивання волічкою по канві є грубші, аніж звичайні - до полотна. Кінець їх тупий, а вушко більше, відповідно до волічки (не замале, бо тяжко було б протягнути волічку, але й не завелике, бо тоді волічка висуватиметься при вишиванні). Волічка буває різного кольору і товщини, вовняною або синтетичною. Синтетична краща, бо її не їсть міль і вона не деформується на дошці. Товщину волічки треба вибирати у залежності від величини вічок канви. Якщо волічка загруба, то тяжко нею вишивати, а якщо затонка, то не покриває канви. Якщо канва завузька, то можна додати її, вишиваючи на стику двох полотен канви. При вишиванні на канві треба лишити по краях смугу на 15-20 стібків, затягнути її підниз і вишивати рамку по краях підігнутої канви. При цьому ікона краще тримається, бо краї мають подвійну товщину. Взірці є друковані так, що кожна 5-та лінія по горизонталі й вертикалі є товщиною для кращого обчислення стібків при вишиванні. Якщо на канві для вишивання нема 5-тої лінії, то можна нарисувати лінії в обох напрямках на канві, через кожне 5-те вічко, а на полотні дати лінію олівцем через кожних 10 ниток (по дві на вічко) - для легшого вишивання і контролю помилок, при порівнянні з рисунком на взірцях. Всіх ікон і хоругов досі вишито 168 і вони розповсюджені в Україні, в Західній Європі, в Америці, Канаді, Бразилії, Аргентині і Австралії. Вишивані хоругви автора зберігаються в українських катедральних соборах: у Львові у св. Юрі - дві, у Мюнхені (Німеччина) - дві, у Мельборн'і (Австралія) - дві, у Люрді (Франція) - чотири, в Українській центральній семінарії в Римі - чотири. Кир Лостен взяв до Стемфорду чотири. Ікони знаходяться: у Люрді - дві, в Українській центральній семінарії в Римі - п'ять, у бібліотеці Східного Інституту - дві, у бібліотеці у Ватикані - дві, у сестер св. Анни в Бразилії - дві, у музеї в Коломиї - дві, у музеї Історії релігії у Львові - дві, у каплиці Митрополита Сулика - дві, у каплиці Кир Дмитерка - одна, у канцелярії Кир Мудрого - три, у музеї в Каневі. Малі іконки знаходяться на фелоні Кир Мудрого - одна, на фелонах отців Василіян в Римі - три, а по чотири на мантіях Блаженішого Любачівського, Митрополита Сулика і Кир Лостена. На всі ікони, вишиті автором, є взірці видруковані. Досі вийшло сім збірок: у 1979, 1982, 1984, 1992, 1992, 1995 pp. Остання - сьома (1996) має всі попередні разом взяті з додатком ч. 104-110. У 1992 р. автор мав виставки вишитих хоругов та ікон у дев'ятьох містах України, а в 1992/93 р. дві у Римі і одну в Помпеях, а на 1996 р. заплановано зробити виставку робіт автора у різних містах України, головно 1992-1996 pp. Мета видавання збірок, виставки і подання місць, де можуть заінтересовані побачити вишиті хоругви й ікони, є та, щоб люди мали взори і самі їх вишивали. Автор складає щиру подяку і признання др. Анні Швердтфегер, американки німецько-ірляндсько-французького походження, яка погодилася допомагати і допомогла у виданні збірок та у вишиванні хоругов, ікон та образів. Дмитро Блажейовський
159
Музей народної архітектури та побуту у Львові
Фотоальбом знайомить львів'ян та гостей міста з Музеєм народної архітектури та побуту
99
МОВА - НАРОД. Висловлювання про мову та її значення в житті народу
Упоряд. Олекса Тихий
У книзі “Мова - народ” зібрано документи і висловлювання видатних людей про мову (понад 250 авторів та документів). Декілька розділів збірки (“Письменники, вчені та поети про роль та значення мови в житті народу”, “Ставлення до мови”, “Патріотизм”) присвячені загальним питанням значення рідної мови, інші розділи (“Тарас Шевченко про мову”, “Доля української мови в історичному плані”, “Трохи статистики”) присвячені українській мові. Упорядник збірки, учитель і правозахисник Олекса Тихий (1927-1984), член-засновник Української Гельсінкської групи, закінчив роботу над рукописом у 1976 році, але невдовзі після того був засуджений за “антирадянську діяльність”. Збірка публікується вперше. Як додатки до збірки “Мова - народ” подані: стаття Олекси Тихого, короткий біографічний нарис та лист-звернення “Міжнародної амністії”.
32
Буковинський танець
Серед різноманітних жанрів народної творчості Буковини одне з чільних місць займає танцювальне мистецтво. У збірнику подано записи десяти сценічних варіантів народних танців різних місцевостей краю, здійснених відомими у Чернівецькій області хореографами М.Поморянським та Я.Мурахов-ським, а також нотний матеріал для їх супроводу та малюнки буковинських народних костюмів, виконаних спеціально для цього видання народним художником України, лауреатом Державної премії ім. Т.Шевченка Данилом Нарбу-том. У додатку подано три буковинські народні танці, які свого часу записав М.Поморянський, вони були опубліковані у книзі "Українські народні танці" А.Гуменюка за редакцією П.Вірського (видавництво "Наукова думка", Київ, 1969 р.). У статтях та коментарях розкрито процес відродження буковинських народних танців та їх сценічне втілення у сучасних умовах, творчий доробок Державного заслуженого академічного Буковинського ансамблю пісні і танцю України, самодіяльних і народних аматорських колективів та їх керівників. У кольорових світлинах відображені різноманітні сценічні варіанти народних танців у виконанні хореографічних колективів різних регіонів Буковини.
91
Церкви України. Закарпаття
Сирохман Михайло
Видання охоплює релігійну архітектуру та історію церков східного обряду на території Закарпатської області. Фотоальбом висвітлює всі місцевості на Закарпатті де стоять чи стояли церкви. Матеріал розміщений територіально і подає як енциклопедичні, так і популярні інформації про церкви, про фундаторів та про майстрів-архітекторів. Окремо широко описані та ілюстровані давні й унікальні дерев’яні церкви, всі ті які втрималися до нашого часу, а також ті, котрі пропали. Видання повинно бути цікаве священикам, історикам, архітекторам, та всім іншим, котрі цікавляться історією і культурою українського народу. Mykhailo Syrokhman. CHURCHES of UKRAINE — Zakarpattia. The subject of this publication is to the religious architecture and history of eastem-rite churches in the province of Zakarpattia, Ukraine. The photo - album covers all places in Zakarpattia where churches stand today or stood at one time. The material is organized in a regional manner and provides encyclopaedic as well as popular information about the churches, their founders and their craftsmen-architects. Special attention is placed on the unique wooden churches of the region. All of these are described in some detail — those that stand today, and those that were lost over the years. The publication should be of interest to religious and political historians, architects and all those who are interested in the culture and religion of Ukrainians of the region.
399
Український стрій
М. С. Білан, Г. Г. Стельмащук
На обширному джерельному і фактологічному матеріалі представлено шлях формування і побутування українського традиційного строю від найдавніших часів до XX ст. Розглянуто комплекси строїв усіх етнографічних регіонів України та зв'язок строю із духовним життям народу. Додано короткий словник народної одягової термінології та список літератури про одіж.
369
Мировое искусство (Мастера Северного Возрождения)
Сост. И. Г. Мосин
Книга посвяшена художественному периоду в искусстве Северной Европы XV-XVI веков, получившему название Северное Возрождение. В ней представлено 108 биографий как прославленных, так и малоизвестных мастеров, представляющих разные художественные школы, сформировавшиеся в этот период в Нидерландах, Германии, Франции, Испании. Издание богато иллюстрировано (в нем более 1000 цветных репродукций) и снабжено предисловием, даюшим представление об особенностях этого периода, его художественной уникальности. Алфавитный принцип, положенный в основу данного справочного издания, делает работу с ним максимально удобной. Книга адресована всем, кто интересуется историей искусства и культуры.
55
КАТЕРИНА БІЛОКУР. Малярство і проза
52
З криниці літ : У 3 т. Том 3 : Літературні портрети; Дніпровський меридіан
Дзюба Іван
У третьому томі вибраних праць Івана Дзюби подано низку літературних портретів українських письменників XIX і XX століть, спогади про діячів культури; в розділі «Дніпровський меридіан» ідеться про перегук мотивів української, білоруської та литовської літератур. Книжка розрахована на студентів, викладачів гуманітарних дисциплін та всіх, хто цікавиться явищами української літератури.
115
На гитаре - по слуху: самоучитель
Парнес Д., Осыкина С.
Эта книга для того, кто хочет научиться играть без нот на гитаре, по слуху подобрать знакомую песню, прозвучавшую по ТВ, радио, в кино и спеть под свой аккомпанемент. Заниматься по нашему самоучителю сможет человек любой профессии и возраста. Тот, кто уже как-то аккомпанирует, познакомится с новыми для себя аккордами, устранит ошибки в их применении. Поможет самоучитель и учащимся музыкальных учебных заведений.
45
Українські кахлі XIV - початку XX століть. Історія. Типологія. Іконографія. Ансамблевість
Колупаєва Агнія
У монографії досліджуються українські кахлі як самобутнє мистецьке явище в національній культурі в європейському контексті. Визначені спільні засади та етноспецифічні, локальні риси, витоки, висвітлюється історія українською кахлярства, окреслено регіони, осередки тошо. Окрема увага приділяється народним кахлям XIX - початку XX ст. Розглядаються технічні засоби художнього формотворення кахель, запропоновано типологію пам'яток за тектонічною формою, пластикою, декором. Досліджується іконографія, художні особливості, стилістика творів кахлярства, а також ансамблевість кахляних печей у системі інтер'єру народного житла. Для мистецтвознавців, істориків, етнографів, культурологів, музейних працівників, художників та шанувальників української культури.
225
Коли в душі народжується слово: Сценарії літературно-краєзнавчих заходів, огляд творчості літераторів-земляків (З досвіду роботи клубу
Ласійчук Мирослава
Мирослава Ласійчук багато років у Коломийській міській бібліотеці для дітей №2 вела організований на печатках нашого державного відродження клуб цікавих зустрічей «Краєзнавець». У бібліотеці, яку вона очолювала, відбулося багато різноманітних заходів, які прилучали дітей до рідної культури, мистецтва, духовного світу українців. Життєві обставини змусили Мирославу Михайлівну залишити улюблену роботу з дітьми і поїхати до Італії на заробітки. Там, далеко від рідного краю, вона не полишила думки видати книжку, яку підготувала до друку перед від їздом. Справді, дивні ми люди, українці. Дивні й величні своїм оптимізмом, відданістю улюбленій справі.
15
Легенди старокиївські
Королева Наталена
Ім'я української письменниці Наталени Королеви (1888—1966) майже не відоме сучасному читачеві. Вона є автором історичних романів, повістей, оповідань, таких як «1913», «Предок», «Сон тіні» та інші. Переважну більшість творів ще й досі не видано. До книжки ввійшов цикл «Легенди старокиївські», написання яких було завершено на початку 40-х років минулого століття. Це 25 легенд-оповідань, кожне з яких містить цілий комплекс ідей, думок, фактів, спостережень, художніх перевтілень. Тематично вони поділені на: легенди скіфські, легенди княжої Русі і легенди, пов'язані з Києво-Печерським монастирем.
29
Кризисы и катастрофы: кто и почему выживает
Рипли Аманда
Кто и почему выживает во время кризисов и катастроф? Кому удается сохранить жизнь при самых страшных событиях, когда кажется, что нет ни одного шанса на спасение? Можно ли говорить в этих случаях о чуде или вмешательстве провидения? Или существуют объективные факторы, помогающие выжить? Аманда Рипли, корреспондент журнала Times, провела собственное расследование и опросила тысячи людей, выживших в самых ужасных катастрофах последних десятилетий: во время трагедии 11 сентября 2001 года, при урагане «Катрина» в Новом Орлеане, в страшных пожарах, крушениях и при захватах заложников. Раскрывая неизвестные ранее подробности этих печальных событий и анализируя опыт спасшихся, автор рассказывает о том, как надо действовать в экстремальной ситуации, чтобы спасти собственную жизнь и жизнь своих близких. Мы надеемся, что полученную информацию вам никогда не доведется использовать на практике, но в наше неспокойное время об открытиях Аманды Рипли следует знать всем, кто пользуется городским транспортом, летает на самолетах и бывает в местах большого скопления людей.
124
Ремінесценції-2
Медвідь Любомир
«Ремінесценції-2» відомого мистця, живописця-монументаліста (церква Івана Богослова у Суховолі, храм Івана Хрестителя в Оттаві та ін.), академіка Любомира Медвідя охоплюють частину написаних ним у різні роки прозових творів. Перші «Ремінісценції» - це серія живописних робіт (19 полотен) опосередковано пов’язаних із євангельською притчею про повернення Блудного сина. Цій же темі присвячений складний текст есе-феєрії «Кому повінь підвалиною». Крім повісті, у книзі вміщено п’єсу у стилістиці абсурду «Пані - статуя», образний лад якої перегукується із згадкою про дружину праведного Лота, що, утікаючи із покараного Содома, оглянулася і за свою цікавість стала соляним стовпом. Книга презентує проект кіносценарію «Пікассо Рея Бредбері», що опирається на коротку новелу геніального американського письменника, а також кілька вибраних новел, написаних у середині 1960-х років, які доволі прикметно проявляють образне мислення автора. У книзі використано авторські рисунки спонтанного характеру із колекції А. Максименка та М. Андрущенка.
79
1000 шедевров европейской живописи
Кристиане Штукенброк, Барбара Теппер
1000 шедевров - это энциклопедия европейской живописи XII-XIX веков. В книге помещены репродукции картин, сопровождаемые классическим анализом сюжетов и особенностей стиля, представлены творческие биографии художников. Отдельные тематические статьи посвящены истории искусства и развитию жанров живописи в указанный период.
349
Почаївська Свято-Успенська Лавра
Чернихівський Г., Балюх В.
Ілюстрований нарис про всесвітньовідомий духовний християнський центр, занесений у Книгу ЮНЕСКО. Лавра стала твердинею православної віри, високої моральності та культурного розвитку українського народу.
49
Боттичелли
Сандро Боттичелли - один из величайших художников эпохи Возрождения. Широкую известность он снискал своими великолепными аллегориями, навеянными античной мифологией, и полотнами, выполненными по заказам семейства Медичи. В картинах этого знаменитого мастера, как в призме, отразилась эпоха Возрождения с присущей ей верой в красоту человека и возможность божественной гармонии на земле. Работы Сандро Боттичелли отличаются изысканной элегантностью линий, утонченной целостностью приглушенного колорита, мечтательной красотой женских образов и тонким поэтическим настроением. Эта книга, увлекательно рассказывая о судьбе мастера и раскрывая секреты его живописной техники, предоставляет читателю прекрасную возможность познакомиться с неподражаемым творчеством великого Сандро Боттичелли.
39
Музыкальная энциклопедия в 5 т.
Келдыш Ю.
450
Альбом вишитих ікон
Блажейовський Дмитро
Релігійно - мистецьке видання Альбом вишитих ікон - друге мистецьке видання творів отця доктора Дмитра Блажейовського. До альбому ввійшли розроблені автором зображення ікон 2000 -2009 pp. Це найбільш повна збірка творів отця доктора Дмитра Блажейовського , яка складається із нових друкованих збірок взорів «Українських релігійних вишивок» №№ 9-14.
159
Ліра і її мотиви. Додатки. Біографічні матеріали
Демуцький П.
Нотна збірка відомого українського музичного фольклориста П. Д. Демуцького (1860-1927) «Ліра і її мотиви» давно визнана як одне з найповніших зібрань творів лірницького репертуару. Пропоноване перевидання містить також матеріали, присвячені життю та творчості її автора, та коментарі й примітки фахівців минулого і сучасності, що стануть в нагоді фольклористам, музикознавцям, дослідникам і реконструкторам кобзарсько-лірницької традиції. Видання підготовлено до 110-річчя першого виходу в світ збірки «Ліра і її мотиви» (Київ, 1903), а також до 85-річчя від дня смерті 11. Д. Демуцького.
199
Ангкор. Лес из камня
Дажен Бруно
Этот таинственный город на протяжении веков будоражит человеческое воображение. Китайцы считали его недостаточно изысканным; христианские миссионеры увидели в нем очертания Атлантиды и Вавилона; японцы его рисовали; Мезо открыл его заново; матросы по нему разгуливали; архитекторы его изучали и реставрировали; Лоти обрел в этом городе свою мечту; Клодель увидел здесь лицо дьявола; руки простых людей воскресили его к новой жизни. И сегодня, как много веков назад, Ангкор, город-сказка, поражает своей красотой и величием.
59
Українські митці у світі. Матеріали до історії українського мистецтва XX ст.
Автор-упорядник Г. Г. Стельмащук
Книга присвячена українським митцям, які змушені були покинута Україну у зв’язку з політичною ситуацією, що склалася після програних визвольних змагань у XX ст. Ці митці продовжували творчо працювати поза межами Батьківщини, не відмовляючись від свого українства ні в житті ні в творчості. Щобільш, вони активно включилися у світовий мистецький процес. У виданні представлені й художники молодшого покоління, четвертої хвилі еміграції, які покинули Україну наприкінці XX ст.— поч. XXI сг, хто з метою побачити після «залізної завіси» світ, а більшість - з причин економічних. Статті про художників подані в алфавітному порядку. Книга розрахована перш за все на студентів і викладачів художніх навчальних закладів та всіх, хто цікавиться українським мистецтвом. Ukrainian Artists in the World. Materials on history of the Ukrainian Art of the 20th century / Editor H. H. Stelmashchuk. — Lviv: Lviv National Academy of Arts (Scientific Research Department), 2013. — 520 s. This work is dedicated to Ukrainian artists who were compelled to flee Ukraine after the failed attempt to achieve Ukrainian independence in the XX century. These artists continued to work and create in their new homelands, always adhering to their national identity both on a professional and personal level. Destiny has dispersed them throughout the world (United States, Canada, Australia, Argentina, Brazil, Venezuela, Switzerland, France, Germany, England, Italy and various other countries) yet they entered the mainstream and participated in all the international artistic movements. This compilation includes young artists of the 20th and 21st century who fled Ukraine either for political reasons or in search of a more stable economical environment. The pages in this work are presented in alphabetical order. This book has been created to be used as a manual for students as well as to assist professors in their teachings of art and for a any person interested in Ukrainian art in general.
256
Жизнеописания наиболее знаменитых живописцев, ваятелей и зодчих. Том V
Джорджо Вазари
`Жизнеописания` Вазари — первая по времени создания европейская история искусств, настольная книга всякого любителя и исследователя итальянского искусства эпохи Возрождения. Это не только богатейшая сокровищница фактического материала, но и полноценное художественное произведение, воссоздающее яркую и живую картину жизни в Италии на протяжении двух столетий. Блистательный XVI век увенчался творчеством двух непревзойденных итальянцев, Микеланджело и Тициана. Рассказом об этих великих мастерах, а также о многих их современниках Вазари завершает свои `Жизнеописания`.
210
Т. 8: «Дрезденская галерея»
66
Прекрасна епоха. Bell Epoque. Художній нотатник з афоризмами
Осипов І.
Belle Epoque — епоха прекрасна, химерна, примхлива, розкута; епоха, що трощила старі табу й створювала нові забобони, зводила жінок на п’єдестал — і не дозволяла з нього зійти, робила з краси культ і доводила її до абсурду; епоха божественної безтурботності напередодні катастрофи. З першим вибухом Першої світової вона злетіла в повітря — райським птахом, щоб залишитись в ностальгічних спогадах поколінь. Минуло століття — і Belle Epoque повертається: ловіть пір’їни цього чарівного птаха в свій щоденник, надихайтесь величними взірцями справжньої -— тобто безсмертної — краси.
99
Загробный мир. Мифы разных народов
Петрухин Владимир
«Мифы о загробной жизни» — популярный пересказ мифов о загробной жизни и загробном мире и авторский комментарий к ним. В книгу включены пересказы героических европейских, и в частности скандинаских, сказаний о героях Вальхаллы и Елисейских полей, античных мифов и позднейших христианских и буддийских «видений» о рае и аде, первобытных мифов австралийцев и папуасов о селениях мертвых. Центральный сюжет мифов о загробном мире — путешествие героя на тот свет (легший позднее в основу «Божественной комедии» Данте). Приведены и рассказы о вампирах — «живых» мертвецах, остающихся на «этом свете (в том числе и о знаменитом графе Дракула). Такие виды искусства, как театр и портретные изображения, также оказываются связанными с культом мертвых. Книга рассчитана на всех, кто интересуется историей, мифами и сказками.
129
Сальвадор Дали. Альбом репродукций
В. Лаптева
В альбоме представлены репродукции картин Сальвадора Дали, пожалуй, самого необычного художника XX века, сфера интересов которого не ограничивалась живописью, а распространялась на прикладное искусство, кино и литературу.
119
Українська драматургія: Антологія: У 2 т. Т. 1
Дана антологія — це спроба дати цілісне уявлення про українську драматургію: від неперевершеної «Наталки Полтавки» та «Москаля-чарівника» Івана Котляревського, з яких все починалося, до драматургічних творів наших сучасників — Валерії Врублевської та Павла Загребельного. У першому томі антології представлено класичний період української драматургії — п'єси Григорія Квітки-Основ'яненка («Сватання на Гончарівці»), Тараса Шевченка («Назар Стодоля»), Михайла Старицького («Не судилося», «Талан»), Марка Кропивницького («Доки сонце зійде, роса очі виїсть», «Глитай, або ж Павук»), Івана Карпенка-Карого («Хазяїн», «Сто тисяч»), Лесі Українки («Лісова пісня», «Камінний господар»), Івана Франка («Украдене щастя»), що увійшли до скарбниці світової драматургії. Видання включає твори, що входять до учбового курсу вищих навчальних закладів, і рекомендовано як навчальний посібник для студентів, аспірантів, а також спеціалістів, чия діяльність пов'язана з мистецтвознавством.
119
Матисс
Эссерс Волькмар
Альбом содержит хронологию, избранную библиографию, великолепные цветные репродукции картин, фотографии и документы, иллюстрирующие жизнь и творчество художника, отчего данное издание становится серьезным справочником об этом великом мастере.
155
Українська музика: Науковий часопис. Число 2
55
Египетские храмы
Маргарет Мюррей
В книге рассказывается о храмах и храмовых комплексах самой древней и таинственной цивилизации мира - египетской. Автор, используя богатейшие данные археологических экспедиций, ярко и увлекательно повествует о характерных особенностях планировки, разнообразии материалов и стилистике украшений культовых сооружений Древнего, Среднего и Нового царств.
79
Сокровища музеев России
Данная книга знакомит читателя с крупнейшими художественными музеями России. В ней рассказывается об истории создания этих сокровищниц мировой культуры и о наиболее известных из хранящихся в них шедевров живописи и скульптуры.

Издание богато иллюстрировано, что делает его особенно интересным для любителей искусства.
160
Острів благодаті: Фотоальбом
Пилип'юк В.
44
Ремінісценції
Медвідь Любомир
Дане видання - це своєрідний погляд на 70-літній період життя і творчої діяльності відомого українського митця Любомира Медвідя. Крім репродукцій картин з вибраних живописних серій («Евакуації», «Периферії», «Інтер'єри», «Розточчя», «Ессе homo» та «Terra incognita»), тут представлені авторське есе «Рельєфи пам'яті», репродукції кількох графічних творів та окремі поетичні балади середини 60-тихроків минулого століття.
190
Архитектура. Очень краткое введение
Бэллентайн Эндрю
В книге мастерски исследован баланс между стремлением остаться в памяти потомков и практической стороной строительства, воплощавшийся в архитектуре на протяжении истории человечества, а также культурное значение архитектуры — от пирамид Древнего Египта до здания Сиднейской оперы, которое так резко контрастирует с обычными дачными коттеджами. Читатель не просто знакомится с конкретными историческими периодами и конкретными стилями, такими как барокко или модерн, — Эндрю Бэллентайн выходит за рамки этой темы и анализирует экономическое, политическое и эстетическое значение зданий. Следуя за автором, читатель увидит, как обычные постройки приобретают культурную значимость благодаря традиции и как архитектура помогает нам осознать наше место и роль в истории.
19
Альбом вишитих ікон
Блажейовський Дмитро
Альбом вишитих ікон - найбільш повна збірка творів отця доктора Дмитра Блажейовського. До альбому ввійшли розроблені автором зображення ікон, фотографії церковного одягу та атрибутики, взори вишивок а також фотографії новоствореного музею та робіт послідовників.
159
Гоген
Кашен Франсуаза
`Моя бабка была женщиной необычной`, - писал Гоген о своих родственниках по материнской линии. Отец художника был журналистом. Он умер в 1849 г. на пути в Перу. Полю тогда был год. Через всю свою юность пронесет он воспоминания о тропиках. И вся его жизнь пройдет в постоянных разъездах: Копенгаген, Понт-Авен, Мартиника, Арль и в 1891 г. отъезд на Таити. `Я уезжаю, чтобы обрести покой, чтобы избавиться от цивилизации. Я хочу заниматься только простым искусством, самым простым`. Гоген умер на Маркизских островах 8 мая 1913 г.
50
Українська димлена кераміка XIX - початку XXI ст. Історія. Типологія. Художні особливості
Мотиль Роман
У монографії висвітлюється українська димлена кераміка як самобутнє мистецьке явище. Аналізуються історико-соціальні, економічні й естетичні передумови формування української димленої кераміки, її витоки і періодизація розвитку, трансформації впливів, відродження та згасання традицій. Окремо приділено увагу технології виготовлення та оздоблення димлених гончарних виробів, а також типології творів. Для мистецтвознавців, істориків, етнографів, культурологів, музейних працівників, художників та шанувальників української культури. The monograph throws light upon Ukrainian smoked ceramics considered as original artistic phenomenon of traditional folk culture. Thorough study has been performed in historical, social, economic and aesthetic preconditions for formation of Ukrainian smoked ceramics with more precise definition of its sources as well as an arrangement of periodic cycles during its development. Factual data as for transformation of impacts, revival and weakening of traditions have been noted. Especial attention has been paid to the technologies of production and decoration of smoked pottery-ware. In accordance with the complexes of features a typology of art-works has been elaborated. Under analysis have been put some peculiarities of forms and decor of Ukrainian smoked ceramics. This book might be of interest for art scholars, historians, ethnographers, culturologists, museum custodians, artists and connoisseurs of Ukrainian culture.
89
Самые знаменитые цитадели и крепости
Стирлен Анри
На протяжении долгих веков взгляд на мир с «неба» оставался недоступным для простых смертных. Он уходил в область преданий, составляя принадлежность мифологического сознания - ибо одни лишь боги обладали способностью окидывать единым взглядом все те сооружения, что возводили люди, равно как и видеть широту пространства, оценивать техническую надежность возведенного, постигать план и композицию и, наконец, просто созерцать красоту сделанного - тем более что эти памятники в подавляющем большинстве строились к вящей славе богов. Земной же человек - и истово верующий, и просто прохожий - довольствовался взглядом на уровне собственных глаз. Сегодня мы можем воспользоваться привилегией богов, поскольку существует аэрофотосъемка. Благодаря ей читатель книги «Самые знаменитые цитадели и крепости» совершит захватывающее увлекательное путешествие, какое только можно вообразить в книжном формате. Вторая книга нашей новой серии посвящается самым знаменитым в мировой истории цитаделям и крепостям. Это своего рода путеводитель во времени - с доисторических эпох до наших дней - по легендарным оборонительным и фортификационным сооружениям, таким как древний ирландский форт Дан-Энгус, Великая Китайская стена, ближневосточная цитадель Халеб, европейские укрепленные города и замки-крепости Кайрфилли и Каркасон, инкские бастионы Саксауамана, величавые индийские дворцы-крепости Амера, первые современные крепости Сальса, неприступный оплот Блай, творение великого Вобана и самые современные крепости - тюремный форт Алькатрас и бункеры «Атлантического вала» на мысе Ферре.
289
Журавлик мого дитинства. Збірник дитячих пісень
Островерхий I. Л., Артем’єва Т.М.
Пісні композитора І. Островерхого на тексти віршів Т. Артем’євої створені з урахуванням вікових особливостей дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Вони мелодійні, легко запам’ятовуються і сприяють формуванню любові до рідного краю. Для вихователів дошкільних закладів, вчителів музичного мистецтва, студентів, батьків.
27
100 великих памятников
Самин Д. К.
Ничто не может лучше характеризовать различные эпохи мировой истории, чем памятники, которые созданы руками гениальных скульпторов и архитекторов. И не важно, знаем мы их имена или нет. Книга `100 великих памятников` рассказывает о самых выдающихся памятниках: от Сфинкса и Венеры Милосской до Триумфальной арки в Париже и памятника `Тысячелетие России`.
45
Веселої забави! Українські співанки: збірник українських пісень
Налєпа Степан
Проминає багато речей на світі... Та, попри все, залишається рідна земля, пісня рідного краю, допоки її шанують і бережуть у спільноті. Як безпосередній учасник всіляких музично-розважальних заходів, також колишній весільний музика, з власного досвіду знаю, як часом бракує співочого репертуару при бажанні заспівати чи то в колі друзів, чи на відзначенні родинного свята, чи то на поважній забаві, адже не рідко після кількох заспіваних пісень годі пригадати наступну. Але ж... Український народ склав численну кількість пісень!.. Що й спонукало мене взятися за впорядкування саме такої, пропонованої Вам збірки пісень й забезпечити запас найрізноманітніших пісенних творів для виконання розмаїтих за жанром, сюжетом і настроєм. Дорогі шанувальники української пісні! До Вашої уваги нове видання, третій випуск збірки «Українські співанки», значно доповнене, перероблене і опрацьоване практично у всіх розділах. Дякую Вам, що ви часто телефонували з різних куточків України, а також з-за кордону, вносили цікаві пропозиції; за Вашу моральну підтримку під час роботи над книгою, За увагу, що раз додаючи впевненості, заохочуючи, створюючи ефект зацікавлення, що допомагав долати пасивність, спонукав до активної роботи над збіркою. Зичу Вам міцного здоров'я, всіляких гараздів та всіх земних благ, а гарна українська пісня нехай супроводжує Вас упродовж життя.
79
Леонід Литвин. Малярство
Упор. Марта Дзюба; статті Олександра Федорука, Ольги Петрової, Бориса Єгіазаряна
Цей альбом — перше видання, присвячене творчості Олексія Григоровича Литвинова (Леоніда Литвина). За понад півстоліття служіння мистецтву художник створив свій самобутній живописний світ, який непорушно стоїть на трьох китах: Україна - постійний об’єкт його творчого захоплення; живописне ремесло — як спосіб реалізації особистості; кохана дружина Ганнуся. На сотнях своїх полотен мистець фіксує різноманіття ландшафтів України, людей, яких зустрічає на життєвій дорозі, квіти в городі, натюрморти... Для широкого читацького загалу.
165
Максимализм. Графический дизайн эпохи упадка и пресыщенности
Шарлотта Риверс
Максимализм отличают богатство и излишества в графическом дизайне, последовавшие за годами правления минимализма. Изобилие цвета и роскоши, граничащей с китчем, требует возвращения чувственности. Помимо декоративной отделки, орнамента и украшений, максимализм показывает, как сегодняшние дизайнеры используют тактильные материалы, насыщенные цвета, техники печати и эксклюзивные технологии отделки. Демонстрируя всю гамму графики - от плакатов KesselsKramer и редизайна Vogue Paris от M/Af (Paris) до интерьеров Майкла Джиллета для Levi's, максимализм изучает дизайн книг и печатных изданий, плакатов и упаковки, фирменного стиля, интерьера и так далее. За декоративность, чувственность, роскошь и фантазию максимализм достоин стать обязательной книгой графических дизайнеров любой сферы.

Формат: 26 см x 23 см.
460
100 знаменитых площадей мира
''...Года, как волны, разбивались О твой гранитный постамент'' - эти строки об Александровской колонне, что возвышается на Дворцовой площади Санкт-Петербурга, могут быть отнесены к десяткам других не менее величественных и прекрасных площадей мира. Творения разных эпох, они, каждая в отдельности, стали сердцем своих городов, воплотив в себе величие духа и гения людей, их создавших. На большинстве из них и сегодня кипит жизнь. ''Старушки в кружевах'' - площади Брюгге, Мантуи, Праги, Нюрнберга, Исфахана - по сей деньмноголюдны. Осматривая их достопримечательности, туристы порой ловят себя на мысли, что современная пестроцветная толпа забавно смотрится в декорациях Средневековья и Ренессанса. Площади же Ротенбурга-на-Таубере и Самарканда, Лечче и Тадж-Махала словно погружены в сон, созерцая свое славное прошлое. Когда-нибудь, возможно, такая участь постигнет и Потсдамскую площадь, и Пикадилли-серкус, и Таймс-сквер, и Праба-дос-Трес-Подерас, но сегодня это царство модерна, где правит бал XX век. А какими будут площади нового тысячелетия? Возможно, подобными площади Федерации в Мельбурне... Технический прогресс меняет нашу жизнь, и архитектура новых площадей несет отпечаток этих перемен.
199
Львів у графіці [Образотворчий матеріал] : [з фондів Львівського історичного музею]: [альбом]
Альбом містить 50 зображень графічних творів з Колекції „Графіка” Львівського історичного музею. Це — панорами Львова XVII—XIX ст., вигляди площ і вулиць, сакральні споруди, архітектурні пам’ятки. Альбом зацікавить істориків і мистецтвознавців, шанувальників минувшини Львова, гостей нашого міста. The album features 50 works of graphic art from the collection „Graphic Works“ of Lviv History Museum. These include scenic views of Lwiw of the XVII—XIX century, views of squares and streets, sacral buildings, architectural monuments. The following album will be of interest to historians and art experts, those who are fond of Lviv’s historical past and guests of our city. W albumie rozmieszczono 50 prac graficznych ze zbiorow Lwow-skiego Muzeum Historycznego ,,Grafika“. to panoramy Lwowa XVII—XIX w., widoki placow і ulic, budowle sakralne, zabytki architektoniczne. Album zainteresuje historykow і znawcow sztuki, przyjaciol przeszlosci Lwowa, gosci naszego miasta. В альбоме представлены 50 изображений произведений графики из коллекции Львовского исторического музея. Это панорамы Львова XVIII—XIX в., виды площадей и улиц, сакральные сооружения, пам’ятники архитектуры. Альбом заинтересует историков и искусствоведов, поклонников истории Львова, гостей нашого города.
160
100 великих музеев мира
Ионина Надежда
Книга, продолжающая популярную серию «100 великих», рассказывает об истории зарождения музейного дела, о том, как частные коллекции страстных собирателей и меценатов превращались в великие музейные собрания. В ней собран материал о музеях древних и совсем молодых, всемирно известных и еще не ставших самыми знаменитыми. Читатель книги совершит путешествие в афинский Акрополь и Помпеи, Ватикан и Лувр, Дворец дожей и Эскориал, Кунсткамеру и Петродворец, Эрмитаж и Алмазный фонд России.
39
Monet. Клод Оскар Моне. Художній нотатник з афоризмами
Осипов І.
Про Клода Оскара Моне (1840— 1926) казали, що в нього «ідеальне око»: воно ніби саме вибирало, що і як малювати. Не випадково імпресіонізм отримав назву від його картини — «Impression, soleil levant» («Враження, схід сонця»). Чудо мистецтва інколи вдається пояснити, відтворити — ніколи. Кажуть — рецепти краси, на відміну від законів науки, мають тільки зворотну силу. Але не слухайте нудних педантів, не бійтесь довіряти собі: пишіть, малюйте, занотовуйте свої враження — дерзайте, вчіться в генія, долучайтесь до його звитяг.
99
Дерев'яні церкви України
Шевцова Галина
229
Махабхарата, или Сказание о великой битве потомков Бхараты
Литературный пересказ Махабхараты знакомит читателя с основными героями и сюжетами всемирно известного древнеиндийского эпоса. В издание включены статья и словарь имен, названий и терминов.
35
Народознавчі зошити 1’2013
75
Показати ще...