![]() |
Блажейовський ДмитроУкраїнські релігійні вишивки. 7-ма збірка
Львів , обкладинка: м
оцінок: 1
ВСТУПНІ ЗАУВАГИ Щоби вишивання вийшло добрим, окрім зразків,, треба мати відповідне полотно, або відповідну канву. Полотно для такої вишивки повинно бути виткане хрестиковим способом, щоб можна було хрестики легко рахувати і щоб вони творили правильний квадратик. Такою тканиною є так зване ''панама'' - полотно, що дуже добре надається для вишивання. Розмір ікони залежить від кількості ниток на сантиметр (чи на інч -американську міру довжини). Чим рідше полотно, тим більша ікона і, навпаки, чим густіше полотно, тим меншим буде образ. До вишивання на полотні краще уживати ниток ''МОЛІНЕ'', скручених із 6 тонших ниточок. їх можна розділяти по 2-4 нитки, уживаючи менше матеріалу, на малі стібки по густім полотні, чи по густій канві - для дрібної вишивки. Сказане про полотно стосується й канви. Ікони можна вишивати на приложеній до полотна канві, або волічкою - на самій канві. Якщо вишивається по канві на полотні, то треба ''МОЛІНЕ'', а як по самій канві, то треба вишивати волічкою. Канва може мати у перерлетенні по одній нитці (дрібна канва), або одночасно по дві нитки, одна коло другої (рідка канва). Якщо вишивається на самій лише канвГ, то найкраще брати ту, що має біля 8 подвійних ниток на сантиметр (чотири вічка - чотири стібки-хрестики), чи біля 20 подвійних ниток на інч (10 вічок - 10 стібків-хрестиків). Ця канва між вічками має по дві нитки, і на ній найлегше вишивати постаті та тло волічкою, звичайними стібками від вічка до вічка, а на лиця і руки треба вживати ''МОЛІНЕ'' і вишивати дрібними стібками поміж здвоєними нитками канви. Секрет для вишивання гарних облич і рук полягає якраз на застосуванні дрібних стібків поміж нитками (від вічка поміж дві нитки, чи зпоміж двох ниток до вічка), тоді як на цілу постать уживається великих стібків - від вічка до вічка (так само -й на тло), або й через більше вічок - на одному дуже великому стібку. Вишивання дрібними стібками - в чотири рази густіше, тому якраз лице і руки виходять гладшими і щільнішими. Вишивати все можна хрестиками, або півхрестиками. Півхрестиками вишивається скоріше, і поверхня буде краща та гладша, оскільки полотно чи канва при цьому не стягається, а хрестики стягають їх, і вишивка виходить тоді часто місцями горбкувата. Кольори на поданих в альбомі взорах є приблизними, бо відтворені олівцями. Хто має намір зайнятись вишиванням, той сам мусить добирати собі відповідні кольори, бо є різні відтінки ниток тої самої барви, а на рисунку ці краски переважно є надто яскраві, щоб їх можна було краще бачити і відшити. Замість жовтої, чи іншої яскравої барви, можна брати, і добре є взяти, цю саму барву з лагіднішим відтінком. Купуючи нитки, треба самому гармонізувати кольори, пам'ятаючи, що мальовані олівцями взори не завжди мають барви волічки, чи ниток ''ДМЦ ; МОЛІНЕ''. На лице і руки добре є уживати ДМЦ 950, a ANCOR-368 для темнішого кольору. Коли ікону вишито півхрестиками на самій лише канві, то по завершенні треба вишивку пришпилити на дощинку, вирівнявши ікону як правильний чотирикутник, і через вогку тканину перепрасувати залізком. Після того ікона матиме правильну форму. Вишиті волічкою чи нитками ''ДМЦ - МОЛІНЕ'' ікони виглядають, звичайно, значно краще, аніж рисовані на папері і з того малюнка фотографовані. Барви, однак, треба добре зі смаком дібрати у гармонійну цілість. На іконах переважно є рамки. При вишиванні ікон краще спочатку вишити рамки, у які потім відповідно помістити образ. Якщо рамки даються інші від тих, що на рисунку, то їх треба почати вишивати знизу, від середини - вправо і вліво. Якщо хтось хоче інші рамки, то для того, щоби всі чотири кути були правильними, треба укласти кут з допомогою дзеркала. Додатково, дрібні елементи подаються збільшеноЦдля вишивання хрестиками на полотні через одну нитку, тобто малими стібками, або півхрестиками на канві через одну нитку (поміж нитки), якщо канва має між вічками дві нитки. Голки для вишивання волічкою по канві є грубші, аніж звичайні - до полотна. Кінець їх тупий, а вушко більше, відповідно до волічки (не замале, бо тяжко було б протягнути волічку, але й не завелике, бо тоді волічка висуватиметься при вишиванні). Волічка буває різного кольору і товщини, вовняною або синтетичною. Синтетична краща, бо її не їсть міль і вона не деформується на дошці. Товщину волічки треба вибирати у залежності від величини вічок канви. Якщо волічка загруба, то тяжко нею вишивати, а якщо затонка, то не покриває канви. Якщо канва завузька, то можна додати її, вишиваючи на стику двох полотен канви. При вишиванні на канві треба лишити по краях смугу на 15-20 стібків, затягнути її підниз і вишивати рамку по краях підігнутої канви. При цьому ікона краще тримається, бо краї мають подвійну товщину. Взірці є друковані так, що кожна 5-та лінія по горизонталі й вертикалі є товщиною для кращого обчислення стібків при вишиванні. Якщо на канві для вишивання нема 5-тої лінії, то можна нарисувати лінії в обох напрямках на канві, через кожне 5-те вічко, а на полотні дати лінію олівцем через кожних 10 ниток (по дві на вічко) - для легшого вишивання і контролю помилок, при порівнянні з рисунком на взірцях. Всіх ікон і хоругов досі вишито 168 і вони розповсюджені в Україні, в Західній Європі, в Америці, Канаді, Бразилії, Аргентині і Австралії. Вишивані хоругви автора зберігаються в українських катедральних соборах: у Львові у св. Юрі - дві, у Мюнхені (Німеччина) - дві, у Мельборн'і (Австралія) - дві, у Люрді (Франція) - чотири, в Українській центральній семінарії в Римі - чотири. Кир Лостен взяв до Стемфорду чотири. Ікони знаходяться: у Люрді - дві, в Українській центральній семінарії в Римі - п'ять, у бібліотеці Східного Інституту - дві, у бібліотеці у Ватикані - дві, у сестер св. Анни в Бразилії - дві, у музеї в Коломиї - дві, у музеї Історії релігії у Львові - дві, у каплиці Митрополита Сулика - дві, у каплиці Кир Дмитерка - одна, у канцелярії Кир Мудрого - три, у музеї в Каневі. Малі іконки знаходяться на фелоні Кир Мудрого - одна, на фелонах отців Василіян в Римі - три, а по чотири на мантіях Блаженішого Любачівського, Митрополита Сулика і Кир Лостена. На всі ікони, вишиті автором, є взірці видруковані. Досі вийшло сім збірок: у 1979, 1982, 1984, 1992, 1992, 1995 pp. Остання - сьома (1996) має всі попередні разом взяті з додатком ч. 104-110. У 1992 р. автор мав виставки вишитих хоругов та ікон у дев'ятьох містах України, а в 1992/93 р. дві у Римі і одну в Помпеях, а на 1996 р. заплановано зробити виставку робіт автора у різних містах України, головно 1992-1996 pp. Мета видавання збірок, виставки і подання місць, де можуть заінтересовані побачити вишиті хоругви й ікони, є та, щоб люди мали взори і самі їх вишивали. Автор складає щиру подяку і признання др. Анні Швердтфегер, американки німецько-ірляндсько-французького походження, яка погодилася допомагати і допомогла у виданні збірок та у вишиванні хоругов, ікон та образів. Дмитро Блажейовський |

Покутські вишивки Прикарпаття. Мистецтво геометричного орнаменту і колориту
Свйонтек Ірина
245

Гуцульські вишивки Карпат: Мистецтво геометричного орнаменту і колориту. П'ятий мистецький альбом : навчальний посібник. Космацькі вишивки Косівщини. Альбом 5, Кн. 2.
Свйонтек Ірина
2799

Тайнопис вишивки
Чумарна Марія
259

Визначні діячі українського походження. Державні та релігійні діячі, політики, військові
Семенюк Святослав
760

Люба Україна. Велика збірка розмальовок
95

На захисті України. Велика збірка розмальовок
95

Українські казочки. Лисичка та журавель
79

Українські казочки. Сірко
79

Українські казочки. Колосок
79

Українські казочки. Котигорошко
79

Велика розмальовка для дівчаток
95

Казки. Читаємо по складах: збірка
Чумаченко В.
129

Велика розмальовка малюкам
95

Велика розмальовка Транспорт
95

Велика розмальовка Казки
95

Велика розмальовка для найменших
95
Обережно, тригери: Збірка оповідань
Ніл Гейман
529

Чудові казки: збірка
Упорядник Чумаченко В. Є.
119

Збірка новел : Варіанти
О.Генрі
275

Збірка новел : Коловерті
О.Генрі
275

Велика розмальовка з цікавими завданнями
95

Квітка сонця : збірка творів
Сухомлинський Василь
399

Розмальовка. Перші знання малюка
95

Я і мій тато
Дмитро Кузьменко
225

Спочатку
Павличко Дмитро
125
Націоналізм
Дмитро Донцов
359
Метро 2034
Дмитро Глуховський
289

Геополітика
Донцов Дмитро
399
Метро 2035
Дмитро Глуховський
359

Козацькі поеми
Павличко Дмитро
59
Метро 2033
Дмитро Глуховський
359

Всі добрі люди — одна сім’я : збірка творів
Сухомлинський Василь
359

Збірка новел : Суто бізнес
О.Генрі
275

Збірка новел : Голос міста
О.Генрі
269

Повна академічна збірка творів
Сковорода Григорій
1499

Велика розмальовка з цікавими завданнями (збірка розмальовок по крапочках)
99

Збірка новел : Шістки-сімки
О.Генрі
275
Чому потрібна кішка. Збірка оповідань
Галина Пустовгар
312

Збірка розмальовок. Тваринки. Наліпка-зразок
95

Збірка розмальовок. Машинки. Наліпка-зразок
95

Книга майбутнього школяра: збірка розвивальних завдань
Іщук Є.
99

Збірка розмальовок. Малятам. Наліпка-зразок
95

Покрова через Збруч. Збірка оповідань
Підгірна Лора
79

Сам собі майстер
Падалка Дмитро
99
50 найвідоміших людей Коломийщини
ред. Дмитро Карп'як
229

Московська отрута
Донцов Дмитро
359

Космос (укр.)
Турбаніст Дмитро
459

Меганаліпки. Динозаври
Турбаніст Дмитро
169

Що вміє мій малюк. Збірка завдань. 4+
Чала О.М
73

Кіно на папері. Збірка
Ірен Роздобудько, Олесь Санін
169

Сон. Листи. Повна академічна збірка. Том ІV
Сковорода Григорій
629

Чарівна крамниця: збірка оповідань
Веллс Герберт
125

Кільце. Повна академічна збірка. Том ІІ
Сковорода Григорій
799

Історія Запорізьких козаків
Дмитро Яворницький
1199

Автомобілі
Шаповалов Дмитро
139

Фарс-мажор
Стельмах Дмитро
79
Показати ще...