![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Пастуро МішельСиній. Історія кольору
Лабораторія 2024 р. 216 ст. , обкладинка: Тверда
оцінок: 1
розмір: 240х170 мм.
Історія становлення синього кольору: від зневаги до тріумфу Історія кольору — це передусім яскраво оздоблена історія людства, а праці Пастуро — це хронологічна палітра культурного розвитку від манускриптів, вітражів і геральдики до одягу, живопису і масової культури. Чому стародавні греки вважали синій потворним і варварським? Як він став уособленням Діви Марії і потужним елементом церковного оздоблення? Як синьому кольору вдалось подолати шлях від уособлення військо-політичних сил під час Французької революції до романтичної епохи блюзу і модерну? Мішель Пастуро розглядає історію, як колірну палітру майстра-художника — крізь епоху неоліту і аж до тріумфу сучасності, коли військовий одяг поступився місцем повсякденним класичним джинсам, а синій став уособленням нашої планети і технологічного майбутнього. Чому варто прочитати книжку «Синій. Історія кольору»? Захоплива історія синього кольору та людства, яке його ненавиділо, обожнювало і зробило обов’язковою частиною власного мистецтва. Історія матеріальної культури, крізь спектр кольору — від дорогоцінних відтінків плаща Богородиці до уніформи, Пікассо та джинсів. Понад 100 історичних та мистецьких ілюстрацій, які відображають значення і роль синього кольору в історії Заходу. Історія кольору, що присутній у природі від самого народження Землі, але відтворений людиною з великими труднощами й на дуже пізньому етапі. Перше подарункове видання видавництва Лабораторія від історика-медієвіста Мішеля Пастуро, що відкриває серію книг «Історія кольору». Обкладинка створена на основі фрагментів картин художників, які відображають синій колір. Але на відміну від оригінальних видань, Лабораторія використала картини українських художників — Айвазовського, Куїнджі, Ріпина, Мурашко, Бойчука, Шевченка та інших. Усі ці прізвища або були привласнені Росією, або були нею заарештовані, або ж вбиті. Про це не йдеться у контексті книжки, проте для нас важливо продовжувати вести деколоніальну роботу, заявляти про українськість цих митців і повертати їх в український культурний контекст. Про автора Мішель Пастуро — професор середньовічної історії, експерт із західної символіки, історик-медієвіст, геральдист, автор всесвітньовідомої серії книг про кольори. Академік Міжнародної академії геральдики та віцепрезидент Французького геральдичного товариства (Société française d'héraldique). З 1983 року очолює кафедру історії західного символізму (Chaire d'histoire de la symbolique occidentale) і є директором досліджень у Практичній школі вищих досліджень Сорбонни. Коли він здобув почесний ступінь доктора Лозаннського університету в 1996 році, його описали як видатного вченого, який зробив радикальний внесок у кілька історично-наукових дисциплін. Багато публікується, в тому числі з історії кольорів, тварин, символів та лицарів Круглого столу. Пише про емблеми, геральдику, сигілографію і нумізматику. Цитати Про раннє Середньовіччя: мовчання і скромність синього У символіці та чуттєвості раннього Середньовіччя на Заході, як і в Стародавньому Римі, синій колір не мав важливого значення або цінності. У кращому разі він нічого не значив, або принаймні важив менше за три кольори, навколо яких усе ще були організовані всі коди суспільного та релігійного життя: білий, чорний і червоний. Він був навіть менш важливий, ніж зелений — колір рослинності та людської долі, колір, який іноді вважають «проміжним» між трьома іншими. Синій — це або ніщо, або дуже мало; навіть небо для багатьох митців частіше було білим, червоним або золотистим, ніж синім. Про заборону змішування та протрави Змішувати, плавити, зливати воєдино — всі ці маніпуляції часто сприймали як диявольські, вони-бо порушують порядок і природу речей, встановлені Творцем. А на всіх тих, кому за родом занять доводилося це робити (фарбарів, ковалів, алхіміків, аптекарів), дивилися з побоюванням і підозрою, бо вони, як заведено думати, мудрують із природною матерією. Вивчення технічних процесів, вартості барвників та ієрархії різних тканин показує, що системи цінностей будувалися щонайменше так само на яскравості й насиченості кольорів, як на їхньому фактичному забарвленні. Гарний колір, який дорого коштує, — це насичений, яскравий, ясний, такий, що проникає глибоко в тканину і протистоїть вицвітанню під впливом сонця, прання та плину часу. Про реформацію і колір: мистецтво Кальвін не засуджує образотворче мистецтво, але воно, на його думку, повинно лишатися суто світським і повчати, «тішити» (майже в богословському сенсі) і вшановувати Бога. Воно зображує не Творця (це неприйнятно), а Творіння. Тому художник повинен уникати штучних, порожніх сюжетів, які спонукають до гріховності, розбещеності. Мистецтво не має цінності саме по собі — воно походить від Бога і має допомогти нам краще його зрозуміти. Так само і митець повинен працювати помірковано, шукаючи гармонії форми і кольору. Він черпає натхнення з того, що вже створено, і зображає те, що бачить. Для Кальвіна конструктивними елементами краси є ясність, порядок і досконалість. Найкрасивіші кольори — це кольори природи; м’які зелені тони певних рослин мають «багато благодаті» в його очах, а понад усі кольори він ставив, звісно, колір неба. Про улюблений колір Поняття улюбленого кольору саме по собі надзвичайно розмите. Чи можемо ми сказати поза будьяким контекстом, якому кольору віддаємо перевагу269? І який вплив це повинно мати на роботу дослідників соціальних наук, зокрема істориків? Наприклад, якщо ми називаємо синій колір, чи означає це, що ми справді віддаємо перевагу синьому над усіма іншими кольорами, і що ця перевага — але що таке «перевага»? — стосується всіх практик і всіх цінностей: як одягу, так і середовища проживання, політичної символіки, предметів ужитку, мрії, мистецькі вподобання? Чи це означає, що у відповідь на таке питання («Який ваш улюблений колір?»), в певному сенсі шкідливе, ми хочемо, щоб нас ідеологічно і культурно класифікували і зарахували до групи людей, які відповіли «синій»? Важливий аспект. Відгуки У цій спокусливій і прекрасній суміші артбуку і соціальної історії видатний французький дослідник демонструє, як рідкісні кольори стали найбільш розповсюдженими, — Emma Hagestadt and Boyd Tonkin, журнал The Independent Мішель Пастуро творить величезне полотно, в якому історія одного кольору стає історією самої культури. Це дослідження кольору не як матерії, а як ідеї, що представляє тисячі років мислення в синьому кольорі, — Michael Camille, author of The Medieval Art of Love and Glorious Visions Мішель Пастуро блискуче використовує хиткі значення синього, щоб кинути виклик цілому спектру припущень про колір та його символічне значення. . . . Завдяки цьому дослідженню, яке, безсумнівно, стане класикою, синій колір більше ніколи не буде виглядати так, як раніше, — Jori Finkel and Jonathon S. Keats ISBN: 9786178362805 |

Мавка. Магія кольору. Чарівний світ (українською мовою)
52

Мавка. Магія кольору. Хранителька Лісу (українською мовою)
52

Мавка. Магія кольору. Мавчині пригоди (українською мовою)
52

Мавка. Магія кольору. Магічний Ліс (українською мовою)
52

Мавка. Магія кольору. Всесвіт Мавки
52

Мавка. Магія кольору. Неймовірні пригоди
52

Хто і що якого кольору? Вчимося з радістю
45

Маркер текстовидільний Buromax флуор.СИНІЙ /8901-02/ШК.4824004017309
9

Папка-швидкозшивач "Axent"A-4 без перф.пластик синій 1317-02 ш.к.4250266278446
5

Синій зошит. Аркуші днів світящих
Дочинець Мирослав
285

Червоний, білий та королівський синій
МакКвістон Кейсі
549

Кольори: синій
Ксав'є Саломо, Мерічель Марті
170

Книга дивних нових речей
Фейбер Мішель
295

Мішель та Домінік. Пастки Боба Упсвау
Палашек Олена
317
Твіти з Богом: Великий вибух, молитва, Біблія, секс, Хрестові походи, гріх, кар'єра...
Мішель Ремері
599

Цифрове дитинство Гаджети і ТБ: заборонити не можна дозволити
Мадлен Дені, Мішель Стора
170

Історія європейської цивілізації. Епоха Відродження. Історія. Філософія. Наука і техніка
Еко Умберто
999

Атлас. Всесвітня історія. Новітня історія (середина ХХ - початок ХХІ ст.). 11 клас
79

Історія повсякдення. Київ. Початок ХХ століття
Водотика Тетяна
499

Несподіваний Іслам. Історія про Аладдіна: те,чого ми не бачимо
Назаренко Роман
275

«Лицарі плаща й кинджала» (українська історія крізь призму діяльності спецслужб)
Олександр Ярмиш, Богдан Бернадський
469

Повернення до різноманітності: Політична історія Східно-Центральної Європи після Другої світової війни
Ротшильд Джозеф, Уїнгфілд Ненсі
139

Історія цивілізації. Україна. Том 4. Козацька доба (середина XVIІ – XVIII ст.)
Горобець Віктор
1349

Зовнішня історія. Penis. Керівництво з експлуатації
Пілског Стурла
255

Повоєнна економіка: історія європейських економічних див
Шонфілд Ендрю
875

Моторошна історія. Відпадні греки
Террі Діері
99

Внутрішня історія. Anus. Несподівані відкриття
Каве Рашиді, Юнас Кінґе Берґлан
249

Внутрішня історія. Легені. Дивовижний світ нашого дихання
Бе Кай-Міхаель
299

Внутрішня історія. Про це не говорять
Адлер Яель
275

Історія Європейської цивілізації. Середньовіччя. Собори. Лицарі. Міста
Умберто Еко
1299

Історія європейської цивілізації. Середньовіччя. Замки. Торговці. Поети
Еко Умберто
1299

Історія європейської цивілізації. Середньовіччя. Експедиції. Торгівля. Утопії.
Еко Умберто
1299

Історія роботів
159

Вікторина "Історія світу"
329

Снятинщина. Історія-культура-туризм
25

Історія Польщі
Андрущенко І. В. та ін.
179

Історія астрономії
Климишин І.
349

Різдвяна історія
Крижанівська Марічка
39

Історія Мистецтва
Стівен Фартінг
1879

Історія пива
Роб Десол, Ієн Таттерсол
345

Історія літературознавства
Галич Олександр
199
Таємнича історія Біллі Міллігана
Кіз Деніел
289

Україна - Росія: (Історія та сучасність)
Діяк І.
349

Найкоротша історія економіки.
Лі Ендрю
469

Історія світу в 100 предметах
Макгрегор Ніл
435

Атлас. Історія України. 10 клас
79

Історія одного поросятка
Юрій Винничук
319

Атлас. Історія України. 11 клас
79

Атлас. Історія України. 10 клас
79

Історія Запорізьких козаків
Дмитро Яворницький
1199

Історія авіації
309

Контурні карти. Історія України. 11 клас
55

100 тем. Всесвітня історія
Дедурін Г.
85

Історія зброї
309
Рапунцель. Заплутана історія. Магічна колекція. 3+
275

Історія України для наймолодших
Кошик Мирослав
605
Показати ще...